Capriin 5v loota

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja v_valtteri, 13.10.2002.

  1. v_valtteri

    v_valtteri 1st gear

    Mitkä kaikki 5v lootat saa suoraan menemään Caprin koneeseen???
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    eikös sulla oo 2.8i? siihen menee kutoskoneisen sierran ja scorpion lootat ainakin. neloskoneen loota on muuten sama mutta laatikon sis.menoakseli elikäs kytkinakseli on lyhyempi neloskoneen lootassa, eli se pitää vaihtaa jos laitat nelosen laatikkoa. niin ja nelosen kytkinkoppakaan ei sovi. ´

    suoraan pulttaa kiinni-tyyliin menee ainakin kutoskoneisten mt75 ja type 9(a.k.a. type N) ja kaiketi T5-loota kanssa kunhan vaan ovat saksal.kutosen jatkeena olleet.

    mulla olis kaupan huippukuntonen Type9 alumiinikytkinkopalla. lootassa on vaihdevälin lyhentäjä ja teräsnivel. laatikko on uudenveronen, ja luovun siitä 400euron hintaan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Capri2.6i 2002-10-13 11:43 ]</font>
     
  3. v_valtteri

    v_valtteri 1st gear

    Juu, onhan mul 2.8i, muttakun sitä ei ole vieläkään saatu toimimaan. Menee hermot sen kans. Pistän koht sen koneen verkonpainoks ja heitän itämereen. Siis ihan uskomatonta, edellinen omistaja väitti koneen toimivan ihan hyvin sillä. Eipä vaan mulla toimi. Laitan varmaan takas 2litrasen siihen kiinni. No niihinhän menee kyl samat lootat.
     
  4. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    minkäs tyyppisiä vikoja siin sit on ja miten niit on yritetty korjata?
     
  5. v_valtteri

    v_valtteri 1st gear

    Ensinnäkin Kärjettömää sytytystä ei ole saatu ollenkaan toimimaan, ei anna kipinää. Siihen vaihettiin ohjausboksi ja puola, mut ei auttanu. No sit laitettiin vanhan 2litrasen koneen kärjellinen virranjakaja siihen kiinni, sekun toimii varmasti ku suoraan ajosta otin irti sen koneen ja virranjakajan. No nyt löytyy kipinää, ja kone käy todellahyvin kylmänä tyhjäkäyntikierroksilla. Kun kone lämpenee se alkaa paukuttelee molemmanpuolen putkia. Sama tapahtuu jos nostaa kierroksia. Aluks epäiltiin että siellä vuotaa paineet jostain sylinteristä toiseen, mut puristukset on ihan kohdallaan, joten ei se siitäkään ole kiinni. Se auto on nyt kolme kuukautta pyöriny korjaamolta toiselle, eikä sitä missään ole saatu toimimaan. Yleinen kommentti on sit aina lopuks ollu se, et ei edes kannattais yrittää vaihtaa kaasarikoneen tilalle ruiskukonetta, se ei voi onnistua.
     
  6. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    just. niinkun se mekaaninen ruisku olis kovinkin riippuvainen siitä ympärillä olevasta autosta :smile: uudemmissahan pitää johdotukset olla ruiskulle omansa mutta ei sekään ylitsepääsemätön ongelma ole..

    missä kunnossa kannet, vuotaako venttiilit?(tosin sekin näkyis puristuspainemittauksessa..)

    voi olla rikas seos, tiiätkö kuin vanha toi sun määränjakaja on? joku tiivistevika tai vaan kulunu jakaja nii ei se enää toimi ollenkaan.

    joka tapauksessa vika ei oo siinä että on vaihettu kaasarikoneen tilalle ruisku. tollaset viat että kylmänä pelaa muttei kuumana, viittaa bensapuolelle. se on vain alettava eliminoimaan mahdollisuuksia pois, tarkistettava jokanen bensalinjan komponentti kerrallaan. mä lähtisin ekana määränjakajasta liikkeelle. koita saada se ilmamäärämittari-määränjakaja joltain lainaan.
    mulla on täydellinen ruiskujärjestelmä joka toimii varmasti.. osat ois ehkä vuokrattavissa mutta ne pitää sit saada takas..
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mites imukannen tiivisteen kunto. Sen vuotojen tarkistaminen ei oikein onnistu millään spray testillä jos sisäpuolelta vuotaa.Oikein paha vuoto kuuluu vähän niinku ujelluksena. Ensiksi vois kokeilla kiristää imukannen pultit momenttiin. Tai heti kokeilla vaihtaa se jos ei ole iästä tietoa. Uusi tiiviste on n. 20€ luokkaa tarvikkeena.
     
  8. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    joo sekin voi olla jos kone on vähän väljä ja huohottaa vähänkin niin se vetää öljysumut kyllä koneeseen jos se sieltä alhaalta vuotaa. kannattaa sekin vaihtaa varmuudeks. eikä se ny ihan 20€ maksa :smile: on se halvempi.
     
  9. v_valtteri

    v_valtteri 1st gear

    Nii, eihän se mekaaninen ruisku olekkaan milläntavoin riippuvainen autosta ja siksihän sen ei pitäs tuottaa ongelmia vaikka vaihtaa kaasarikoneen ruiskuulliseen. Koneen iästä ei kylläkään ole mitään tietoa. Sen tiedän että se on peräisin Granadasta. Venttiilien välyksetkin on tarkastettu, ettei ne vuoda. Pitänee siis alkaa sitä polttoainepuolta tutkii, tai siis tutkituttaa. Itsekkun olen armeijassa niin en ehdi tekemään sille mitään ja siksi se auto koneineen kierteleekin korjaamoilla.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pitihän sitä euro lisää laittaa :smile:

    Eikä sitten mitään Biliteema tiivisteitä, niistä ei saakuin vaihtamisen iloa (nim. kokeiltu on)

    Nokissahan on hieman asteissa eroa kaasari ja ruisku koneissa. (Ruiskussa enempi) Kaasari koneessa ruiskun nokka toimii, mutten tiedä toisippäin.
    Mutta ei se tuollaisia oireita pitäisi aiheutaa.

    Kaasari koneessa kansissa on pakokanavat imukannen lämmitykseen, jos vääränlainen tiiviste paikoillaan niin periaatteessa sehän voisi vuotaa sieltäki. Ruiskun imu kannessa ja kansissahan kyseistä kanavaa ei ole.
    Mutta tämä nyt on tämmöistä spekulointia
     
  11. v_valtteri

    v_valtteri 1st gear

    Ei se vika bilteman tiivisteistä joshdu, sellaisiakun en autooni huoli. Muutenkin tiivisteet ovat ihan oikeat.
     
  12. seppo

    seppo 1st gear

    Saahan se tarpeeksi soppaa? Onhan bensalinjat tehty ruiskun tarpeille riittäviksi, ja pumppu sekä paineensäädin OK?
     
  13. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    paineensäädin on määränjakajas ittessään, varaaja on bensalinjassa mutta sen ei pitäs tehä tollasta, se vaan estää bensalinjan valumisen tyhjäks ja pitää paineen yllä ettei bensa pääse höyrystämään kun auto sammutetaan ajon jälkeen. on kai sulla sähkönen bensapumppu siinä? jos ei niin ihmettelen että on lähteny ees käyntiin.. vaikuttas enemmän rikkaalta ku laihalta, mutta eihä näistä koskaa tiiä..
     
  14. v_valtteri

    v_valtteri 1st gear

    On mulla sähkönen ruiskupumppu siinä. Mua vaan tosin hiukka epäilyttää se, että se pumppu ei välttämättä ole enään niin kauheen hyvässä iskussa. Täytyy kokeilla toisella pumpulla.

    Nii, ja sit kokeiltii sitäki et tiputettii seos niinlaihaks et just ja just käy tyhjäkäyntiä, mut edelleen sama ongelma ku yrittää nostaa kierroksia, eli pauke alkaa perästä.
    _________________
    Waltsu

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: v_valtteri 2002-10-17 20:57 ]</font>
     
  15. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Alkup. kymysykseen...
    Neloskoneen pikku 5v lootat on heikompia kuin kutosen vastaavat. Laakeroinnit ja ym... Välityksetkin ovat eri. En itse ainakaan edes harkitsisi.

    Ostatko multa pois toimivan 2.8i V6 koneen jos siirryn suosiolla 2.9i-aikaan?
     
  16. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    ei niissä oo sisäpuolella mitään eroa. välityksistä mun on paha sanoa, mutta mulla on kumpikin loota tossa auki, ei mitään eroa. ainoostaan se kytkimen pääakseli on nelosessa lyhyempi.

    MT75 on parempi joskin kalliimpi kuin nämä. T5 on paras, etsi sellanen jostain. itekki haen parhaillaan moista, ei vaan oo tullu vastaan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Capri2.6i 2002-10-19 20:46 ]</font>
     
  17. jouni

    jouni Gearhead

    Koneen myyneenä edelleen ihmettelen itsekin mikä mättää...?
     

Kerro tästä muillekin!