Caprisen 10 pulttiseen lukko??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kylänmies Asseri, 6.8.2006.

  1. Minkähän laisia lukkoja olette laittaneet noihin periin,eli itsellä olis tiedossa lock-right lukko ja ainakin myyjä väitti,että on kestävä ja toimiva paketti. Sen lukon tarttis kestää n.400 heppaa ja 2000 kiloa.Toiset vannoo kartiolukkojen nimeen ja toiset levylukkojen,eli vähän jos sais käyttökokemuksia tänne.Tattis.
     
  2. B 50

    B 50 Gearhead

    Askartelin keväällä 12-pulttiseen Powertraxin No-slipin. Alkuun rutisi ja paukku (kovaa) muutaman ensimmäisen sata metriä. Johtu varmaan asennusvaseliineistä. Ei moitittavaa. Helppo asentaa.
     
  3. Stone

    Stone 3rd gear

    Sivusta sun vetäsyjä seuranneena väittäsin, että se lukko veis ajasta pois 2-3 s heti, oli kyllä sen näköstä sutkutusta toisella kumilla, liki 15 metriä varmaan.
    Mahtasko tohon keevyn perään olla olemassa spoolia? Eikö semmonen kestäs vieläkin kovempaa kuritusta kuin mikään lukko ikinä?
     
  4. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Joo mutta perusvetarit kulmajossa ei tykkäisi.
     
  5. Stone

    Stone 3rd gear

    Perusvetarit? Ei kai kukaan sellasia käytä minkään 100%-lukon kanssa?
     
  6. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Mulla oli 14-pulttisessa Detroit Locker, sen hankkimisessa vaan oli yks h...tin souvvi, mut se taas on eri tarina. Muutti ajotuntumaa aika lailla semmoseksi että vaimokin oppi talviajon aakkoset...ja miten sadan metrin sladeja heitellään kun tulee rampista kakkostielle... :D

    Hauska se silti oli, mutta sen käytös oli ehkä osasyynä siihen että uudella omistajalla lootasta corveten-servon jousi meni ensin poikki ja teki sen että rupes lyömään liika äkäseen pienempää vaihdetta ja sitten repes 2-4 vaihteen panta (jos ny oikein muistan), mutta onneks pikkurempalla tuli kuntoon taas.

    Vois mukavuusmielessä levylukko olla paree, en tiedä kestääks ne mitään.

    Ainahan ne hajoo ennen pitkää ja liika aikasin. :pinup:
     
  7. B 50

    B 50 Gearhead

    Miksei? Lukko ja spooli ei ole yksi ja sama asia.
     
  8. Stone

    Stone 3rd gear

    Mutta eikö muka 100% lukko ja spooli käyttäydy tasantarkkaan samalla lailla?
    Kai jollain kitka ym. lukolla voi niillä vaki-rautakangilla ajellakkin...

    ...tai sitte laittaa taakse jotkut nahkakaljut kumit, ns. anti-kitkarenkaat! :rotfl:

    Ai juu, ettei ihan paskanjauhamiseks menis niin ainakin Summitilla on 10-bolt spooleja, eikä edes kamalan pahan hintasia: Moser full spool (muut hilut sitte tietysti siihen päälle :( )

    Aika helposti löytyy vielä muitakin vaikka kuinka paljon,
    kun googlettaa vaikka hakusanoilla GM 10-bolt spool
     
  9. B 50

    B 50 Gearhead

    Ei. Spooli yhdistää vetarit "yhdeksi puuksi". 100% lukko on 100% siksi, ettei luista yhtään. Normaali mutka-ajossa on kuitenkin tasauspyörästö ominaisuus tallella. Niinkun esim Powertraxit. Normaali (levy)lukko ei taida olla "lukko" kuin Suomen kielessä. Muualla taitaa olla "rajoitettu luisto", vai miten se meni. Eli jos yksi vetari kestää pyörittää yhtä rengasta, miksei kaksi vetaria kestä pyörittää kahta rengasta?
     
  10. Joo,en mä mitään spoolia alja sinne suunnittelee,kun tuolla Lamuskalla on tarkotus ajella kylillä ja käydä varttimaililla vetäsemäs silloin tällöin.En sitten tiädä mitä ajasta lähtee,mut olishan se kiva,jos pääsis 13:sta puolelle.Money bracketissa tuli ajaks 14,6 lopussa jarruttamalla.Tommonen Lock-right on vissiinkin samalla periaatteella toimiva kun Powertrack,eli hammaslukko.Mimmones tommonen laite on toiminnaltaan katuliikenteessä?Ainakin off-road käytössä paljon käytetty.kertokaas ny lissää!!!
     
  11. B 50

    B 50 Gearhead

    Lock-right ja No-slip on molemmat Powertraxin valmistamia. No-slipissä on vähän enemmän osia, pitäis kai olla käytökseltään sivistyneempi. Normaalissa katuliikenteessä en huomannut lukon olemassa oloa.
     
  12. kingrat

    kingrat Gearhead

    Aiheeseen liittyen ja vähän vierestäkin kyselen.......
    Kellään kokemuksia molemmista, Lock-rightista ja No-slipistä, onko millanen ero "siviiliajossa"?? Ja miten toi Lock-right käyttäytyy konttorilla jarrudynolla? Hyppääkö rullilta niinkuin kemppiläinen???

    Ja sit vielä asiasta kolmanteen, 10-pulttisen identifiointi??? Mikä mitta se tuumamitta on? Siis 7,5 - 8,5 jne? Pitäis tietää, että sais sen lukittimen tilattua!
     
  13. B 50

    B 50 Gearhead

    Lautaspyörän halkaisija.
     
  14. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Heh, en kerennyt konttorille lockrightilla kun se hajos ennen sitä, joten menin sit kempillä leimalle... niin ne pikkutapit men poikki. Olis 8 3/4:n projekti lockright jos joku tarvii...
     
  15. kingrat

    kingrat Gearhead

    Tänks CDV, toi valaisi jo vähän (kai) :D :eek:

    B Toy, sait lockrightin hajalle :eek: :eek: eikö sen pitäs olla pomminkestävä??
    Siis ainakin Righmondin sivun juttujen mukaan, höh mihin tässä enää voi luottaa :-?

    Mitähän sinne perään nyt si pitäis ruveta suunnitteleen?
    Eli leimakelpoinen ja pitävä sekä kestävä ja tietty järkevän hintanen systeemi sinne pitäs saada.....ideoita kellään?
     
  16. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Mun kanta on joko levylukko tai Detroit Locker, mutta kyllä noi muutkin on toisilla toiminut.
     

Kerro tästä muillekin!