Capriin V6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Xtreme, 18.1.2002.

  1. Xtreme

    Xtreme 1st gear

    Olen ajatellut asentaa alunperin 1600cc mkII kopan ford capriin grananadasta peräisin olevan 2.6 litraisen kutosen.Onko tietoo mitä muuta kaikkee tulisi vaihtaa jotta auton saa leimastaläpi.Kävin paikallisella katsastus asemalla utelemassa mutta käskivät valtuutetun ford huollon puheille jossa herroilla oli ilmeisesti huono päivä enkä saanut tarvitsemiani tietoja.
     
  2. OpaS

    OpaS Gearhead

    Foortikaupasta vaan pyytämään semmoinen paperi kuin "Tärkeimmät rakenteelliset erot Capri 1974-..." Vai mikä se vuosi nyt mahtoi ollakaan kun Caprin kakkoskoppa tuli.

    Vaihtoon menee ainakin laatikko ja siihen sopiva kardaani, jarrut ja luultavasti etujouset ja niiden myötä koko tolpat.
     
  3. '69 Capri

    '69 Capri Gearhead

    Ja ainakin koneenkiinnikkeet, kytkin, kaasuvaijeri ja suosittelen perän vaihtamista. Isompi moottorisissa Capreissa on myös tolpan kiinnitykset yläpäästä vahvistettu ja kolmiotukien hitsaaminen konehuoneeseen on suositeltavaa.
     
  4. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Eteen isot levyt 3.0:sta (247.5 mm) tai 2.8i (245.0 mm) Caprista. Taakse leveät 9" rummut.

    Suotavaa olisi vaihtaa myös tolpat, jouset, iskarit, vakaajat. Sekä tietenkin perä isoksi atlakseksi.

    Poikkituki tekee vaan hyvää kaikiss autoissa.
     
  5. iji-69

    iji-69 1st gear

    kaikissa Suomeen tuoduissa Capreissa on ns. vahvistettu kori ainakin konehuoneen osalta;pherssonin yläpäässä on vahvikepelti ja kuppi on tuettu kolmiotuella sisälokasuojaan. ainakin ykköskorisissa joista minulla on kokemusta eli 1.3:sta 3.0:seen. kolmetonnisen konehuone eroaa ainoastaan lyhyenpien syylarinkiinnikepeltien ja kolmella pultilla per puoli olevan moottoripalkin osalta.jarruiksi kannattaa etsiä 2.8:n levyt,3.0:n levyt ovat harvinaisia ja aika tehottomat.
     
  6. JoU

    JoU 1st gear

    Itselläni on menossa vastaava projekti 1.6--2.6,mutta mk1 koppaiseen Capriin.Projekti on ensimmäiseni joten tässä muutamia kysymyksiä.Kävin ford liikkeestä tärkeimmät rakenteelliset erot paperin,mutta kyseisessä paperissa ei ole capreja kuin 2.0 OHC:hen asti joten pystyykö vertailuna käyttämään mk2 kopan tietoja?Kuulin myös eräältä kaverilta että capriin olisi vaihdettava isompi etupalkki,pitääkö paikkansa? Ja käykö capriin etujarrut esim,jostakin taunuksesta?
     
  7. MouTine!

    MouTine! Gearhead

  8. OpaS

    OpaS Gearhead

    Mulla on MkI Caprista sellainen paperi, joka on muuten samanlainen, mutta siihen on jälkeenpäin (isommalla fontilla) lisätty 3000 V6 -mallin tiedot. Kyseisen paperin sain Vesa-Matilta (eli Porin ystävällisestä Ford-liikkeestä) viime syksynä.

    Se 2.0 on kai JoUnkin lapussa V4 eikä OHC?
     
  9. JoU

    JoU 1st gear

    Aivan v4:hän se on.Täytyykö katsastukseen vietäessä olla dokumentti vertailu auton tiedoista? Vai onko katsastus asemilla tarvittavat tiedot?
     
  10. OpaS

    OpaS Gearhead

    Kyllä se dokumentti sinne itse on vietävä. Tosin muutoskatsastuksissa käytettävät paperit jäävät katsastusasemalle, eli jos kyseisellä konttorilla on joskus tehty muutoskatsastus kyseiseen automalliin, saattaa sieltäkin joku paperi löytyä.

    Mutta ei tuossa kai mitään ongelmaa ole, Ford-liikkeistä pitäisi löytyä kyllä tuollainenkin paperi, jossa 3.0:n tiedot ovat.
     

Kerro tästä muillekin!