Charger vs Challenger

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Warlord, 16.8.2005.

  1. Mefirst

    Mefirst Gearhead

    Mopar on PETO 8)

    MadMike***
    Tais vissiin olla Hemi ihan orkkis, kuinka paljo sinä/sun frendi olitte kiusanneet Sevy koneita ennenku voima riitti näyttää Hemi autolle takavaloja... 8) Tai laitetaan lasikuitu autoon noin 500kg lisää painoa ja katellaan uudelleen kuka näkee kenen takavalot...

    Pitää vissiin tulla käymään Suomen pääkaupungissa ens kesänä.. Kato jo valmiiks joku kiva suora... :poff:
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "Tai laitetaan lasikuitu autoon noin 500kg lisää painoa"

    Ei ole reilua. Lasikuituauto painaa bb:llä varustettuna muutenkin jo yli 1600 kg
     
  3. Make2

    Make2 3rd gear

    Ensimmäisellä Ameriikan reisullani noin 15 vuotta sitten tutustuin erääseen kaveriin joka oli kisannut 70-luvun puolessa välissä 60-luvun lopun Firebirdillä lähinnä katukisaa mutta myös silloin suosittuja viikonloppu kisoja Pohjois Michicanissa. Autossa oli Keith Blackin rakentama Pontiacin isolohko ja kaveri kertoi ajaneen sillä myös toisinaan High Schooliin avoimilla putkilla. Todettiin että entäpäs nykyään. No way ! Yksi kadunkulma ja kiinni ollaan.

    Hän kertoi että aina kun rinnalle tuli Corvette ei häntä huolettanut yhtään. Ne jäivät kaikki viivalle taka-akseli hajalla. Että tällaisia tarinoita 30 vuoden takaa ameriikan raitilta.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "Ne jäivät kaikki viivalle taka-akseli hajalla"


    Onpas huonoja taka-akseleita :eek:

    taitaa olla satusedän tarinoita
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    Joo oli orkkis ja vissiin ei ihan iskussaan ikinä eli säädöissä ja siitähän HEMI on tarkka.
    Mutta oli Vettekin vakio 327 paikalla missä ei mitään ihmeellistä.
    Tosin hajosi sekin.
    Kuka helvetti käskee kantaa sitä ylimääräistä romua nurkissa on mun mielipide autojen painosta.

    Ja Mitä tulee autoihin niin mun Mielestä charger on juurikin se vanhemmalle herrasmeihelle tarkoitettu ja Challenger/Cuda sille nuoremmalla räkänokalle....
    Jopa leffoissa käytettynä se ilmenee niin.

    Vai että Turkuun oot tulossa..senkun Stripit on samat kuin ennenkin :rotfl:
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei tainnut olla yhtään jäykällä taka-akselilla olevaa...ne kestää.
    Ja saahan tolla IRSlläkin tukevasti 12 sekan aikoja tekemättä sille mitään. Sitten alkaa napsahtelemaan mutta vain joustoliikkeiden takia.
    12 sekan peli pitää jo monen kaverin aisoissa.

    Mätäkuun juttuja sano.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Riippuen kuskista niin yli 1700 jopa....mutta Charger on 1850 tyhjänä Hemillä.
    Ja suurin osa keulilla....nyt ymmärrän miksi yleensä veneissä on BBC´t... :pinup:
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jaahas ja sinä siellä Mopar luokan tauluun kirjoittamaan tuo lause 100 kertaa :rotfl:
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Smooth talker with a Big stick ?
     
  10. Make2

    Make2 3rd gear


    Ei ollut satusedän tarinoita. Sen verran on tullut maailmaa kierrettyä että satusedät ja namusedät kyllä tunnistan.
     
  11. Make2

    Make2 3rd gear


    Eihän noita kukaan silloin yli 30 vuotta sitten jäykillä akseleilla tietenkään rakentanut. Nehän oli melkein uusia autoja noi silloin 7o-luvun alussa. Moottoreita vaan viriteltiin sliksit alle ja ajamaan. Muutenkaan noita 30 vuotta vanhoja rakennelmia ei tietenkään saa verrata tähän päivään kun nivelet, alustat ja muut vermeet on kehittynyt vuosien varrella. Kerroin vaan tarinan 30 vuoden takaa jonka ystäväni Lance minulle kertoi. Itse kun aloitin vasta koulun niihin aikoihin kun hän jo kiihdytteli. Palataan sitten vaan takaisin tähän päivään...........
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "Moottoreita vaan viriteltiin sliksit alle ja ajamaan"

    No, sliksit alla selittää hajoamiset

    Katurenkailla saa kyllä muutaman kesän riivata ennekuin hajoaa?
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

     
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ei ollut mulla tohon aikaan vielä Vetteä, Mulla oli MoPar, Swinger 340 -70

    Muistan kyllä nuo katukisa-ajat stadissa mutta en koskaan ollut paikalla.

    En ole koskaan eritellyt harrastajia GM, Mopar tai ford ukkoihin.
    Samaa rautaa ne kaikki on ja yhtä hyviä tai huonoja.

    Voisin hyvin pitää samassa tallissa vetteä ja vaikka challengeria jos se olisi mahdollista.
     
  15. HEMI

    HEMI 1st gear

    Vanhemmilla charger....njaa pitäskö tää tulkita siten että ne on vasta vanhemmalla iällä ruvettu ymmärtää hyvän päälle :rotfl:

    Jaa menny jo charger vs corvette puheluks näkäjään :odroll:
    No lorvette kyllä nayttaa ihan leluautolta chargerin rinnalla :wink:
    :argue:
     
  16. Make2

    Make2 3rd gear

    Minulla tuo taas meni niin päin että ensin hankin Chargerin ja sitten muutaman vuoden päästä Challengerin seuraksi kun vielä avon halusin toiseksi autoksi.

    Corveten minäkin pikku poikana halusin mutta toistaiseksi on vielä ostamatta, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan :D
     
  17. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Tässä kohti on varmaan hyvä todeta että mun Falconille jää sekä hemit että sarvikset :lol: 8)
     
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    Itsellä taasen toka harrastusepeli oli avovette ikää oli 21v kun ostin sen

    ...tokaa en muista mutta nykyään on avo ja coupe ja kattelen Challengeriakin...mammalle lähinnä (Hyvä tekosyy).
    Kieltämättä tollanen 70 luvun alun kuosissa aleva Challenger eli orkkis miinus jotkut nostalgiavanteet on mulla pop.
    `Cudaa en ole silleen edes ajatellut.
     
  19. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Joo, mut taidetaan vielä lukea pikkupojaks joten kehtaan myöntää (vaikka kuulunkin mopuristeihin) että haluan joskus sen c-2 Corveten, oli se kumminkin se mikä sai mut kiinnostumaan autoista yleensä :lol: vaikka nyt taitaakin kyse olla c-3..? taisi muuten olla c-2 suomen nopein "vakio" auto sillon joskus '66 :wink:
     
  20. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Corvette oli nopein, koska hemihän rantautui suomeen vasta '67 8)

    Unohtu kirjottaa tosta aiemmasta viestistä, sorry munailuni! ja ainahan pitää pikkusen vetää kotiin päin! pitääkös toikin kirjottaa mopar taululle 100 kertaa? :lol:
     

Kerro tästä muillekin!