Caprice pakosarjat

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Pastori, 4.7.2020.

  1. Pastori

    Pastori 1st gear

    Nyt on ostettu marteliukselta uudet putket eli tulee kaksi putkea yhden tilalle.
    Ymmärtääkseni putket ovat orkkiksen mallilla tehty joten mistä saisi peltisarjat jotka sopisivat mahdollisimman vähillä muutos töillä?
    Auto on caprice classic vm -80, moottori 305.
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Muistikuva työvuosilta, laatikkomallia ei olisi saanut alkujaan tuplaputkilla vaan tuo olisi Marteliuksen omaa tuotantoa.
     
  3. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Mites noissa tuplaputkissa on toteutettu vaihdelaatikonpalkin ylitys/alitus?
     
  4. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Eikös poliisi caprises ollu tuplat.
    Vaihdelaatikon palkki erilainen kuin normissa.
    Eli parilla pokkauksella vakion yhden sijaan.
     
  5. Pastori

    Pastori 1st gear

    Oik puolen putki on samanlainen kuin alkuperäinen, poislukien edestä puuttuu vasemmalta tuleva haara. Vasen putki on peilikuva oikeasta. Vaihdelaatikon palkki pitää käyttää irti ja muokata siten että putki mahtuu kulkemaan alta.
     
    Petri R. tykkää tästä.
  6. arttu

    arttu Gearhead

    Huomattava seikka on, että 1994-96 Impala SS:t yms LT-1 koneiset tuli tuplaputkilla. Näissä täysin sama alusta kuin 1977-90 malleissa, poislukien vaihteistopalkki tietty. Itse olen käyttänyt muutamassa laatikko STW:ssä 94-96 vastaavan akselinylityksiä (Walker) ja hyvin sopii. Shorty headersit?
     
  7. HT

    HT Gearhead

    Ite sanoisin, että pitkät peltisarjat menisi pienimmillä muutoksilla putkistoon. Shortyt loppuu paljon ylemmäs ja joutuu lisämutkan tekemään putkiston alkupäähän.
     

Kerro tästä muillekin!