CEE ja REE yhteen ???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja maverick, 16.10.2007.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Yks hyvä ajankohta kokoontumisellehan vois olla vaika Nitroissa johonkin aikaan joko perjantaina päivän ajojen päätyttyä tai sit lauantaina johonkin sopivaan aikaan.

    Ja Käkö, sähän voit jo hyvin liittää tohon Ree-ryhmän nekaamikon tittelin perään Ree-ryhmän Virallinen ääni tornista -arvonimen 8)
    Toivottavasti sun selostusurakka jatkuu ainakin niin kauan kun palaat taas enempikin omaan tiimiin noihin nekaamikon hommiin niin meillä katuautotiimeilläkin on sit kisoissa aina oma edustaja korkealla paikalla :wink:
     
  2. Käkö

    Käkö Gearhead

    Perjantai kuullostaa hyvältä, mitäs mieltä muut on?

    Eipäs noita titteleitä uskalla lisätä itekseen, tiiä sit millon nekin hommat loppuu tyystin... :rotfl:
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tuleekohan tää nyt vähän turhan nopeesti? Onhan täs tosin vielä liki kolme viikkoo, mut sana pitäis saada leviämään, ja se vaatis ehkä jonkinlaista suunnittelua ja toimintaa. Mitä siellä olis tarkotus tehdä? Ainakin mun toiveissa olis, että tää koskettais myös WCC ja Kiikala/Hyvinkää kisailijoita, sekä sellasia, jotka harkitsee/tietää tulevansa ajamaan tulevaisuudessa. Sitä kautta kenties toi perjantaikaan ei oo ehkä otollisin aika moiselle tilaisuudelle, ehkä lauantai olis parempi? Mut suurin ongelma mun mielestä on se, että mtien tavoittaa nää ihmiset jotka ei oo tuolla ajamassa? Tää siis on vaan mun luulottelua, eikä sitä kannata niin vakavasti ottaa, tärkeintä varmaan on, että jotain asioiden tiimoilta rupeis tapahtumaan.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Meniskö toi vähän niinkuin kaks osasena eli eka meeting tuolla Nitroissa jossa kaikki paikalle vaivautuvat vois listata paikalla olevan porukan "päätöksiä" eli yhteisiä ajatuksia paperille jonkunlaisiks suuntaviivoiks mihin suuntaan hommaa haluttais kehitettävän ja tuotais niitä hajatelmia sit valmiiks esille tiedoks tossa välillä vaikka täällä OD:llä ja toinen eli semmonen varsinainen kokous missä yritettäis saada aikaan ihan konkreettinen esitys fhra:lle pidettäis sitten finaalikisojen yhteydessä elokuun lopulla jolloin halukkailla olis mahdollisuus sulatella noita juttuja valmiiks tässä välissä ja kaikilla kiinnostuneilla olis sit varmasti tarpeeks aikaa junailla ittensä paikalle mikäli homma kiinnostaa.
    Olisko tossa mitään ideaa?
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Must tuntuu siltä ainakin tän keskustelun perusteella, että aiheesta kiiinnostuneita on kovin vähän. Onks tollaselle pohdinnalle tarvetta ylipäätään? Mut kyllähän tollasen voi järjestää, koettaa kepillä jäätä. En tiedä sitten, että kokeeko C-läiset tän kaltaset suunnitelmat sitten jonkinlaisiksi heikennyksiksi omaan asemaansa? Jos se tuntuu sellaselta, niin pitäiskö harkita muutoksia pelkästään D:n osalta, ilokaasujen sallimista yhtenä ahtamisekeinona ja ylisuurten vaparien sallimista yhtälailla, tai sitten kaiken ahtamisen kieltämistä?
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No jos tonne tai yleensä jutun taakse ei uskallaudu tai viitsi tulla muita kun suunnilleen nytkin aktiivisemmin kilpailevat niin minkäs sille voi, ajelkoon muut sit vaan niillä kovilla autoillaan siellä Esson baarissa missä jokasella tehot ja kulku on joka tapauksessa paljon helpommin kohdallaan :rotfl:

    En nyt yhtään tässä provoile porukkaa mukaan :poff:
     
  7. gomopar

    gomopar Gearhead

    DS 333 tulee kyllä paikalle torstaina ja perjantaina. Lauantai on kyseenalainen mun kohdalla. Kun joutuu viikolle tinkaan vapaapäiviä niin joutuu viikonlopun oleen töissä :mad: .
    Näillä näkymin puolletaan C ja D yhdistämistä. Turbo ja kaasu jutuista en tähän hätään osaa sanoa mitään.
    Ja minähän oon shoussa mukana vaan nekaamikon ominaisuudessa mut oon tässä äänitorvena kun kilapilja Juha viettää kesälomaa jossainpäin pohjoista pallonpuoliskoa.
    Siis kiteytettynä: Perjantai sopisi mielummin palaveeraukseen.
     
  8. jussi308

    jussi308 1st gear

    k

    Joo kilapilja Juha tulee Markon mukana palaveeraamaan perjantaina. Eli tulossa ollaan. Eiköhän se kokouksen virallinen pitopaikka sitten selviä kokouskutsusta pari viikkoa ennen määräpäivää :poff:

    Ja kyllä nyt alkaa oleen aika jos jotain muutoksia halutaan ensi kaudelle sillä pikkuhiljaa itse kukin alkaa suunnitteleen noita ensi vuoden juttuja.
     
  9. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Vaikken olekaan pariin vuoteen kisannut kovinkaan aktiivisesti,yritän saapua paikalle.

    Vatanen cs210
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Re: k

    Kyllä, kyllä. Kokouskutsut tulee yhtä nopeesti kun kilpailukutsutkin näissä hommissa eli hyvällä tuurilla ehkä jopa ennen kokousta mut todennäköisemmin sit vaan siellä varikolla huudellen :poff:
    Ja pitäskö noi kokoukseen ilmottautumiset hoitaa sen KITI:n kautta niin saatais olla siellä ihan rauhassa :rotfl:
     
  11. mopster

    mopster Gearhead

    Niin eikös idea ollut yhdistää c ja d loppukaudeks kun c:ssä on tällä hetkellä vähän autoja? Nyt ollaan jo suunnittelemassa jotain pysyviä muutoksia, mitä? Halutaanko c-ryhmä hengiltä? Ei palvele ainakaan c-ryhmäläisten intressejä että pääsee ajelemaan vapari pikkulohkolla ahjettujen isolohkojen sekaan. Yks mies siellä vaan on nyt innoissaan kun on päässyt pikkulohkolla hetkeksi D:n pistejohtoon.

    Jos perustetaan uusi luokka missä on ahtimet, ilokaasut ja ylisuuret moottorit sallittuja niin siitä tulee vain toinen outlaw luokka, mikäs vika nykyisessä on. Ja eikös se ollut niin että mitä vähemmän luokkia niin sitä isommat kaaviot.
     
  12. jussi308

    jussi308 1st gear

    Re: k

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  13. hejo

    hejo 1st gear

    Eikös noi kaikensorttiset "kierokirjeet"textareina ole nyt valtaamassa alaa eiköhän sen kokouskutsun saa sihen näppärästi ujutettua...Ja sitten vaan ajelemaan hidastellen kohti Bad-bussia...
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Koko homman ideahan olikin käydä läpi miten noi luokat on nyt ja voisko ja jos niin miten sit niitä vois yhdistää ja/tai muuttaa siinä vaiheessa tasapuolisiks eli lyhyesti heittäen esillähän on ollu mm. ajatuksia vaparit erilleen ahdetuista jne.
    Noi nykyset luokkasäännöthän on ajalta ties mistä ja ajan myötä kalusto on muuttunu aika lailla joten ehkä tossa olis ideaa kerätä ajatuksia ja jopa hakea jotain muutostakin :wink:
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    En tiedä oliks se loppukauden yhdistäminen ideana, vaiko vain EM-kisan osalta,mikä kylläkin merkitsis samaa asiaa, eli jos ei EM:ssä C aja, niin ei sitten loppukesänäkään, koska silloin ei tuu vaadittua kolmea osakilpailua. Siitä kuitenkin keskustelu eteni siihen, että mietittäis myös miten tulevaisuudessa? Nythän meillä on siis C ja D, jossa C:ssä ajaa tilavuudeltaan 4-6 litraiset vaparit ja roots ahdetut katuautot minimipainolla 1250 kiloa. Joistain "teknisistä innovaatioista" tulee sitten lisäpainoa, renkaan kulutuspinna ollessa yli 12.5" lätkähtää 25 kiloa alkavalta tuumalta, ahtimesta tulee 25 kiloa samoin kuin polttoaineen suihkutuksesta. D:ssä taas on tilavuusraja 6-7.8 litraa sekä C:n tilavuuksiset centrifugaali- ja turboahdetut, minimipaino 1400 kiloa ja rengasleveyssanktio alkaa 14.5" kulutuspinnasta. Jos tää on ideaalitilanne, niin sittenhän on hyvä niin. Tällä hetkellä kun katsoo kilpailijoiden lukumäärää, ei aina välttämättä tunnu siltä, mutta voitaisko tilannetta sääntömuutoksilla parantaa?

    Jos lähdetään siltä linjalta liikkeelle, että mitä vähemmän luokkia, sitä isommat kaaviot, niin silloinhan C:n ja D:n yhdistäminen olis loistava idea. Jos taas pidetään ne erillään, niin onko riittävä ja toimiva ero luokille toi tilavuusero? Mun mielestä ei ole. Vapari ja ahdettu 25 kilon painoerolla ei oo millään tasavertasia.

    Kysymykseen, että mikä outlawssa on vikana saa aika helposti vastauksen kun katsoo luokan kalustoa ja sääntöjä. Minimipainot on tolkuttomia, eikä niillä ole enää mitään tekemistä lähtökohtansa, eli "yliviritettyjen katuautojen" kanssa. Vai miltä kuulostaa vaikkapa ilokaasutetulla 640 moottorilla oleva uuskoppanen automaattiauto, minimipaino 1052 kiloa? Harppaus C:stä outlawiin on lähes yhtä suuri kuin D:stä outlawiin, eli voi yhtälailla kysyä, et miksei lopeteta kumpaakin ja ajetaan kaikki OL:ssä?

    Mut siis lähtökohtana ainakin mun ajattelussa on se, että C:ssä ei tällä hetkellä ole kovinkaan montaa autoa, eikä D:ssä juurikaan enempää. D:n vaparikisailijoilla on vaara jollain aikavälillä turhautua "taistelussa tuulimyllyjä" vastaan, ja D:n vapariporukka ajaa käytännössä aikalailla samanalaisia aikoja kuin C:n porukka. Mun mielestä siis olis jonkinlaista järkeä yhdistää noi luokat, tehdä niitä tasaväkisemmiks vaikka pienellä painosäädöllä ja ottaa toi C:n rengassanktio myös D luokan mukaisiin autoihin.

    Sen rinnalle tehtäis sitten toinen luokka, jossa ajais nykyiset C:n hylkiöt (mukaanlukien muuten mm Suojasten mustang centrifugaaliahtimella), ja D:n ahdetut. "Ahtimeksi" sallittais myös ilokaasu, ja sallittais myös isommat vapaastihengittävät moottorit, mutta autot olis muuten rungoltaan ja koreiltaan nykyisten C ja D -sääntöjen mukaisia ja minimipainot sen mukaisia.

    Mut tää siis on vaan spekulointia, jos ei se tunnu hyvältä, niin ei siihen sitten kannata ruutia polttaaa. Jossain vaiheessa toki voi kyseenalaistaa myös sen, että miks C:n "hylkiöiden" pitäis ajaa D:ssä, eiks ne voi ajaa C:ssä kun ne kerran D:ssäkin ajaa "sekasin"?
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    Mun mielestä nykynen luokkajaottelu on hyvä mutta loppukauden osalta voidaan ja täytyykin C ja D yhdistää. Mitään täydellistä ja lopullista yhdistämistä en kannata.
    Mun mielestä ainoastaan D:n vaparikuskit on ahtaalla turbohörhöttimia vastaan. Kyllä pikkulohkon saa tuottamaan riittävästi ahtimella tai parilla tehoja jotta sillä pärjää isolohkoryhmän turbovekottimille.
    Roots on asia erikseen, sehän on vaan hienon näkönen ja pitää kivaa ääntä, eihän ne mihinkään kulje. (Huom. oma lehmä ojassa :rotfl: )
    Mutta tuollainen mahdollinen V8 turbo/ilokaasuryhmä ei näillä osallistujamäärillä kyllä onnistu.
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mutta mietippäs Ck ja muutkin mahdolliset pikkulohkolaiset että eikös noiden mahdollisten sääntöuudistusten mukana vois samalla ajatella saada muutettua vaikkapa painon määrittämistä suoraan koneen koon suhteeseen jolloin tasasuutta Ree:n kanssa vois lisätä ja se mähdollistais sit ison kirjon ”isoja pikkulohkojakin” pääsemään mukaan karkeloihin kun nythän C.ssä on sinänsä älytön kuutioiden maksimiraja joka käytännössä poistaa kisoista mm. kaikki kivat 383 ja 406 koneet joita on monessakin mukavassa katuvessassa kun nykysessä C:ssä ne ei saa ajaa eikä nykysin ton kokosille tulevan 1400 kg minimipainon mukaan oo tasaväkisessä asemassa ajaakseen Ree:ssä.

    Eli ei toi oo ihan vaan nykysten autojen yhdistämistä vaan samalla tossa olis hakusessa saada noi luokkajaot yleensäkin paremmiks ja lähemmäs nykypäivää eli sitä tilannetta millasia autoja löytyy ja sitä myötä mahdolliseks ja houkuttelevammaks niille nyt noita kisoja vierastaville autoille tulla mukaan.

    Ja ihan sama nykysen Ree:n kohdalla eli koneenkoko määrittäis painon jolloin sinnekin vois sallia nykysen 480 ylärajan yli menevät koneet joita myös on paljon jo olevissa muualla kisoissa ja kadulla ajavissa autoissa.
     
  18. Ck

    Ck Gearhead

    Toi olis kyllä ihan hyvä systeemi mutta toi vaatii sen että ne autot myös punnitaan joka kisassa ettei harrasteta sitä filunkia. :wink:
    Mutta eihän tää niin vakavaa oo että kukaan huijais? :rotfl:
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, olis hyvä kun punnitsiskin ja mielellään vaikka vähän useemmin kuin nyt on mitattu koneiden oikeita kokoja :rotfl:
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mun on vaikee nähdä sitä, et miks noita yli kuuslitrasia vapareita pitää siitä "rangaista", että ne sattuu olemaan ton rajan yläpuolella, ja ajaa kaikkien yli nelilitraisten ahdettujen kanssa yhdessä. Yhtälailla silloin on mun mielestä reilua palauttaa noi alle kuuslitraset ahdetut C-luokkaan, ei me niitä D:hen haluta? Mä olen eri mieltä siitä autojen määrästä, ja jos oonkin väärässä, niin lähinnä kai omaks tappioks. Jos ilokaasut ja ylisuuret vaparit sallittais, mä luulen, että autoja tulis aika paljon lisää yhteensä. Mut ei tätä kannata liian vakavissaan ehkä ottaa, että siitä isommin riitelemään tarvii ryhtyä, hommahan melkeen toimii tänkin hetkisillä säännöillä. Miten sitten ensi vuonna, sitä on aika paha ennustaa?
     

Kerro tästä muillekin!