capricen kulutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja fordgranada, 24.3.2011.

  1. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    koneen oikealla puolella alhaalla pitäs olla hihnakäyttönen vempele, pumppu, joka puskee ilmaa sinne pakoputkeen..
     
  2. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    juuri katsastettu ja pääästöistä läpi helposti 8) prkl kun saisi tuon padan toimii ihan uutta vastaavasti,,,noita saastelaitteita en pois ota,,vaan haluan loputkin kuntoon 8) haluan säilyttää tämän caprisen mahdollisimman alkuperäisenä 8)
     
  3. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    tarvii tänään kun päivä valkenee mennä tuonne konepellin alle ihmettelemään,,, miten ei meinaa löytyä paikkaa missä tämä osattaisiin ja haluttaisiin laittaa toimiin alkuperäisillä palikoilla :eek:
     
  4. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    miksi prkl sen joku on käytöstä poistanut :eek:
     
  5. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    ei oo tarvinnu.. moni ei tarvii myöskään niitä kaikkia antureita, tai sitä katalysaattoria, tai yhtään mitään mikä tollasen moottorin tekee hyvin "epäluotettavaks" ja "tehottomaks"..

    -"onhan se nyt jumalauta totta, et paremmin toi 305 toimii hei-jakajan ja vähintään 650 cfm tuplapumpun kanssa.."

    nyt mie kehotan, et otat oikein asioikses selvittää et mitä kaikkea sieltä on otettu "tarpeettomana" pois. jos käy flaksi, ni on vielä kohtuullisen helppo saattaa se sellaseen kuntoon ku on tarkoitettu.
     
  6. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    juu,,, näyttää muuten kyllä alkuperäiseltä tuo konehuone,,, juuri korjaamolla sanottiin että monet kehuu että paremmin toimii ilman näitä,,, siitä ajattelin että ei varmaan sinne kannata viedä jos alkuperäisen haluaa :lol: täytyy laittaa,,, mutta tarvisi löytää joku joka tietää näistä,saa puuutuvat osat paikoilleen ja säätöihin :eek: itse en siihen kykene,,, ja mielellään siitä asia osaavalle maksan,,,,,,ei kai tämä "saaste" kone voi nyt ihan kaikille niin vaikea aihe olla :) täytyykö viedä metro-autoon :eek: onko sielläkäään asaamista näihin enääään :eek:
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    pysy nyt kaukana siitä korjaamosta jos haluat konehuoneen orggiskuosiin.

    jos vain ilmapumppu on poistettu se on loppujen lopuksi vielä helppo homma. mutta jos muitakin kotivirityksiä rupeaa löytymään niin sitten kannattaa harkita ns. roddausta, mutta pidä mielessä että sekin maksaa aikas lailla kun tarvitsee uudet kaasarit jakajat jne. -puhumattakaan kulutuksen nousemisesta.
    mulla on muuten tallessa pölyä keräämässä 305:sen saastepakosarjat ilmaputkilla. paiskatkaa yv:tä jos joku vain tarvitsee, noutaja saa. ilmapumppu on tullut myytyä.
     
  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kun ei asentajat halua opetella miten nyky vehkeet toimii,helpompi selittää että paremmin toimii kun sivuleikkureilla karsii turhat pois,niillä varmaan on kotona vhs nauhuritkin kun kovalevy boxit on paskoja :eek: sitten laitetaan holley,uusi oma tehoputki(et)vuotaa,ei käy tyhjää,20-30 L satkulla
    ei kulje mihinkään,vielä telalla mattamustaksi kun tehtaan maalikin on paska. 8)
     
  9. KarvaTurpa

    KarvaTurpa 1st gear

    Mulla oli tuossa jtn 10v sitten kutos koneella kamiina ja siin oli kanssa tuo quattjajet kaasari systeemi. Se pomppas leimalla päästöistä ja alettiin tarkempaan sitä tutkimaan ja löytys kans nuita puutikuilla tai millä lie tulpattuja letkuja.

    Oli onneksi sellanen kaveri että tiesikin jotain noista ja asennettiin systeemit kohilleen ja uudestaan leimalle. Läpi meni niin että heilahti! Autoon tuli muutenkin ärhäkkyyttä ja vääntöä vaikka kuinka, ja pensan kulutus tippui yli kolmanneksen, 17-20+L --> reilu 10L.

    Jos vaan saat laitettua fordgranada ne viritykset kuntoon, niin siin on oikeesti hyötyä.
     
  10. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    miunkin mielestä reilut kakskyt vuotta vanhat nykyvehkeet on monesti ihan tekemättömiä paikkoja.. onneks noi vikakoodit antavat vähän suuntia, et mistä niitä vikoja lähtis hakemaan jos niitä tulee..
     
  11. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    kai se se ilmapumppu on kun ryyppy päällä puhalsi joku ilmaa ilmanpuhdistikoteloon? pari letkua vain näyttää olevan konehuoneessa irti,,,juuri ne missä puu tulpat,,,,,,tulisi ilmeisesti pituudesta veikaten siihen muovitötteröön jossa on sellaisia letkun paikkoja useampi?,,,,ilmastointi ei taida toimia,,ei mitään liikettä näy konehuoneessa ilmastointi päällä :eek:
     
  12. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    tuo se vekotin joskus tänne ihmisten ilmoille, sivisttksen pariin, ni pääset katsomaan vertailukohteesta mallia. sen enempää en apuihin ryhdy, mut näet ainakin miten niiden letkujen, johtojen ja systeemien pitäs olla.

    ainakin miusta tuntuu siltä, et ton miun kikottimen konehuone on alkuperäisessä asussaan..
     
  13. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Eipä siitä pumpusta paljon taikaa ole jos on tuplaputket tehty ja toisessa katti. Jos siinä siis sisukset paikoillaan. Jos haluat ne saastevehkeet toimimaan niin toiseenkin putkeen sitten katti ja jos oikeesti haluat kaiken alkuperäsen tapaan toimimaan niin sitten takas singlepipe meininkiin! Monet noita kyllä on poistaneet ihan menestyksekkäästi ja saaneet ne vehkeet toimimaan hyvin. Nyt jos siellä katissa ei ole sisuskaluja lainkaa, ei siitä ilmapumpusta ole hyötyä vaikka tekisit ykspiippuseksi takasin. Katit taas ei ole ilmaisia, joten rahaa palaa jos sen (tai ne) joudut uusimaan. Tuo pumpun toimiminen/ toimimattomuus ei selitä oikein mitään jos toisella puolella putkessa katti ja toisella ei. Toki koneen saa moisella virityksellä varmasti rikottua, kun toinen puoli koneesta hengittää ihan eri tapaan, kuin toinen. Ota nyt alkuun selvää onko sen katin sisällä rojut vai ei!
     
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    rohkenisin väittää ettei katin sisuskaluilla ole mitään merkitystä.

    tärkeämpää on että putkistossa on 02 senori haistamassa minkälaista käryä koneesta lähtee -sehän sijaitsee ENNEN kattia, -jotta laitteisto pystyy sen perusteella säätämään itsensä käymään oikein.
    tuplaputkistokaan ei välttämättä estä saastelaitteiden käyttöentisöintiä.
     
  15. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Mitä järkeä siinä vaan on? Jos teinen putki puhaltaa ilman kattia kaiken paskan läpi? Kysyn vaan. Ja koneen toimintaan se nyt vaikuttaa aika reippaasti jos toinen putki hengittää vapaasti ja toista kuristaa katti.
     
  16. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    tuplaputkisto ei saa estää käyttöentisöintiä 8) ja maalaisjärjellä ajateltuna mietin että jos tulpat molemmin puolin samannäköiset niin palaa suunnilleen/tarpeeksi samalla lailla molemmin puolin 8) mulla kyllä taitaa ollaa aika taloudellinen ajotyyli kun koneessa ei kai kaiketi kaikki säädöt kohdallaan ja viikko sitten kun jarrut vielä jumitta niin 500km kulutus oli täydestä tankista täyteen 14 satasella :rotfl: eli kun kaikki saaan kuntoon niin 11 l/100 km tavoitteena ei ole mahdoton ajatus 8) väliin kyllä vei 20l/100 eli jossain vielä vikaa :mad:
     
  17. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Mutta, kun ei ne voi toimia ja palaa samalla lailla jos toisessa piipussa on katti tukkeena ja toisessa ei! Pistä pilli suuhun ja hengittele sen läpi 10 minuuttia, sitten otat pillin pois ja jatkat hengittelyä, huomaatko eron?
     
  18. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    juu kyllähä se ahdistaa,,,,,,,mutta jos,,,käviki niin että katsastusmies mittasi molemmista torvista samat lukemat,,silloin ei ole kattia,,,täytyy selvittää tämäkin,,,,,,,yksi mysteerio tämä minun Caprice :rotfl:
     
  19. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    tuplaputkistani en kyllä luovu,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ihan sama kunhan saan kulutuksen 11 pintaan :rotfl:
     
  20. parsju

    parsju Gearhead

    Ei kai se katalysaattori sentään mahdottomasti voi ahdistaa kun sen ulkoiset mitat on todennäköisesti vähän suuremmat kuin pakoputken. Toisella puolella pakokaasut saa virrata vapaasti yhdestä reiästä ja katissa todennäköisesti pirun monesta pikkureijästä joiden yhteenlaskettu painehäviö todennäköisesti sama kun vapaassakin putkessa. Mitenköhän tuo auto on ollenkaan alunperin käynyt kun pakokaasut on tullut kaikki sen yhden katalysaattorin läpi molemmista kansista... :eek:
     

Kerro tästä muillekin!