Charger vs Challenger

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Warlord, 16.8.2005.

  1. Warlord

    Warlord 1st gear

    Muskelit on alkanu kiinnostaa ja etenki dötsit. Mitkä on suurimmat periaatteelliset erot Challengerin ja Chargerin välillä? Kumpi on kalliimpi/suositumpi? Kumpaa on paremmin saatavana?
     
  2. tampio

    tampio 1st gear

    en oo ehkä paras vastaaja kysymykseen,mutta suurimmat erot on charger on painavampi.autohan on isompi.tekniikka samat.kummatkin haluttuja ja vaikea saada jos hyviä haluu!ite kyllä noista ottasin 68-70 chargerin!
     
  3. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    ei se paino ero taida loppujen lpouks hirveen iso olla,en tiiä
     
  4. janimm

    janimm Gearhead

    Challenger on noin 150 kiloa kevyempi. Challengerit on olleet aavistuksen kalliimpia, mutta Charger on ottamassa kovaa vauhtia kiinni. Molemmista löytyy sikakalliita harvinaisuuksia.
     
  5. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    jep toi oma R/T SE paino kun sen punnitsin 1760kg,ny o vähän kevyempi(alsa kannet,jarrupää syl) ym pientä.saa nähä kun sen saa kohta ajolle ja painon mittaukseen
     
  6. tampio

    tampio 1st gear

    en tiedä sitten,tarkoittiko tehdas aikoinaan challengerin "herrasmies"-sportiksi.meinaan kun muodot on hillitympiä ku esim.`cudassa.ja chargerissa on mun mielestä kanssa räväkämmät muodot!
     
  7. janimm

    janimm Gearhead

    Niin, mustangin "haastajaksi" se Challenger tehtiin. Vähän samalla periaatteella, perusmallin sai halvalla, mutta erilaisilla varusteilla hintaa sai nostettua oikein roimasti. Noiden kahden (Charger ja Challenger) paremmuudesta taitaa olla turha puhua. Tekniikka ja alustahan niissä on periaatteessa sama. Makuasia kummasta korista sitten tykkää enemmän. Toiset tykkää siroista, ja toiset vähän muhkeammista... :D
     
  8. tapiiri

    tapiiri 1st gear

    periaatteellisia eroja on ainakin akseliväli (Challengerissa 110 tuumaa ja Chargerissa jotain luokkaa 117 tuumaa), Chargeria ei ole koskaan saanut avomallina ja tuossa jo mainittu painoero.
     
  9. Sreet Hemi

    Sreet Hemi 1st gear

    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =402775&PN[0]

    Tuossa on myynnissä yksi Challenger, kun vertaa siihen että auto on pumpulla, ei hintakaan ole paha.

    Koneena ilmeisesti stroukattu 400cid, 440 akselilla ja blower.
    Kotikulmiltani lähtiessään autossa oli ongelmia koneen säätojen kanssa, mutta ilmeisesti saatu toimimaan.

    Niin tosiaan noista eroista, Charger on isompi ja painavampi, ja sitä ei ole koskaan saanut avona kuten tapiiri jo mainitsikin, minulle olisi todella vaikea valita -70 mallisista autoista, se suosikki jos molemmat olisivat R/T mallia ja HEMI:llä, kuten unelmissa kuuluukin.


    Meikäläinen tulis vissiin hulluks jos noista toinen pitäis valita, Charger painaa enemmän ja on hienompi, mutta Challenger on kevyempi ja vartilla nopeempi....
     
  10. jaketin

    jaketin Gearhead

    voi kun löytäis jostain chargerin aihion edullisesti. vois muokata itselleen sopivan. olis pelkkä koppa akseleilla jne..
     
  11. Make2

    Make2 3rd gear

    Kokemusta on molemmista viime vuosiana. Aika pitkälle samoja autojahan ne ovat tosin Charger pidemmällä akselivälillä on ainakin persetuntumalta parempi ajaa mutta autot ovat usein yksilöitä ja oma Chargerini kun ei ole koskaan projekti ollut vaan sen verran vähän ajettu auto että sekin varmaan vaikuttaa asiaan. Charger oli vielä muutama vuosi sitten Challengeria kalliimpi mutta viimeaikainen e-bodyen hinnannousu tekee niistä tällä hetkellä aikalailla samanhintaiset. Muistaakseni uusimmassa osto-oppaissa ainakin nuo 440 on samalla sataluvulla kaikissa kuntoluokissa. Ennustukseni on että Charger alkaa taas vetämään kaulaa mutta saapas nähdä.

    Kumpi kannattaa ostaa on täysin sinun oma valintasi mutta ostit kumman tahaansa ei valintasi huono ole. Katugallupissa ja taas persetuntumalta näyttäisi että Charger on enemmän miesten suosikki ja Challenger taas vastakkaisen sukupuolen mieleen ainakin avona ja hemi-oranssina mutta kun moottori kun on kohdallaan niin molemmat on muskeliautoja ja TOP 10 ssä.
     
  12. SG480

    SG480 1st gear

  13. moparmaniac

    moparmaniac Gearhead

    ei kannata rääkentää itseään miettimällä kumpi on parempi, vaan hankkia molemmat :lol:
     
  14. Warlord

    Warlord 1st gear

    :lol:

    Kiitti vastauksista, tätä aihetta täytynee tutkia perinpohjin ennenkun tekee mitään päätöksiä.
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Challengerin R/T malli eroaa perusmallista selkeämmin kuin
    Chargerin R/T malli perusmallista.
     
  16. Make2

    Make2 3rd gear

    Challengeria sai toisaalta R/T optiolla myös 383 kun Chargerissa se merkitsi aina 440 Magnumia tai Hemmoa. Myös noita Challengerin R/T varusteita sai normaaliin nk. optioina.

    Chargerin osalta R/T paketti taas on aika pitälle tekniikan päivitys kunnolla kulkevalle tasolle. Chargerhan oli muutenkin jo valmiiksi suunnattu vakavaraisemmille ostajille joten sen varustetaso oli korkeaa luokkaa.

    Tuonne Ruotsin Mopar kerhon sivustoille on näköjään ilmestynyt uusi linkki ruotsalaisten autojen kpl. määriin. Mielenkiintoisia juttuja. 5 kpl. -69 Hemi Chargereita mutta -68 ei yhtään.

    Challengereissa taas huomattavaa on -70 avojen paljous yht. 60 kpl kun kovakattoisia on 255 kpl. Tätä kun vertaa kokonaistuotantoon n.77000 vs n 4000 niin humaa että kylläpäs ne on Ruotsalaiset saaneet noita avoja vuosien varrella haalittua maahansa.
     
  17. SG480

    SG480 1st gear

    Tilastovirhe...Luleån Lassella on äkta '68 Hemi Charger joka on mainittu kyllä muissa Ruotsin HEMI-auto rekistereissä.
     
  18. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kävin viime viikonloppuna Wheels Pick-nickissä ja siellä oli (matta!)musta -68 R/T Charger jossa oli Hemin logot ja VIN-laatan viides kirjain oli J. Minun tietotaitoni ei riitä sanomaan onko aito mutta ehkäpä...
     
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Asian vierestä....

    Kumpi oli aikansa testeissä kovempi menijä. 440 Sixpack vai HEMI?
     
  20. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Muistelisin lukeneeni jostain harrastelehdestä että e-bodyn ja b-bodyn eturunko olisi täysin sama, että moppe otti b-kopan eturungon lähtökohdaksi koska siihen sai laskettua suoraan isolohkon... 8)

    en allekirjoita, mutta hyvin pitkällisesti näin muistelen.

    ja kyllä mä olen sitä mieltä että Challenger on hienompi, 12-vuotiaana ihastuin '71 'cudaan ja siitä unelmoidessa mieleen hiipi kuva Challengerista :lol: 8)
     

Kerro tästä muillekin!