capricen kulutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja fordgranada, 24.3.2011.

  1. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    täytyy yrittää huoltaa kunnolla 8) ,,,miten leveenpi takarengas kulutusta pienentää?mulla edessä 255 ja takana 295 ajattelin jos vaihtaa ulkup kumit niin ehkä vähän taas kulutus pienenisi? toisaalta hieno ulkonäkö on tärkeä 8) mutta kun tuo on hienossa kunnossa niin sehän olisi aika komea alkuperäisillä pinnakapseleilla :odroll:
     
  2. Elky70

    Elky70 Gearhead

    No siten kun jos sulla ois ollu vakio gummit, niin renkaan leveyttä lisäämällä renkaan ympärysmitta kasvaa, jolloin saavutetaan nopeus pienimmillä kierroksilla. Mutta kun sulla on jo noin läskit, ni eipä siinä paljon leveemmäks auta mennä, ainoo et kasvattaa suhdetta. Totta että vierintävastus kasvaa, mutta ei se niin paljon kasva etteikö kierrosten laskeminen sitä kompensoisi kulutuksessa...
     
  3. mie

    mie Gearhead

    Kyl täytyy sanoa, että on ne GM:n insinöörit laskeneet luvatut kulutukset uudelle pakasta vedetylle kaasari-Capricelle perseelleen, jos 20 vuotta käytetyllä suomiruoskalla pääsee 8,5 litraan. Tehdaskaan ei tainnut luvata kuin 11,5 kulutuksia maantieajoon uudelle 55mph. Kai se käyttö vaan parantaa kalustoa. Le-Sabre, voin lähteä kyytiin ja katotaan tuollanen 300km vitostietä normaaliliikenteessä. Jos menee alle 10/100km, maksan minä jos menee yli kympin niin sinä maksat. Jotkut ruiskusämpylät voi jättää omaan arvoonsa. Vähänkin mittarivirhettä ja poikkeava rengaskoko, niin aletaan puhua reilu litra/100km lisäksi.
     
  4. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Okei, kimpalla mennää 82´sabren kyytiin ja ajellaan maanteitä pitkin tankillinen ja katotaan... :)
     
  5. mie

    mie Gearhead

    Soppii kyl ja navi mukana.
     
  6. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    no eikös siinä just puhuttu ruiskusämpylästä?
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Kyllä siinä saa 307:lla mennä jonkun rekan imussa että kulutus putoaa noin alas. 305 tbi:llä voi pihistysajossa päästä hiukan 10 alle mutta kaasari ja oldsin pata niin 13 kuulostaa ihan hyvältä.
     
  8. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    ei kannata verrata ruisku peliin tätä taloudellista 307 kaasutinta,,, 13 paljon mun ajotyylillä 8)
     
  9. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Mulla meni farkku 307:lla kymppiin maantieajossa ainakin mitä Nurmijärvi-Kotka akselia tuli ajeltua.. Tosin 80 körötellen ja olihan se vähän kevennetty malli :rotfl: Jos 13l sataselle liikaa V8:lla niin kannattaa varmaan vaihtaa tonnikeiju sirompaan :-?
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    Kyllä siinä saa 307:lla mennä jonkun rekan imussa että kulutus putoaa noin alas. 305 tbi:llä voi pihistysajossa päästä hiukan 10 alle mutta kaasari ja oldsin pata niin 13 kuulostaa ihan hyvältä.[/quote taitaa olla pitkäkin kokemus 307 olds tai 305 chevystä,itse ajelen 120 km työmatkaa30-40 t vuoteen,ollu caprice 305 rokkiork.89 fleetwood tbi 4,5.nyt caddy 307 rokkiork.jos alkaa menemään yli 11 on jotain konehuoneessa rempattava.sen sanon että paljon ei tarvii olla joku asia metässä,käy korvalla ja perstuntumalla virheettä silti vaan 2-3 L menee satkulla enemmän.
     
  11. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    no ei se 13 paljon ole,,,mutta sanoinhan että uteliaisuuttani haluan nähdä kuinka pienellä tämän rokkiorkesteri 307 menee :lol: nyt säädöt ei kunnossa ja pääsee noin 13/100 eli varmasti pääsee 10-11 lukemiin kun joku saisi tämän säätöihin,,mulle liian outo kun laittanut vaan sierraa,,datsun 180 b sss,,ja 13 kpl sata amppeeria :rotfl: ei siis kokemusta yhtään näistä :odroll: kyllähän kai kone tykkäisi kun säädöissään olisi ja siten toimisi niinkuin sen on insinöörit suunnitellut :p
     
  12. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    olisi mukavaa kun olisi säädöissää niin kun polkisi 15-20 sadalla niin tietäisi että kyllä saa kympilläkin menemään :rotfl: haluan ajaa juuri tällä,,,"normaalit" farkut kun on tähän tottunut näyttää niin prkl pieniltä,,,ja tällä saa kohtuu hinnalla uskomatonta mukavuutta,, ja vasen käsi paskana poissa pelistä,,, niin kun yhdellä kädellä sompailee niin oikeasti osaa arvostaa tälläista mukavuutta ja helpoutta,, mulle ihan täydellinen laiva 8) seuraava auto on puhtaasti harrastus peli 70 challenger automaatti ohjaus tehostimella :wink:
     
  13. saresks

    saresks Gearhead

    Lopeta mutuilu, tuossa todellinen kulutus, 10,7 l/100km maantieajossa:
    http://www.fueleconomy.gov/feg/noframes/5906.shtml

    Sama vuosimalli sedan - eli 305 ja TBI 23mpg, eli karvan vähemmän ja selittyy 100-150kg painoerosta ja pienemmästä ilmanvastuksesta, ei mistään Chervolet padasta tai tbi:stä. Oletko koskaan katsonut 307 tuon vuosimallin koneen kannen kanavia tai kaasaria sillä silmällä? Jos/kun TBI vie vähemmän, selittyy se PÄÄASIASSA paremmista kylmäkäynnistysominaisuuksista ja kiihdytyspumpun puuttumisesta eikä nuo vaikuta maantieajoon käytännössä mitään.

    Ja mä olen ajanut 307-350 oldsin moottoreilla kohta 24 vuotta vähintään satojatuhansia kilometrejä, viimeksi neljä vuotta ja 80 000 kilometriä liki stanu (pl. vin 9 -nokka ja turbobuickin 2400 stall turbiin) '89 Caprice farkulla, ja kulutus maantieajossa (n 90km/h) JUURI TUOTA ALLE 11 L/100KM.

    Pitäkää vehkeenne kunnossa tai korjatkaa ne jos haluatte päästä kohtuu bensalla.
     
  14. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    Niin kuin tarkkasilmäisimmät ehkä huomasivatkin, puhui nimimerkki ''rakkari'' NIMENOMAAN 1991-vuoden RUISKU-Capricesta. Johon minä vastasin omien kokemuksieni perusteella myös '91-mallin ruisku SÄMPYLÄ-Capricesta!
    Koska 1991 mallivuoden laatikkokoppaista Capricea, kaasarikoneesta puhumattakaan ei ole olemassa, ei ollut mitään syytä edes olettaa, että kysymyksessä olisi ollut 307cid kaasarivehje.
    (itellä on tosiaan ollut myös 307 Le Sabre STW, maantiellä se 11 litraa oli aika lähellä, kesäisessä seka-ajossa 14-15 litraa/100km)

    Eli nimimerkit ''Elky70'' ja ''mie'', koska mennään kokeileen??? :rotfl:
    Ja mitä navigaattoriin tulee, lainaan vähän itseäni viime syksyltä topicista ''Hypermiler Caprice'':


    :rotfl:

    Vaikka tankin täytössä olis käyny vaikka parinkin litran moka alaspäin, olisi kulutus tuolla matkalla silti ollut ALLE 10litraa/100km.

    Ja edelleen, jos joku ei millään usko näitä lukemia, ottakaa piruuttaan selvää mitä esim. '94-mallin Lincoln Town Car 4.6 litraisella V8:lla yli 2t omamassoineen vie maantiellä... Siinä on moni bensa-mersu ihmeissään!!!
     
  15. KarvaTurpa

    KarvaTurpa 1st gear

    Ja aatelkaas, mulla oli -78 Trailduster 360cid. Ei tasan tarkkaan päässyt ALLE 25l/100km... :rotfl:
     
  16. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    ei meno ja käynti ainakaan huonontunut kun ostin uudet tulpat ja tulpanjohdot :eek: ja uusi tepsi hyllyssä :-?
     
  17. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    yllättävän haasteellista muuten yhdellä kädellä vaihtaa tuohon capriceen tulpat ja johdot ja toimimaton käsi vaan tiellä,,,ei kuulosta kamalan vaikealta mutta on suht koht haasteellinen homma 8) äkkipikaisemmalta olisi voinut hermot mennä :rotfl:
     
  18. Stance

    Stance Gearhead

    Apparin puoli varsinkin hiukan tiukka paikka :D Pyörän kotelon kautta muistaakseni vaihdoin ne takimmaiset.
     
  19. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    juu oli pahat,, ihan päältä vaan laitoin,,,ahdasta oli :rotfl:
     
  20. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Ei muuta kun rengasta irti ja sitäkautta vaihtuu kaikki 4 aika kivutta.
     

Kerro tästä muillekin!