Capricen nivelet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja HenkkaS77, 10.1.2003.

  1. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Kuinka pitkäikäiset ovatkaan kyseisen farkun etupään nivelet "normaaliajossa"? Ja mitä maksaa uudet?
    Kilometri/mailimääriä...???
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    jos öljynvaihdon yhteydessä viitsii rasvata
    nivelet, ovat lähes ikuiset
     
  3. RokkiMikko

    RokkiMikko 1st gear

    Vaihdoin just capriseen kuskinpuolen alapallonivelen. Oisko uus ollu jotain 30e. Ei pahan hintanen ja helppo vaihtaa ku mikä. Muistaa vaan ruikata rasvaa niihin vaihdon jälkeen. Mielellään aika jäykkää..
     
  4. 454SS

    454SS 3rd gear

    oon eri mieltä tosta kestosta. ainakin vanissa, onhan se tosin paljon painavampi, niveliä joutuu vaihtamaan parin vuoden välein vaikka kuinka rasvailis. kestoikään pystyy vaikuttamaan sillä, ettei kääntele pyöriä paikallaan ollessa. suht halpoja pallonivelet sekä raidetangonpäät ovat
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    kyse olikin Capricesta, vani on asia erikseen
    Eihän niissä tahdo etupäässä kestää "mikään",
    jos ei ole ylä- tai alapallo väljä, niin iska
    rit ovat taatusti sököt.Kannattaa kokeilla Ko
    nin iskareita edessä, ovat kalliit, mutta am-
    mattiajossakin hyvin vaimentavat ja kestävät.
     
  6. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Joku sanoi joskus, että g30 mallin etupään hilppeet kannattaa vaihtaa 10- ja 20-malleihin. tiedä sitten miten eroaa, jos mitenkään.

    Joo, turha sanoa mitään tietyn automallin nivelien kestosta jos perustaa mielipiteensä saman valmistajan TÄYSIN toisen mallin pohjalle.
    _________________
    1990 K5 6.2

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: RockHQ 2003-01-23 23:02 ]</font>
     
  7. 63impala

    63impala 1st gear

    Juu, meiän -91 Capricen mittarissa on 300 000 kilometriä ja kaikki nivelet on orkkiksia. Rasvaus auttaa. Vanin niveliä on TRW (Mooggi) tainnu vahvistaa jo kahesti, eikä ne silti kestä. Varaosamyyjät taputtavat suuria karvaisia käsiään...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hei Rokki Mikko! miten sait vaihdettua capriceen alapallot, mun capricessa alapallot oli prässätty kiinni enkä onnistunut niitä itse vaihtamaan, tulikin perhanan kalliiksi vaihdattaa ne korjaamossa.
     
  9. Vani76

    Vani76 Gearhead

    Ei pidä yleistää ettei vanissa kestä pallonivelet, kyllä mulla ainakin G30:ssä tuntuu kestävän (syytäkin kestää koska maksaa 50e kpl). G10 ja G20 on heikommat pallot, kuten alustan osat muutkin.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nimetön kirjoitti 2003-01-29 00:47:
    Hei Rokki Mikko! miten sait vaihdettua capriceen alapallot, mun capricessa alapallot oli prässätty kiinni enkä onnistunut niitä itse vaihtamaan, tulikin perhanan kalliiksi vaihdattaa ne korjaamossa.
    [/quote]
    Putkenpätkä alle holkiksi ja hyvä tuki muutenkin alle ja sitten vähän lekaa päälle niin plumpsahtaa pois. Uudet nivelet saattavat olla muutaman kymmenyksen isompia, joten jossei mene holkill anaputtelemalla nätisti niin hio reikää suuremmaksi
     
  11. RokkiMikko

    RokkiMikko 1st gear

    Vanhat lähtee lyömällä irti mutta se reijjän hiominen vaikuttaa vähä kyseenalaiselta. Pallonivelet pitäis luultavasti prässätä paikalleen niin että koko alatukivarsi on autosta pois, mutta mulla reikä oli niin löysä että sain ne paikallaan alatukivarren ollessa kiinni autossa. Tuin tukivartta tunkilla ja löin hylsynä apunakäyttäen vanhan nivelen pois. Uusi nivel meni paikalleen pienellä väkivallalla...
     
  12. G20

    G20 Gearhead

    hyvin toimii kun viittii rasvata, rasvailen aina kun käyn auton alla, useimmin ku öljynvaihtovälein.
     
  13. drako

    drako 1st gear

    Capricesta (70-luvun lopun) taistelin joku aika sitten irti alkuperäiset alapallot... Maileja lienee muutama tullut.
     
  14. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Tuntuuko jostai muustakin, että alkuperäiset kestääkin paremmin kuin nää Moogin tarvikkeet?
     
  15. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Siis kannattaa katsoa kuin katua mitkä nivelet laittaa, luulen että orgiksiakin saa vielä, ne kestää toiset 15 vuotta.
     
  16. ceevu

    ceevu Gearhead

    oon minäkin tapellu tarvikepallojen kanssa ja todennu ne kiinalaiset "laatuosat" surkeiks.
    paras (en muista oliko moog vai trw...) oli kun mutteri hajosi asennuksessa... alkup mutsku piti kyllä kys. nivelessä oikeen hyvin. mitä lie riisimetallia.
    tarvikepallot näkyy kestävän vuodesta eteenpäin, nyt taitaa kolmas vuos olla nykysillä alapalloilla 72 caminossa. alkuperäset yläpallo,rt päät. orkkis alapallot hajos 4-5 satkun välillä (oli tod näk orkkikset mulle tullessa kun oli heftattu. tai sitten ei...
     
  17. autoilija

    autoilija Gearhead

    moog tai trw pitäis kyllä olla laatuosaa,on minulle jäänyt ainakin sellanen käsitys.
     
  18. 63impala

    63impala 1st gear

    Yksi syy huonoon tarvikepallukoiden kestoon voi olla asennuksessa tapahtuva lyöminen väärään kohtaan tai vinoon tms. Prässillähän ne kuuluisi laittaa, mutta kellä nyt auton alle sopiva prässi on??? Baitevei, MOOGGI osti TRW:n alustaosapuolen vuosi sitten ja nyt esim. kaikki alapallukat on valmiiksi ylikoossa, jos vaikka pesä on väljä. Jollei muuta, niin on ainakin vi**umaisempi asentaa!
     
  19. Transam

    Transam 1st gear

    Jenkkivoorumilta lueskelin että moogin pallonivelten pitäisi olla suurinpiirtein parhaita mitä saa! Ei kyllä pitäisi hajota muutamassa vuodessa... Paketissa on hienot nascar officially licensed merkit :smile:
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse 13 vuoden aikana Capricestä olen joutunut vaihtamaan vuonna 92 oikean raidetangonpään.. Mikä oli älytöntä, sillä siinä ei ollut väljää ja autossa oli tuolloin vasta 40 000 km mittarissa..

    Sen jälkeen olen vaihtanut itse ihan oma- aloitteisesti vain apusimpukan. Kaikki etupään nivelet ostin varastoon kerralla kun sain TRW:t (raidetangon sisä- ja ulkopäät , raidetanko ja apusimpukka.) könttäsummalla 800 mk..

    Ja löysää ei vieläkään löydy, sillä rasvaa olen ruiskinut kaikkiin 11;sta nippaan nykyään noin 5000 km välein alkuperäisen kerran 10 000 km sijasta. Ja paikallaan kääntelyä suotta yritän välttää kuin tautia..
     

Kerro tästä muillekin!