Caprin lehtijouset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja v_valtteri, 13.10.2002.

  1. v_valtteri

    v_valtteri 1st gear

    Mulla Caprissa roikkuu kuskinpuolelta perä melkein 10cm alempana ku toinen, ilmeisesti kuoleentuneet lehdet. Että mistäköhän sais Capriin uudet lehtijouset taakse?? Tuleekohan niille paljon hintaa?? Vai olisko viisaampaa yrittää korjauttaa vanhat uuteen uskoon?
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    ootko kattonu tasasella alustalla? mulla ainakin jos on vähänki joku pyörä eri korkeudella ku muut niin auto on ihan vinksallaan. mut esim. parkkiruutuun ku menee nii on ihan suorassa..

    ykslehtisiä 2.8i:n jousia saa ainakin http://www.miva-car.com ja hinta tais olla 365euroa/pari. siksi jätin ostamatta :smile:
    autoracingistä taitaa saada myös escortin lehtiä, ne sopii mun tietojen mukaan myös capriin kun ottaa eskortista myös sen levyn mihkä u-pultit kiristetään(on kuulemma leveemmät ne lehdet... )
     
  3. v_valtteri

    v_valtteri 1st gear

    On se tasasella katottu. Se on vaan aika törkeen näkönen ku roikkuu niin älyttömän paljon. Onhan ne aika kalliita noi jouset. En sit tiedä paljo maksais jos taotuttais ne vanhat kuntoon, ellei sielt sitte ole joku lehti poikki.
     
  4. -TH-

    -TH- Gearhead

    ne sinun jouset voi olla aivan kunnossa. lehtijousissa on sellanen juttu että jos lehtien välissä on paljon ruostetta, niin ruoste estää jousien oikean toiminnan ja erottaa lehtiä sen verran että jousi näyttää olevan kuoleutunut. yleensä kun jousipakka on purettu ja esim. hiekkapuhallettu ja maalattu sekä pakattu oikein esim. teflonnappien kanssa, niin ryhti on palannut.
    kannattaa kokeilla ennen kuin tilaa uudet..
     
  5. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Rally Racestakin kannattaa kysellä. Sieltä ainakin itse ostin jäykät 60 mm leveät yksilehtiset. Sopi paikoilleen suht helposti. etupään puslia joutuu kaventamaan jos meinaa laittaa alkuperisille korville. Taakse nyt menee kikkailemattta, vaikkakin lenkit tulee hiukan vinoon.

    Mutta liekö jousista kiinni? Itselläkin tuntuu auto painuvan enemmän oikealle kantatessa. Ja kun oikeen katsoo niin auto on ehkä muutaman sentin vinossa. Iskarit?
     
  6. Samiralfey

    Samiralfey 1st gear

    Minun Capreissa sama homma, kumpikin tuntuu olevan kallellaan kuskin puolelle ja samaa miettinyt että kuoleentuneetko vai jotain. Mutta saako mistään niitä muoviliukuja lehtipakkojen väliin jos koittas kunnostaa ensin nuo vanhat?
     
  7. -TH-

    -TH- Gearhead

    niitä teflon nappeja voi ostaa lähimmästä voorti kaupasta...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    mun pitäs saada nostettua caprin perää kun edellinen omistaja oli teinin vimmalla lyönyt sen ihan kenttään. mikä olis paras tapa korottaa perää!!!
     
  9. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    jos se on laskettu madalluspalikoilla akselin ja jousen väliin niin ota ne pois.
    toinen vaihtoehto on jousien takominen tai vaan uudet vakiojouset.
     
  10. Utele vallilan jousitakomosta hinta he voi tehdä jouset mieltymyksiesi mukaan hinta pyörii noin 130-350e tai voit iskeä jonkun muun auton jousia pakun tai maasturin jos vain samanlevyisiä, olen itse korjannu useita, jos vain päälehti on ehjä.
     

Kerro tästä muillekin!