capricen kulutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja fordgranada, 24.3.2011.

  1. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    missä vika kun viime syksynä nätillä ajolla vei 12-13 litraa satasella,,nyt samaa kasia menee17-19 samalla nätillä ajolla .,,,muuta en ole tehnyt muuta ilmanputsarin olen vaihtanut ja tarkistanut ettei vuoda mistään :eek: 90 caprise stw 307 olds. kaikki saaste laitteet paikoillaan,,ihan yht äkkiä rupesi viemää niin perkeeesti,,ennen pääsi helposti pintakaasulla 12 kulutuksella :eek:
     
  2. Damned

    Damned Gearhead

    Ajatko E10:llä? Onko vikakoodeja? Rengaspaineet kunnossa? Sytkäosat ok (ei riitä että "on vaihdettu" vaan onko ne ok)?
     
  3. parsju

    parsju Gearhead

    Pitkään tankissa seisonut bensa, sitä palaa pirusti enempi kuin tuoretta. Tai ehkäpä on ryyppy päällä jatkuvasti termostaatti viasta johtuen?
     
  4. rakkari

    rakkari 3rd gear

    91- ruisku koneella varustettu caprice imi semmoset 15-17l satkulla ja matka ajossa (305+th700) ja ei koneessa ei ollu häikkää vaan siin oli käikki säädöissään ja kunnossa, synteettiset öljyt sisässä ilmanputsarit vaihettu ajallaan ym ym.. sehän näis on kun ei ole tehoa juur paskaakaan niin joutuu polkemaan et johkin kulkis... :-?
     
  5. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    lambda sökö? tai vaikka sähkösuuttimien töpseli irti? ilman johtoja oleva tietsikkakaasari vei th350 lootan kanssa ~18-25l matkassa... ja sen haistoi pakoputken päästä. ryyppy voi jumittaa kanssa, ei riitä että ryyppyläpät kääntyy pystyyn vaan se vipunen siellä kaasarin kyljessä pitää kääntyä myös loppuun asti
     
  6. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    kasia menee eli 98lla ajanut koko ajan!putsari uusi, uudet öljyt,termari ostettu talvi malli marraskuussa,,väliin tuntuisi että pitää pitkään ryyppyä päällä kyllä,,,,,,,,sytkä osiin en ole koskenut,,,,ehkä muuten alussa kun sen ostin marraskuussa niin kävi helvetin hiljaista hienoa tyhjäkäyntiä,, nyt tosi harvoin käy niin hiljaa :eek: sitten vielä muuten tuntuu välillä niin puutuneelta että ihan kun saisi liikaa soppaa? ei jaksa mennä hyvin! olisiko termarista kiinni vai ryypystä vai sytkästä vai kaikista, se 13 litraa oli mukava kulutus :D ei mun mielestä tarvitse polkea yhtään :eek: ajelen ilman kiirettä mittarin mukaan 80-90 pintakaasulla,, hyvin jaksaa mennä, (ennen kun rupesi puutumaan),mä en ymmärrä kyllä kun kaikilla nykyään niin kiire,, mulle on HERMO LEPOA oikeasti lähteä caprisella ajelemaan ja lipua arvokkaasta RAJOITUSTEN mukaan,,,eihän niitä rajoituksia huvikseen ole laitettu,,ja capricelle paras nopeus juurikin tuollainen 90 mittarin mukaan 8) ,,, mikä muuten mahtaa olla kun väliin ihan yht äkkiä rupeaa ohjaus puoltamaan penkkaan päin paljon!!! saa tavallaan ohjata koko ajan tielle päin,,,,, vaikea selittää,, sitten yht äkkiä taas kulkee ihan suoraan :eek:
     
  7. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    rengespaineet kunnossa,,, ei bensat vanhene ,,ei vikakoodeja! kovilla pakkasilla tuon termarin ostin,, kovilla pakkasilla kelpasi 20 satasella,,, sen jälkeen se on oppinut viemään 17-18 ennen helposti 13 satasella mun kevyellä jalalla,, olisiko pakkaset rikkonut jotain? vaiikka eihän se välttämättä pakkasiin liity millään tavalla!!
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    PASKApuhetta :mad: nykybensa vanhenee n. puolessa vuodessa ja Shellin V-Power vielä noopeemmin.
     
  9. saresks

    saresks Gearhead

    Jos tuolla tekniikalla vain ajaa 90km/h ilman että pumppaa, humppaa, souvaa tai vouvaa niin kaiken ollessa kunnossa se vie 11l/100km tai vähän alle - kesärenkailla, kuivalla kelillä, ilmastointi off, tyynessä ja kevyellä kuormalla - asfaltilla.

    Ja ziljoonannen kerran: palaako SES-valo? Edes kone sammutettuna käynnistysvirta päällä? Pitäisi tallentaa jo vikakoodin jos kulutuksen kasvu aiheutuu kuormitukseen nähden liian rikkaasta seoksesta.

    Tsekkaa jarrujen mahd. laahaus/jumitus/kässäri myös.
     
  10. onre

    onre 3rd gear

    Se tais meinata ettei ehdi tankissa vanheta...
     
  11. buick8791

    buick8791 1st gear

    Mikäs tossa V-Powerissa on vikana, entä 98?
     
  12. ministeri

    ministeri 3rd gear

  13. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kaasuasentotunnistin TPS voi myös kuluneena aiheuttaa kulutuksen lisääntymistä.
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    EI kukaan ole väittänyt että niissä vikaa olisi... myös se "kusiliemi" 95e10 vanhenee.
    Taas kun kevät tulee alkaa täälläkin ihmettely mikä on?? Syksyllä toimi OK ja nyt keväällä rykii ja räkii, vanhentunut bensa tankissa on vastaus :rotfl:

    Näin se vaan on 8)
     
  15. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    juu tarkoitin todella että MINULLA ei tankissa bensat vanhene!!
     
  16. Tarkastas että, naksuttaako se sun kaasari, kun pistät virrat päälle. Jos ei, niin mixture solenoid rikki tai boksi sökö, siis jos orikinaali sähköinen rokkiorkesteri paikallaan. Olen muutamiin tapauksiin törmännyt ja vaikuttaa kulutukseen aika lailla.
     
  17. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Asia TULI selväksi 8)
     
  18. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    mä oon välillä huono selittämään :rotfl: mutta siis syttyy valo kun laittaa virrat päälle,,,sammuu heti kun käynnistää,,ja syttyy kun sammuttaa auton ja jättää virrat päälle !ihan orkkis rokkiorkesteri,,, kun laittaa virrat päälle kuuluu yksi-kaksi naputusta ja sitten ihan hiljaista,,,liekkö normaalia?
     
  19. buick8791

    buick8791 1st gear

    juu juu, 95E:n käyttäytyminen on tiedossa(en käytä semmosta). Mut ku indikoit, että Vpoweri on viä pahempaa, sitä tässä mietin. Sinänsä sama, ku saa si keväällä tankkiin laittaa tuoretta tavaraa ja vaikka si tolueennia jatkoksi,
     
  20. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    kyllä se kai perkele joku sähköhomma vika on,,,,, missä siis vika?? eilen otin kokeeksi akun piuhat irti ja laitoin takaisin ja lähdin ajelemaan,,, kävi heti paljon paremmin eikä tuntunut tukehtuneelta,,,,ajoin 150 km vei noin 12 litraa sadalla,,, veti hienosti ja puhtaasti pintakaasulla :eek: sitten tänään toimi hienosti kunnes 50 km jälkeen alkoi taas meno puutumaan ei jaksanut oikein kunnolla mäkiä nousta,,ja tuntui niin tukkoiselta ja kuin saisi liikaa soppaa tai jotain :eek: sitten äsken taas revin johdon irti ja vähän ajan päästä takaisin ja lähdin sitten ajamaan,,, kävi heti taas hiljaisempaa tyhjäkäyntiä ja veti hienosti ja helposti :eek: ja ero on siis todella suuri etten voi vaan kuvitella asiaa!!! missä siis vika :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: ja kone oli se olds 307!! mitä pitää mennä ostamaan uusimaan,,, :eek:
     

Kerro tästä muillekin!