Carina II 1.6 -88 nykkii ku painaa kaasua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Carina, 23.2.2018.

  1. Carina

    Carina 1st gear

    Eli Carina II -88 1.6 alkaa nykkimään ku antaa kaasua nopeesti, mutta ku hitaasti laittaa kaasua nii sitte lähtee iha hyvi. Ensimmäinen vaihe antaa kyllä polkee ilman nykkimistä ihan kunnolla, mutta sitte siitä isommat vaihteet tarvii joko isot kierrokset tai hitaan kiihdytyksen ettei "nyki". Auto oli seissyt metässä noin 5 vuotta, eli mikä vois olla vikana? Kaasaria jotenki tullu paineilmalla puhdisteltua, mutta ei vielä ihan läpikotaisesti.
     
  2. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Onko se vielä kaasari kones?
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kun kerran kaasari niin pura osiin ja puhdista. Älä hävitä kuulia.


    Samalla suodatin ja tankissa oleva bensa vaihtoon.
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Nuo oireet vois viitata myös heikkoihin tulpanjohtoihin. Rasitus kasvaa isommilla vaihteilla.
    Mittaa vastukset piuhoista ja voishan ne tulpat ja jakajan kannenkin tarkistaa.
     
  5. Carina

    Carina 1st gear

    Kyllä kaasari löytyy
     
  6. Carina

    Carina 1st gear

    Näitä varmaa pittää koittaa ja bensa on jo vaihdettu.
     
  7. Carina

    Carina 1st gear

    Kiitos tästä, täytyy ruveta perehtymään.
     
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    Puola voi olla halki tai virranjakajan kansi. Kosteutta niissä.
     
  9. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Anna sille muovipussia, eli anna koneelle kierroksia ja sit tukehdutat sen jollain. Kaasari vetää kaikilla linjoillaan bensaa läpi kunnolla ja jos sielä joku tukko jossain olis niin vois lähtee noinkin, mut silti yritä saada jäämään se moottori käymään älä tukehduta sitä täysin muutoin sul on märät tulpat. Pussia vaan kaasarin päälle ja sit nopsaan poies ku huomaat et tukehtuu.
     
    Rotten tykkää tästä.
  10. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    Näissähän on ihan vit%&# alipaine liitäntöjä saattaa joku vuotaa. nim: kokemusta löytyy.
     
  11. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Pää suutin vaan inan isommaksi jonsei nykiminen lopu sit löytyy jo vetojaki kaikilla vaihteilla.
     
  12. marko84

    marko84 2nd gear

    Virranjakajaakin voisi koittaa hiukan kääntää molempiin suuntiin. Merkkaa vaa eka se misdä nyt on et saat samaan takas jos ei auta.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu alipaineletkut kuntoon ja sytkäkin hyvä tsiigata.


    Jos enempi ajaa niin kaasari purkuun, noissa aika sokkeloinen ja vittumainen kaasari. Monta tullut kuntoon pelkällä putsauksella ja kasaamisella. Ja ah, vahapatruunaryyppy...
     
  14. Jsp

    Jsp Gearhead

    Mulla oli sama juttu omassa carina II. Vika oli moottorin kannatin kumissa. Kun painat kaasua niin kone keikahtaa edes takasin. Isoilla vaihteilla tai mummokiihdytyksillä ei heilu mutta kun painat vähäsenkään äkäsemmin kaasua niin nykii ihan vitusti.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kiihdytyspumppuki kannattaa tarkastaa että sieltä tulee ees jotain ulos.
     
    amarillo ja Rotten tykkäävät tästä.
  16. okkim78

    okkim78 2nd gear

    Onko kone siis 4afe
     
  17. okkim78

    okkim78 2nd gear

    Enpä lukenu tarkasti..eli 4af kone..jos on vanhempaa mallia niin oot vaikeksissa..korjaus sarjan sai jostain kohtuu hintaan..vanhempaan..oliko 84 -88 niin siitä en tiijä mitään muuta kuin harmaita hiuksia..huohotti ja teki vaikka mitä paskaa ja kone oli sitä vanhempaa mallia(ehkä tuo 84 88 vm..olikos nuo 12 venasia..
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Niinkun artsikin jo sano niin ni tulpanjohdot vaihtoon oireiden perusteella ja paa samalla uudet tulpat,kansi ja pyörijäkin. Uudesta puolastakaan ei varmaan oo haittaa mutta jotenkin ois semmonen kutina että voi olla hyvänhintainen moiseen kapineeseen? o_O

    Mut useimmiten johtuu niistä tulpanjohdoista ton ikäsen japsin nykiminen mitä niitä tässä vuosien varrella on joutunu rassaamaan :D
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Camrysta meni puola kun en ajoissa vaihtanut niitä pitkiä tulpanjohtoja, löivät läpi kylmänä aina hetken.
     
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    virranjakajan kansi hapettunut/puuttuu joku nastan pää? voi käydä tyhjää hyvin mutta kuormalla ei?
     
    amarillo tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!