caprice stw pulttijako?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja ajw, 8.1.2008.

  1. ajw

    ajw Gearhead

    onkos noissa farkku cheveissä tuo pulttijako tosiaan 5" vai 4,75" ?
     
  2. ajw

    ajw Gearhead

    ja nyt saa neuvoa tyhmää - mitenkäs päin tuo pulttijako nyt oikein mitataan jos tarkastan sen vaikkapa irtovanteesta?
     
  3. weripuo

    weripuo Gearhead

    [​IMG]
    5" eli sama kuin pikapit ja vanit.

    chevellet ja muut pikkuautot 4.75"
     
  4. Nomad59

    Nomad59 1st gear

    Onkos noi 50-60 lukujen Impalat pikkuautoja, kun niis on
    4.75" jako :argue:


    Mutta asiaan: 80-luvun Caprice-farkussa on tosiaankin 5" jako,
    mutta sedanissa voi olla 4.75 tai 5"
     
  5. Ylli

    Ylli Gearhead

    71-76 fullsizet 5*5", muissa tuon ikäisissä stw-lukuunottamatta 4,75"
    Chevrolet Full Size 71-96 5 5" 1/2";12x1,5 15-16" N/A
    Chevrolet Mid Size 55-88 5 4,75" 7/16" tai 12x1,5 14"-16" N/A
    Chevrolet 1/2 ton Silverado 1500 2&4WD 99 6 5,5" 14x1,5 16" N/A
    Chevrolet 1/2 ton truck 2WD 67--87 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet 1/2 ton truck 2WD 88--99 5 5" 14x1,5 15" N/A
    Chevrolet 1/2 ton truck 4WD 65--88 6 5,5" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet 1/2 ton truck 4WD 88--99 6 5,5" 14x1,5 16" N/A
    Chevrolet 3/4 & 1 ton Truck 65--87 8 6,5" 9/16" 16" N/A
    Chevrolet 3/4 & 1 ton Truck 88--99 8 6,5" 14x1,5 16" N/A
    Chevrolet 3/4 Silverado 2500 2&4 WD 99 8 6,5" 14x1,5 16" N/A
    Chevrolet 3/4 ton Truck 2 WD 88--99 6 5,5" 14x1,5 16" N/A
    Chevrolet Astro & Safari Mini Van 85--99 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet Belair 61--70 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Belair 61--70 5 4,75" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet Belair 82--83 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Belair 71--76 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet Belair STW 71--83 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet Beretta 87 5 100 12x1,5 13" 57,1
    Chevrolet Beretta 87--96 5 100 12x1,5 14" 57,1
    Chevrolet Beretta 88--96 5 100 12x1,5 15" 57,1
    Chevrolet Biscayne 61--70 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Biscayne 61--70 5 4,75" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet Biscayne 71--76 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet Biscayne 82--83 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Biscayne STW 71--83 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet Blazer 4x2 --83 5 5" 1/2" 14" N/A
    Chevrolet Blazer 4x4 --83 6 5,5" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet Blazer 4WD 92--94 6 5,5" 14x1,5 16" N/A
    Chevrolet Blazer, Suburban 2WD 71--91 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet Blazer, Suburban 4WD 71--91 6 5,5" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet C & P10, C & P1500, C20 71--83 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet C10 & G10 w/14" wheels 64--81 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet C10, C20, G10, G20 49--70 6 5" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet C20 (2WD), K20 (4WD), G30 60--83 8 6,5" 9/16" 16" N/A
    Chevrolet C20 (2WD), K20 (4WD), G30 60--83 8 6,5" 1/2" 16" N/A
    Chevrolet Caballero 64--81 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Caballero 64--81 5 4,75" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet Caballero 82--87 5 4,75" 12x1,5 14" N/A
    Chevrolet Camaro 67--81 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Camaro 82--88 5 4,75" 12x1,5 14" N/A
    Chevrolet Camaro 82--92 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Camaro 93--99 5 4,75" 12x1,5 16" 70,3
    Chevrolet Camaro Iroc Z 85--92 5 4,75" 12x1,5 16" N/A
    Chevrolet Camaro Z-28 99 5 4,75" 12x1,5 17" N/A
    Chevrolet Camaro Z-28 82--83 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Camaro Z-28 93--99 5 4,75" 12x1,5 16" 70,3
    Chevrolet Camaro Z-28 67--70 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Camaro Z-28 71--81 5 4,75" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet Caprice 61--70 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Caprice 61--70 5 4,75" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet Caprice 71--76 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet Caprice 77--87 5 4,75" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet Caprice 82--83 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Caprice STW 71--83 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet Caprice Classic 90--96 5 5" 12x1,5 15 N/A
    Chevrolet Cavalier 80--90 5 100 12x1,5 13" 57,1
    Chevrolet Cavalier 85--99 5 100 12x1,5 14" 57,1
    Chevrolet Cavalier LS 91--99 5 100 12x1,5 15" 57,1
    Chevrolet Cavalier Z24 95--99 5 100 12x1,5 16" 57,1
    Chevrolet Celebrity 82--89 5 115 12x1,5 14" 70,3
    Chevrolet Celebrity 80--89 5 100 12x1,5 13" 57,1
    Chevrolet Chevelle 74--77 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Chevelle 78--81 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Chevelle 82-- 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Chevette 4 100 12x1,5 13" N/A
    Chevrolet Chevy II 60--64 4 4,5" 7/16" 13" N/A
    Chevrolet Chevy II 64-- 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Citation 79--86 5 100 12x1,5 13" 57,1
    Chevrolet Citation H.O. Diesel --83 5 115 12x1,5 14" N/A
    Chevrolet Corsica 87--88 5 100 12x1,5 13" 57,1
    Chevrolet Corsica 87--96 5 100 12x1,5 14" 57,1
    Chevrolet Corvair 60--64 4 4,5" 7/16" 13" N/A
    Chevrolet Corvair 61--69 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Corvette 53--83 5 4,75" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet Corvette 84--89 5 4,75" 12x1,5 16" N/A
    Chevrolet Corvette 90--96 5 4,75" 12x1,5 17" N/A
    Chevrolet Corvette 97--99 5 4,75" 12x1,5 17" 70,3
    Chevrolet El Camino 64--81 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet El Camino 64--81 5 4,75" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet El Camino 82--87 5 4,75" 12x1,5 14" N/A
    Chevrolet Express, Savanna 1/2 ton 71--99 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet Express, Savanna 1 ton 90--99 8 6,5" 14x1,5 16" N/A
    Chevrolet Express, Savanna 3/4 ton 96--99 6 5,5" 14x1,5 16" N/A
    Chevrolet Impala 61--70 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Impala 61--70 5 4,75" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet Impala 71--76 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet Impala 77--87 5 4,75" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet Impala 82--83 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Impala STW 71--83 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet K10, K1500 71--83 6 5,5" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet Kingswood 61--70 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Kingswood 61--70 5 4,75" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet Kingswood 71--76 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet Kingswood 82--83 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Kingswood STW 71--83 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet Laguna 74--77 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Laguna 78--81 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Laguna 82-- 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Lumina 90--91 5 115 12x1,5 14" 70,3
    Chevrolet Lumina 90--99 5 115 12x1,5 16" 70,3
    Chevrolet Lumina 92--96 5 115 12x1,5 15" 70,3
    Chevrolet Luv 2WD 72--83 6 5,5" 12x1,5 14" N/A
    Chevrolet Luv 4x4 72--83 6 5,5" 12x1,5 14" N/A
    Chevrolet Malibu 74--77 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Malibu 78--81 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Malibu 82-- 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Malibu 97--99 5 115 12x1,5 15" 70,3
    Chevrolet Metro 89--94 4 4,5" 10x1,25 12" 33,9
    Chevrolet Metro 91--99 4 4,5" 10x1,25 13" 33,9
    Chevrolet Monte Carlo 70--74 5 4,75" 7/16" 15" N/A
    Chevrolet Monte Carlo 78--81 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Monte Carlo 82--83 5 4,75" 12x1,5 14" 57,1
    Chevrolet Monte Carlo 95--99 5 115 12x1,5 15" 70,3
    Chevrolet Monte Carlo LS 95--99 5 115 12x1,5 16" 70,3
    Chevrolet Monza 75--80 4 4" 7/16" 13" N/A
    Chevrolet Nova 60--64 4 4,5" 7/16" 13" N/A
    Chevrolet Nova 64-- 5 4,75" 7/16" 14" N/A
    Chevrolet Nova 86—89 4 100 12x1,5 13" 57,1
    Chevrolet Prism 90--99 4 100 12x1,5 14" 33,9
    Chevrolet Prizm 90--92 4 100 12x1,5 13" 54,1
    Chevrolet S-10 2 WD 82--83 5 4,75" 12x1,5 14" N/A
    Chevrolet S-10 4WD 83 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Sonoma 2 WD 83--99 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Sonoma, ZR-2 4WD 83--99 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Sprint 88--89 4 4,5" 10x1,25 12" N/A
    Chevrolet S-Series Blazer, PickUp 2WD 82--94 5 4,75" 12x1,5 14" N/A
    Chevrolet S-Series Blazer, PickUp 2WD 83--99 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Storm 90--93 4 100 12x1,5 14" 57,1
    Chevrolet Storm Gsi 91--93 4 100 10x1,25 15" 33,9
    Chevrolet Suburban 1/2 ton 2WD 92--99 5 5" 14x1,5 15" N/A
    Chevrolet Suburban 1/2 ton 4WD 92--99 6 5,5" 14x1,5 16" N/A
    Chevrolet Suburban 3/4 ton 2&4 WD 92--99 8 6,5" 14x1,5 16" N/A
    Chevrolet Tahoe, Yokon 2WD 95--99 5 5" 14x1,5 15" N/A
    Chevrolet Tahoe, Yokon 4x4 93--99 6 5,5" 14x1,5 16" N/A
    Chevrolet Tracker 89--99 5 5,5" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet T-Series Blazer, PickUp, 4WD 83--99 5 4,75" 12x1,5 15" N/A
    Chevrolet Van G-series 1 ton 71--90 8 6,5" 9/16" 16,5" N/A
    Chevrolet Van G-series 1 ton 90--99 8 6,5" 14x1,5 16" N/A
    Chevrolet Van G-series 1/2 ton 71--99 5 5" 1/2" 15" N/A
    Chevrolet Van G-series 3/4 ton 96--99 6 5,5" 14x1,5 16" N/A
    Chevrolet Vega 71--77 4 4" 7/16" 13" N/A
    Chevrolet Venture 97--99 5 115 12x1,5 15" 70,3
     
  6. ajw

    ajw Gearhead

    hohoho - tuo viimoinen taulukko on kyllä aikas käyttökelpoinen kaikille varmaankin? jaa että "pikku autoissa" tuo snadimpi jako...harmi, mutta täytyy tarkastaa ennen kuin uskoo kun olisi nätit vanteet tiedossa mutta jako alkoi mietityttämään. thanx!
     
  7. weripuo

    weripuo Gearhead

    no joo hieman huolimatonta mutta viittasin lähinnä noihin 80-lukulaisiin farkkuihin :poff:
     
  8. ajw

    ajw Gearhead

    no oli sitten pakko mitata ja tässä tulos:

    [​IMG]

    sehän on aikas selvästikin 4,75! ja kyseessä on metron maahantuoma farkku caprice! no - onhan näissä näitä spessutapauksia muissakin asioissa.
     
  9. Karva

    Karva Gearhead

    Ei muuten ole edes harvinaiset nämä 4,75 jakoiset, -80 luvun puolella niitä ei juuri enään ole, mutta jos se caprice, tai vastaava alustainen GM-tuote on -70 luvun puolelta, siitä saattaa löytyä vanha jako, nimimerkillä oli ja meni carpice classic -77 sedan mm, 9 kpl farmeja ...

    Mutta kaikki joita muita on ko, alustalla ollut ovat 5" jaolla, tosin ovat olleet -80 ja uudempia. Eli melkein vois väittää jotta ensimmäiset isoon alustaan tehdyt oli vanhoilla himmeleillä, ja gm tapauksessa jonkin mallin esim Chevyn alustat voivat kaikki olla ylivuotista kamaa, kun taas vastaavalla isolla alustalla olleet vaikka ekat Buick värkit saatto samana vuotena olla jo uusilla palikoilla, ei ole ensi kerta kun näihin törmää.

    GM tapauksessa ei sitten ole muuten edes harvinaista sekään notta ottavat näitä myymättä jääneitä ja meikkaavat uusiksi ns, ylivuotisten kauppa kun on tuiki tavallista ameriikan vainioilla.
     
  10. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tuon ei pitäisi olla mahdollista rullata ulos tuotantohihnalta. GM perusti tuon harppauksen 4,75 > 5 auton kokonaispainolla. Siitä lie ollut joku pääkonttorin ohje divisioonille? Esim delta 88 vaikka 403 koneella aina 4,75. Pidempi delta 98 5x5. ja farkku painonsa takia 5x5.

    Ylöspäin 4.75 > 5 toi updeittaminen tilaamalla on onnistunut poliisi, taksi ja näköjään exp-tilauksissa. Alaspäin kantavuudeltaan suurempaan - en usko USA oli jo tuolloin oikeudenkäyntien luvattu maa..

    Ettei vain osat ole vaihtuneet myöhemmin? Mikä on papruissa auton kantavuus..

    Edit.. Mitä sekoilet? Kuvassahan näkyy selvästi, että tuo jako on 5x5. katso sitä mittaasi.. 5 pulttinen mitataan yhden pultin laidasta toisen keskelle. Mittsi näyttää 5 -tuumaa.

    Olisikohan sinulla aika hankkia uudet lasit? :poff:
     
  11. W201

    W201 3rd gear

    :soosoo: Kyllä toi on 5" katso weripuo:n viestistä mittaus ohje, ei ole pultin keskeltä keskelle. :soosoo:
     
  12. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear


    Miten niin selvästi 4,75 :eek: miusta toi näyttäs olevan 5"

    pultin keskeltä pultin ulkoreunaan mitattuna tasan 5" :-?

    joku ehti näköjään ensin...
     
  13. ajw

    ajw Gearhead

    no niinpähän tuo näyttää, mutta olisikohan aika käyttäytyä kuin aikuiset myös messulaudoilla vaikka ei tunnetakkaan. aina sitä oppii jotain ja en tosiaan kiinnittänyt huomiota siihen jotta viisipulttinen mitataan vaarnan reunasta.

    kiitoksia avusta nyt kuitenkin - selvitti siis sen jotta jäävät harkitut vanteet ostamatta. talven (?) jatkoja!
     
  14. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Mitäs ei-aikuista tuossa oikein oli, kun noin ahdistaa? Eiköhän tuo ollut ihan aikuinen havainto, siitä että olit lukenut mitan väärin.
     
  15. ajw

    ajw Gearhead

    no olisihan sen asian voinut kertoa alunperin noinkin - eikä kielikuvilla. talven jatkoja.
     
  16. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Siis eikai tuo 100 tarkoita 4.75" jakoa...vaan 4"?
    Onko Beretassa tosiaan 4" jako ja 15" vanteet??? Sellaiset nimittäin pitäs saada ja pikaisesti!
     
  17. kingrat

    kingrat Gearhead

    Multa löytyy salmiakkikuvioiset 7*15 alut, Beretan alla olleet. Pitää mitata jako niistä. Nuo olis ihan joutavat..... :eek:

    Edit.....tuli mitattua, jako on todellakin 5*100, siis 4"
     
  18. Ylli

    Ylli Gearhead

    Tuo on "leikattu" vähän väärin...tuo teksti on alunperin ollu vastaus toiseen kysymykseen ja tuo "jakoinfotaulukko" liitetty siihen.
    Mie tulkitsen ton, että siinä on 5*100mm jako, vannekoko voi olla 13"-15" :-?
     
  19. weripuo

    weripuo Gearhead

    etsintää helpottakseni paljastan että rysler neonissa on sama pulltijako, keskireikä ja et-luku.

    samoin kuin IV-koppaisessa golffissa ja muissa saman ikäisissä vw konsernin tuotteissa jopa keskireikä on sama 57,1mm
     
  20. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Plaaf. Eihän se ollut 4" jako vaan 4.5". Mutta ihan hyvä tieto toi MoPar-harrastajille.
    Mikähän yleisempi 15" / 4.5" jako olis vaikkapa jossain euro-/japsiautossa?
     

Kerro tästä muillekin!