Caprice stw -86 penkin sähkösäädöt ei toimi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja joonas-setä, 11.5.2018.

  1. joonas-setä

    joonas-setä 2nd gear

    Sähkösäätöiset penkit ei liiku mihinkään suuntaan, kytkimiä käännellessä releitä naksahtelee jossain, luultavasti penkin alla?

    Jakkaran alle ei näe ilman että penkin tempasee irti, epäilys on ettei moottoreille kulje virta? miltä sulakkeelta virta menee tuonne jakkaroiden moottoreille?

    Ja sitten vielä hämmästyttää kun nuo releet naksuu vaikkei virtalukosta olisi edes virrat päällä? Kuuluuko noiden penkin säätöjen oikeasti toimia vaikkei avain olisi edes virtalukossa?
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Muuten en kytkentään ota Capricen osalta kantaa kun ei ole sellaisessa sähkötuolia ollut, mutta sähköpenkit on liikkunut ilman avaimia useimmissa minulla olleissa pirsseissä. GM, Mopar, Mersu
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tuskin on sulakevikaa, kun kerran jotain tapahtuu katkaisijasta, ei niille ole erikseen sulaketta, samassa syötössä ne on kaikki moottorit ja katkaisijat, kumpaankin penkkiin tulee kaksi johtoa, plussa ja miinus, katkaisijat vain kytkee sähkön oikeaan moottoriin oikealla napaisuudella ja siellä tuskin edes mitään releitä ole, se naksashdus kuuluu koska moottori yrittää siirtää penkkiä ja lyö vedon päälle. Jumissa sulla on vivusto/kierreakseli...

    Kertoili tämä tosikko...
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin, jos siellä penkin alla naksuu, niin sinne menee virta.
    Sinne menee syöttö, minkä tuo katkaisijapaketti ohjaa sitten oikeaan osoitteeseen.
    Moottori tai se akselisto jumissa. Moottori pyörittää joustavan akselin/kaapelin kautta ruuvivaihteistoja, millä sitten nousee tai laskee sekä taitaa olla eri moottori eteen-taakse liikkeeseen. Ei muista enää, yli 10v, kun tuli vaihdettua.

    Penkin asennosta riippuen penkki voi olla helppo tai sitten melko hankala irrottaa. Sopivan kokoinen räikkälenkki on ihan kiva irrotuksessa.

    EDIT: niin ja voihan se olla myös huono kontakti, kuraa pölyä yms. ei riitä virta lian läpi kulkiessaan muuhun kuin naksahdukseen.
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tai kytkennästä riippuen ei tuo syöttövirta mene ollenkaan perille. Katkaisijoille voi mennä oma karva, jota ohjataan vaan releille.
    Suburbanissa oli muistaakseni juuri noin ja siinä penkki alkoi liikkua joka suuntaan, kun olin nitkutellu paksujen +- kaapelien virtaliitintä(sulanutta..)
    Uusin liittimen myöhemmin..
     

Kerro tästä muillekin!