Charger vs Challenger

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Warlord, 16.8.2005.

  1. Make2

    Make2 3rd gear

    Niin eihän niistä voi millään sanoa päälle päin sanoa onko ne aitoja vai ei vaikka logot ja laatat näyttäisi olevan Hemi-auton numerolla. En ole tavannut kun yhden varmasti aidon Hemi Chargerin elämässäni ja se oli Jenkeissä museossa tai mistäpä sitä tietää siitäkään vaikka kovasti aitoutta todistelivat...........

    Eikös ne suunilleen kaikki avo e-bodytkin Hemillä ole jo löydetty ilman että yksikään olisi tuhoutunut, Ranskasta ja ties mistä :odroll:

    Onkos noita Suomen B ja E mopareita dokumentointu kpl jossain muualla kun V8 osto-opaassa ?
     
  2. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    hemissä on enemmän potkuu eiks six päkissä ole 375hv? ja hemis 425hv
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Niinpä on hevosia, mutta kun sen ajan hevosvoimat oli aika pitkälle sitä mitä haluttiin mainostaa.

    Varttimailivertailuja loppunopeuksineen lähinnä utelin....
     
  4. MudMax

    MudMax Gearhead

    50 nopeinta muskeliautoa: http://www.musclecarclub.com/musclecars ... fast.shtml
    Molemmat ovat päässeet listalle monta kertaa.
    Lehdistölle annetut autot voivat tosin olla "special handling" :lol:
    Sixpackin ilmoitetut heposet on 390 (v.-71 385), 440magnumista on ilmoitettu 375hp.
     
  5. GTO

    GTO 1st gear

    asialle antaa suuntaa kun kaivaa nhra:n luokitustehot .sixpack oli jossain 430 -lukemissa-samoissa on w-30 ,ram air 3,boss,stage,jne ...eli nämä ls6,zl,race-hemi(alle-70),ovat sitten pykälää ylempänä 470-500 lukemissa,jenkkien ajamissa harraste stockki kisoissa ovat kärjessä katurenkailla ,396 camaro -67,corvette 427 -66 ,-67 ,pontiacit 455 ho koneilla ,vette ja camaro menee alle 12 ,siitä voi sitten vertailla maun mukaan
     
  6. Make2

    Make2 3rd gear

    Tarkoitat varmaan tuolla em. Hemillä street Hemiä eikä sitä 12,5 puristavaa alukantista nk. Race mallia cross ram:llä joilla täräyteltiin Barracudassa jo 60-luvulla kymppejä Hurstin pajalta tulleilla autoilla.
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Jännää että '69 Roadrunneri 440+6 kulki kovempaa kuin '69 HEMI Charger, molemmissa 4-speed ja 4.10, vaikka molemmathan taitaa olla saman kokoisia?
     
  8. spinout

    spinout Gearhead

    Näitä CL-lehtiä ei ollut tuolla ylhäällä olevassa linkissä ja nämä lehdet löytyy multa. Se Car Craftin ajama 13.62@104.3 Challenger 6-pack oli vielä 3.23 perällä ja automaatti kans. Kovin on eroa ajoissa. Sekunnin hitaampi CL:ssa ja vertaa loppunopeus.

    B-body Hemi 3.23:1 perällä veti Car Life 2/68:ssa ¼-mile 14.0s @ 96.5mph.

    E-body 440 6-pack 390hp Challenger veti Car Life 12/69:ssä 3.54:1 perällä ¼-mile 14.64s @ 78.2mph.

    Yleensä ottaen noiden aikakausien testeissä kehutaan, että Wedge on mukavampi ajaa liikenteessä ja että Hemi vaatii koko ajan suuremmat kierrokset tuottaakseen saman voiman.. Hemi on pikemmin kilparatojen moottori, sinne se alunperin suunniteltiinkin.
     
  9. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Eiköhän tääkin juttu ala olla sitä luokkaa että ne jotka OIKEESTI omistaa, ottaa kantaa.

    Edelliseen vielä sen verran:
    En tiedä edellenkään mitä tuo menee, mutta hyvin on tähän asti paikalta poistunut.
     
  10. Make2

    Make2 3rd gear

    Näinpä juuri. Juttelin tuossa pari kuukautta sitten erään suomalaisen Mopar harrastajan kanssa jolla on entisöity aito B body Hemi auto 60 luvulta ja aikaisemmin ollut vakioita 440 päkillä E bodyissä. Kertoi suuremmaksi eroksi näiden kahden moottorin välillä juuri tuon Hemin heräämisen yli 4000 kierroksen verrattuna päkkeihin.
     
  11. Sreet Hemi

    Sreet Hemi 1st gear

  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  13. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Terve, jos sulla on tietoa tästä autosta enemmänkin niin laitatko vaikka YV:nä tms. En pääse just nyt katsomaan ja kauppiaalle kun soittaa niin laittoa/vikaahan ei ole :lol:
     
  14. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Itse kuljen tuolla haastajalla, mutta täytyy sanoa että 68/9 Charger kokomustana tai muuten siihen "räyhänä" sopivalla värillä hivelee silmää yhtä paljon. muodot on ns. kohdillaan.

    Aikoinaan vuonna nakki eli 96 olin tulossa duunimatkalta saksasta, oottelin traavemündessä paattia ja kas kas, legendaarinen "Hemi-Hedman" lipui chargerillaan saksan maalle. Tais kasimakasiinissa ollu juttuakin poikain saksanmaan reissusta.
    Olihan siellä hmm iso liuta sakemanneja ja muita ulukomaan alkuasukkaita jonossa silmät tapillaan katsomassa suurinpiirtein ilmeellä "mikä helvetti tuo on?!?!?" 8)
     
  15. jaketin

    jaketin Gearhead

  16. janimm

    janimm Gearhead

    Eikös jossain vilahtanut että pyynti on viisnumeroinen...
     
  17. 4D -38

    4D -38 1st gear

    ... ja nimenomaan ilman veroja... :wink:
     
  18. dart69

    dart69 Gearhead

    Se on tuo (ram)charger mehtässä ainakin paljon parempi kun challenger. Ainakin tuo kaverin challengeri on niin matala että ottaa pohja kantoihin :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Ps. ei herneitä, oli pakko laittaa kommentti.
    Pss. Kumpikin yhtä hienoja ja mopareita!
     
  19. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Ei hullu joka pyytää... :eek: Aika käsittämättömäks menny hinnat :-? sitte kuhan voitan lotossa...
     
  20. jaketin

    jaketin Gearhead

    nyt täytyy sanoa, etten nähnyt missään kohtaan mainintaa summasta... eikä tuo mammakaan löytänyt...
     

Kerro tästä muillekin!