ceprice classic stw -82 LT1

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja aatuaskare, 9.2.2013.

  1. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    viime kesänä asentelin LT1 konee paikalleen ja tänä talvena tuli hankittua BBK peltisarjat, syläri ja ilmastoinnin lauhdutin.
    Vielä pitäis kompuutteri tilata ja vaihelaatikkoo nopeus anturi.
    keväällä olis tarkoitus niputtaa.
    sisustan osat olismelkeen kaikki hankittujo.
    Projekti on vähän venynnyt vuodesta -08,
    jollon auto hiekka puhallettiin ja maalattiin diiselin osia kun ei löytynyt hommasin LT 1 jenkeistä.
    Autosta pitäis tulla luotettava reissupeli mikä se oli diiselin aikoina noin 160000km diiselillä pitkin ja poikin ympäri suomea sai vakuuttuneeksi
    Capricen reissu kyvyistä.
    Muuten jos joku löytää ehjän takaluukun ikkunan tiivisteen jostain niin yv olis kiva.
    Projekti tietoa lisää tulossa kuhan kevät koittaa.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä löysin joskus mestan jossa niit myydään, koitan ettiä joskus uusiks.
     
  3. hevimies

    hevimies Gearhead

    jos saat tiedon tuosta takaluukun tiivarista niin mullekkin yyvee tupeaa olemaan harvinaista herkkua nuo lasin tiivisteet. oisko kuvia laitella tuosta lt1 caprisesta. mullakin oli tarkotus asentaa lt1 tuohon projektiin mutta nyt ainaskin 350tpi on se juttu.
     
  4. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    Joo kuvia meinaankin laitella kun rojekti etenee
    vanhemmat kuvat laittelen vähän myöhemmin mikäli joku haluaa nähdä hiekka puhallettua runkoa ilman ikkunoita :lol: . Auto on ollut jossain kohtaa pelkkä pulttikasa. 2kpl farmeja on purettu ton auton takia.


    [​IMG]
    Viimekesän asennus konetta paikalleen

    [​IMG]
    Muutama asia on hyvä huomata ennenkun asentaa koneen. Palkin muokkaus
    repsikan puolelta palapois.

    [​IMG]
    Poltoleikkuri teki työtä.


    [​IMG]

    valmis tulos ja vähän maalia
    [​IMG]

    Leikkaus tehtiin A/C kompurantakia LT koneessa kompura on alhaalla.

    Tähän jäätiin viime syksynä.

    [​IMG]

    Lisää kuvia myöhemmin :D
     
  5. Roc

    Roc Gearhead

    Loistavaa, LT1 on varmasti erinomainen pata reissukäyttöön, helpot 300 hummaa ja menee vielä erittäin pienellä kulutuksella.
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Onks noita jo saatavilla iisisti, ite valkkasin SBC:n aftermarketruiskulla kun ei oo osunu edullista silmään mistään.
    Cool build though, katselen mielelläni lisää aiheesta! Ahtaan näköinen tosta edestä.
     
  7. hevimies

    hevimies Gearhead

    kyllä tämä menee seurantaan on kyllä sellasta kuvafootagea että katteeksi käy
     
  8. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    Tänään tuli ihmeteltyä noita ilmastoinin letkuja tarkoituksena laitaa R134
    lientä putkiin. Tilailin juuri putket ja kuivimen. Mutta sisäyksikössä liitokset tuottavat harmia, orkkis on kierre ja uuden puikulan kennossa on joku perkeleen samallainen liitin kun kompuran päässä. Adapterin tarttis vissiin jotkut kalliit krimppi tongit. Vinkki tokinan sivut on hyvät.
     
  9. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    Moottoreita saa melko järki hintaan EBay:sta mylly ja laatkko 1600$ mukana johdot.
     
  10. hevimies

    hevimies Gearhead

    nyt sit tällanen kysymys et mitenkäs nuo katsastajat hyppivät kun tuollasen vie leimalle?
     
  11. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    En ole varma mutta diiselin muuttaminen paketti autossa Bensalle voi sotkea lisää. Mutta jos käyttää verrokkina jotain 350tbi konetta jota kyseiseen kaiketi olis laitettu -90 niin eikös nuotehot menis tohon 30%:tiin. Onne varmaan ihmeissään kun diiselissä on sytytys tulpat:rotfl:
    Vaihto rosentti on kuulemma 50% nykyään noille veron kierto ihmelle.
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    No mutta tuohan olisi mukavaa jos moottorin saiskin lätkittyä ilman suurempi ¤ittutuiluja asennettu ja katsastetttua. Tätä projektia tulee kyllä seurattua aktiivisesti koskapa omassa projektissa ei konehuoneessa ole kuin ilmaa niin tuossakin voisi olla yksi vaihtoehtoinen moottori.
     
  13. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    Tässä olis muutama kuva lisää menneisyydestä
    [​IMG]

    Kori hiekkapuhalluksen jälkeen jota esittelin eräälle hitsarille.
    Kaveri katsoi paikat ja lupasi tehdä halvalla.
    [​IMG]
    Hiukan hitsattavaa oli päiväpaistoi.
    Sitten kyselin paljonko maksaisi rungon hitsaus.
    [​IMG]
    Siihen hitsari kyseli mikä auto tämä on :rotfl:
     
  14. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    Hitsauksen jäleen viimeistelymaalaus. Onhan toi inertta kuitenkin pohjamaali.

    [​IMG]

    Sitten autoa nipuun.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja koneen asentelua

    [​IMG]
     
  15. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    arvostan kyllä aika korkealle, että joku viitsii näitä leppäjeeppejä noinkin perusteellisesti rakennella. ;)
     
  16. Tällänen pitkäkattohan on käytännöllisin auto kaikista!
     
  17. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    On tullu samaan tyyliin tehneeksi Lattaraudasta Pontiaciin. Kyllä toi harrastaminen tahi käyttärin rakeaminen on melko samanlaista. Blaserista olis kanssa kuvasarja, voispa senkin jakaa kansalle iloksi.
     
  18. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Hyvä että näitäkin farkkuja joku rakentelee!
     
  19. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    Nonniin nyt tilaitu osakasa tuli. Ainosataan ilmastoinin osaa joutuu vielä odottelemaan. Kunpa vielä toi lumi sulais niin pääsis hommiin.
    [​IMG]
    Sila syyläri.

    [​IMG]
    Goodyear siniset putket

    [​IMG]
    BBK peltipakosarjat

    [​IMG]
    ilmastoinin kenno ja 2x puhaltimia mallia alkuperäiset LT1 versiota
    hivenen gromia syylärin ja lauhduttimen kiinnittämiseen.
     
  20. hevimies

    hevimies Gearhead

    hyvältä näyttää osat. plussaa on tuo vaihteistonjäähy samassa syylärin kanssa. paljonko muuten kustanti tuo syyläri?
     

Kerro tästä muillekin!