Capricen valojen kanssa ongelmaa!

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jesper.e, 2.11.2011.

  1. jesper.e

    jesper.e 1st gear

    Terve!

    86.vm Capriceen ilmennyt seuraavanlainen ongelma, kun parkit kytkee päälle, käräyttää samantien sulakkeen. Edestä ja takaa valojen johdot käyty läpi, ei sieltä ainakaan oikariin mene. Eilen kun laitettiin uus sulake niin kesti kotiin asti, mutta aamulla kun liikkeelle lähdettäessä pistin valot päälle, niin räpsähti taas. Osaisko joku antaa neuvoa, mistä lähteä vikaa seuraavaksi etsimään? Voisko valojen äänimerkki olla osallisena? Mistä kys. palikan löytää? :)
     
  2. pikkupiru

    pikkupiru Gearhead

    aikoinaan paukutteli sulakkeita. releistettiin ( sitä enne pistettii hieman isompi sulake joka sit kesti, alkuperänen oli niillä rajoil et kesti vähän aikaa ja sit poksahti)
     
  3. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Noissa on valonkatkaisija aika perinteinen hajoamis paikka eikä maksa hevosia, toki jos on varma että johdossa vika niin laittaa sulakkeen tilalle johdon...alkaa vika paikka löytymään!

    Itse joskus tein vastaavan enkä hallilla pyöriessä vikaa löytänyt, tietysti sitten unohdin langan paikalleen niin löytyi vika seuraavana päivänä kun kamahti koppi täyteen sinistä savua citymarketilta lähtiessä. :p
     
  4. jesper.e

    jesper.e 1st gear

    Onko himmennin kytkettynä noihin? Tod. näköisesti katkasija tai himmennin kun sieltä suunnalta alkoi savu nousta, kun tänään kokeiltiin. :D
     
  5. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Se himmennin on samassa katkaisijassa pyörittämällä, savujen ottaminen on aina hyvä ratkasu! :rotfl:
     
  6. Qjet

    Qjet 1st gear

    Onko Capricessa vetokoukkua ? eli siihen liittyvät sähkötyöt hilpeine rosvoliitinasennuksineen on ilmoille saattanut useammankin tunnemyrskyn.
     
  7. jesper.e

    jesper.e 1st gear

    Vetokoukkua ei ole. Kiitos vastauksista, varmaan nyt ensimmäisenä katkasijaa ja himmennintä uusimaan joako niillä paranis. :)
     
  8. juhe72

    juhe72 1st gear

    Siinä katkasijassa on sitte se pikku nappi, millä lähtee näppärästi nuppi tankoneen pois, muuton pirun lujassa 8)
     
  9. Ombo

    Ombo 1st gear

    Nuppia irtivetäessä on akunkengän oltava irti. Muuten voipi sähistä.
     
  10. jesper.e

    jesper.e 1st gear

    Vähän tarkemmin ottaen, mites tuo katkasija irtoaa? Ei siis tartte purkaa kojelautaa ollenkaan?
     
  11. Ombo

    Ombo 1st gear

    Kyllä siinä täytyy jonkin verran purkaa. Suurin ongelma on varmaankin se, ettei kytkimeen menevässä piuhahelvetissä ole kovinkaan paljon ylimääräistä. On meinaan aika tiukassa se iso liitin mikä siihen kytkimeen menee. Ja sama ongelma sitten kun pitäisi laittaa se uuteen kytkimeen takaisin.

    Itse otin muistaakseni irti mittariston, sitten niitä jotain levyjä mitä löytyy siitä ratin alta. Ilmaputkistoakin siitä vasemmalta joutui repimään irti. Nämä toimenpiteet siis blazerissa.

    Se kytkinhän on varsinaisesti kiinni sillä pyöreällä levyllä, mikä on heti seuraava osa kun saat sen nupin irti. Ihan kierteillä vaan. Itse tätä äimäsin aikani ennenkuin keksin.

    Edittiä, ohjeet siis osittaisella varauksella mallikohtaisista eroista johtuen, mutta taisin lopulta vastata ihan siihen
    kysymykseenkin ;)
     

Kerro tästä muillekin!