Cevy vanin jarruista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja voittol, 7.7.2009.

  1. voittol

    voittol 2nd gear

    g-20 , 88vm diesel . eikös tuo käsijarrun merkkivalo toimi myös jarrujen häiriövalona? no joka tapauksessa se palaa ja takapäähän ei tule ilmatessa kuin pikku liraus nestettä ja jarruja ei ole sitten kun edessä.Onko jossainpäin joku venttiili joka jumittaa vai onko se tuo pääsylinteri -tehosti härveli rikkoonunut? korjataanko niitä yleensä vai vaihdetaan koko osa?
     
  2. Ylli

    Ylli Gearhead

    Viittaisi, että siun pitäis resetoida compination valve / proportion valve...seuraa jarruputkia pääsylinteristä etiäpäin niin löydät sen mötikän. Kumilullan alla on pieni "nuppi", joka pitäisi painaa pohjaan ilmauksen ajaksi, että saat takapiiriin nestettä. Tuo valo ilmaisee myös liian suuren paine-eron etu- ja takapiirin välillä. Yleisesti valo syttyy jos esim. takajarruputki menee poikki tms...En tiedä miten tuo valo alkoi siulla palamaan, mutta kannattaa katsoa, että on jarruputket/letkut/sylinterit ehjät takapiiristä.
     
  3. voittol

    voittol 2nd gear

    Tällaisesta venttiilistä kaipasinkin tietoo, tosin joskus olen takapään ilmannut ilman tietoo tuosta venttiilistä... No vaihdoin perän ja en saanut ilmattua takapäätä , ajattelin että se oli vaan normaalia taitamattomuutta.Mutta illalla muistinkin että viimeisellä vanhalla perällä tehdyllä reissulla tuo valo syttyi ja poljinkin saattoi pehmetä , kaikki putket ja sylinterit ovat kuiteskin tiiviitä :eek:
     
  4. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    Ehdotan vaihtamaan sen kumiletkun
    joka menee taka-akselille.
    Voi näyttää ihan hyvältä,
    mutta tukossa sisältä.

    Mika
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Myös se sytyttää valon jos on päässyt kengät (jarruista) kulumaan liikaa / säätövara lopussa (kuluneen rummun takia)...
     
  6. -TH-

    -TH- Gearhead

    ja myös se tekee temput, jos työsyl. mäntä jumii ja kenkä kuluu loppuun, säätö ei toimi, ..paine-ero, valo syttyy.
     
  7. voittol

    voittol 2nd gear

    No se painike siällä kumin alla ei liikkunut mihinkään ,ja oli senverran hankalasti ettei sitä (onneksi) kovin lujaa päässyt murjomaan , no ilmaruuvit perästä toviksi auki ja kiihkeää pikku naputusta tuohon venttiilin kylkeen ja jarrut tulivat myös taakse , kai niillä ainaskin seuraavaan leimaan pääsee :)
     

Kerro tästä muillekin!