Challenger

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Marvä, 29.12.2021.

  1. Marvä

    Marvä 1st gear

    Moi. Kertokaa millainen auto on Challenger 6.1 Hemi 2010. Onko tyyppivikoja? Kumpi parempi automaatti vai manuaali.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei kai noissa mitään ihmeellistä. Koneet tykkää välillä sorvata nokkia sileeksi, mutta 6.1 ei pahemmin taida olla ongelmaa että tiputtas seetejä, kuten pre-eagle 5.7 koneet.
    Ja 6.1 koneissa ei taida olla MDS systeemiä ollenkaan.
    Manuaali on tietysti hauskempi. Tosin ei 5 lovinen Nag1 automaattikaan mikään huono ole.
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Dodge Challenger Mikkeli 27.06.2015

    [​IMG]
     
    alf61 tykkää tästä.
  4. kippis

    kippis Gearhead

    Onks oikeen se orimattilasta pöllitty swingeri oikeellapuolen ? Vai dartti...
     
  5. three hundred

    three hundred 3rd gear

    Juurikin Näyttäs olevan!!
     
  6. alf61

    alf61 3rd gear

    Katos vaan , meikäläisen SRT:hän se siinä , on tallissani edelleen. Auto on erittäin hyvä ajettava, ja tarvittaessa liikkuukin todella ripeästi.Vaihteistona automaatti. Tyytyväinen olen ollut , suosittelen lämpimästi.
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jonkin verran on tullut ajeltua 6.1+autom srt8:lla (ei oma), ja on kyllä mainio peli. Kulkupuoli ihan kunnossa, ja isoksi/painavaksi autoksi hyvinkin ketterä ajella mutkaisia maanteitä vähän reippaamminkin. Ison tankin ja kohtuullisen kulutuksen myötä bensamittarillakaan ei tarvitse asua.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.12.2021
    alf61 ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  8. Marvä

    Marvä 1st gear

    Vähä kaupoissa sellaisesta. Mulle vaan jostain korjaamista peloteltiin, että kiertokanget heikko kohta ja tapauksia useita , että tulleet lohkosta läpi. No sitten vähän kartoitus huoltoliikkeistä ja huoli turhaa. Miksi perusmoottorista, joka kuitenkin melko matalaviritteinen olisi tälläistä huolta.
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Yleensä noi kiertokanki ja ns mäntä ongelmat johtuu ihan omistajista itsestään. Öljyjä ei ole vaihdettu ikinä ja sit vedetään lappulattiassa ja kiertokanget laakerit leikkaa kiinni ja kone entinen. Sit haukutaan kuinka paskoja Hemit on.
     
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Mitä nyt moottoreiden kanssa ollut tekemisissä niin yleensäkin vakio kamppeiden kanssa naputuksen alkamisesta on vielä matkaa siihen että veivi tulee pihalle. Melkein vois sanoa että hajottamalla hajotettu siinä kohtaa.
     
  11. MudMax

    MudMax Gearhead

    Kaikki Mersun ja muut saksalaiset romuosat, esim. Siemens mittaristo saattaa pimetä jne.:p

    Saksalainen nuukuus ja insinöörien ylimielisyys on automaatissa huipussaan, mm. ulostuloakselista on jätetty pois pyörimisnopeusanturi, koska tämä tieto saadaan laskettua ABS-jarruista jne.......
    Manuaali on siitä parempi, että se ei ole Mersusta, mutta täällä Karjalan vaaramaisemissa en moisella 0.50 ylivaihteellisella manuaalilla suostuisi ajamaan, siellä lakeudella voi olla eri juttu.
    No, on niistä Mersun osistakin osa ihan hyviä, eli esim. Mersun akselistoilla on mukava ajaa.

    2010-mallia (eikä loppuvuoden 2009:ä) ei kannata tuoda, koska vero nousee 1.4.2009 alkaen käyttöönotetuille 30,2%:sta johonkin 43%:n paikkeille, mutta jos ostaa Suomesta jo verotetun niin sehän on myyjän tappio, koska ei siitä 2009,5-2010-mallista voi pyytää paljon enempää kuin 2008-2009,5 malleista ja 2008:ssa on lisäksi sysip*ska Mersun 215mm lukoton perä, kun 2009-14 on Getragin 225mm lukkoperä.

    Itsellä 2008 on ollut 3 kesää ajossa, laatikko on porsinut kahdesti ja molempien takapyörien muutaman kympin maksavat ABS-anturit pimenneet, ei muita vikoja.
    Laatikon osalta moottorin viritysasteella on osuutta asiaan ja olisi pitänyt jo ensimmäisellä kerralla avata muutakin kuin sähköiset komponentit, joten hymy naamalla vielä mennään kunhan saan laatikon joskus teetettyä vahvemmaksi.:cool:
    Laatikkoaihion voisin ostaa jos jollain sattuu olemaan Hemin Nag1 ylimääräisenä?
     
    Kowalski ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Marvä

    Marvä 1st gear

    Onko tuo Challenger muuttunut jotenkin radikaalisti vuosien aikana. Eli milloin 6.1 SRT8 Hemi alkoi ja mihin päättyi. Onko pysynyt samanlaisena ne vuodet?
     
  13. mcmies

    mcmies Gearhead

    2011 tuli 6.4 kone (392). Siinon vähän enempi tehoa ja vääntöä kuin 6.1:ssä. Sama Mersun 5-lovinen automaatti. Jotain tune-uppia tekivät alustallekin 2011 ja ratti on vähän erilainen kuin vanhemmissa. Muuten pitäisi olla ihan sama laite.

    6.1:stä ei ole Challengerissa kokemusta, Jeepissä on. Kiva kone sekin, mutta 6.4 on mun mielestä parempi. Mä oon ajanu 392:lla viis kesää oikeastaan ilman minkäänlaisia murheita. Kaikin puolin paras auto mitä mulla on koskaan ollut.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    2014 vai 2015 tuli sit isompi muutos LX-korisiin. 8 loviset laatikot, ZF perät, sähköt uudistu kanssa, alustaan tuli muutoksia yms
    Periaatteesa nämä LX/LC koriset on kuin Lego palikoita 2004-> tähän päivään saakka osia voi vaihdella ristiin Magnum/Charger/300/Challenger välillä
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jos on yhtään samalla viivalla Jeepin kanssa, niin Jeeppiin (Grand Cherokee WKII) tuli ZF:n laatikko 2014...
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja kokemuksesta tiedän, että ainakin Jeepin tapauksessa vaihteiston jäähdytinputkien vaihto on isotöinen, irroituttaa etuapurungon, että saa putket paikalleen (tai helpompi ottaa tietysti vanhat putket myös pois, mutta saa ne vanhat pois kun ei niitä tarvii sääliä, uudet putket olis kiva jos sais kanssa paikoilleen, mutta ei perkele mahdu, on se apurunko tiellä ja kone), nimimerkki putket vajaa kaksi viikkoa sitten vaihtaneena :odwink::odwink::odwink:
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Näitä kuolanneena ostaisin suoraan "faceliftin" eli 2014->
    6.4 koneella, sisusta paljon hienompi ja enemmin tätä päivää.
     
  18. budweiser

    budweiser Gearhead

    Saapiko kysyä että miks jäykät putket uudestaan...? saishan siihen letkutkin kunnon liittimillä...
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Toisaalta jos hinta ero on iso, niin vanhankin voi faceliftata. Ostaa vanhemman ja tuolta romun mistä siirtelee haluamansa osat. :D
    https://www.iaai.com/
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Oliks tää mulle? Jos poka haluaa vaihdattaa orkkisputket orkkisputkiin, niin fine to me. Vaihtoon oli syynä se että alempi putki oli kalvaantunut pohjamuoviin niin että putkessa oli kolo, johon en uskaltanut, silloin kun se huomattiin, koskea pikkuruuvarilla, olis tullu reikä ja öljyt kankaalle. Uutta putkisarjaa ei olis kuitenkaan nopeasti saanut...
     

Kerro tästä muillekin!