Charger vs Challenger

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Warlord, 16.8.2005.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mopar Luokassa kyllä....ja jatkona Mopar on Parsa.
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mun avovette on 61 ex-fuelie. Faija sai mut ylipuhuttua velkavankeuteen 88 ja sitten eikun hakemaan pois.
    Itse sanoin yön nukuttuani naama väärinpäin että ei mulla rahaa ole johon faija että hän takaa ja varmasti saat.
    Vaikka hainkin auton talvella satamasta lumessa niin ei se silti silleen sytyttänyt HETI...rahahuolet painoi mieltä enemmän että mitä Helvettiä tuli tehtyä.
    Vasta alkoi naama vääntyä messingille kun tuli noita päänahkoja kadulla mnetästettyä.
    Silloin päätin että tätä autoa ei entisöidä ikinä.
    *Once a street Racer once a StreetRacer ihan kuten Rick Morosollakin.
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    .
    Vasta alkoi naama vääntyä messingille kun tuli noita päänahkoja kadulla mnetästettyä.


    Hohhoijaa.. herää pahvi!
     
  4. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    voi jeesus... parasta o isolohko ja manuaali.
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    Herää itse unestasi että Hemi ylitse muiden.
    Kadulla sen pieksee sopivalla pikkulohkolla ja osaavalla kuskilla.
    Siinä oli joku syy miksi esim. eräs herra naapurikylästä ajoi pikkulohkolla katuluokissa yhtä lujaa kuin muut saman kylän pojat isolohkoilla.
    Ja nimenomaan kadulla keveydestä ei ole haittaa kun pito on mitä on.
    Sen pikkubroidi metsästi monta päänahkaa rantakirpulla.
    Toki se kirppukin liikahti kymppejä vartilla.
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Onhan sellainen kiva en kiellä. Parasta, makuasia.
    Ei tuolla Roadsportissakaan olla isolohkolla ja manuaalilla juhlittu vaikka paikalla on ollut enemmän kuin pätevää tekniikkaa konehuoneessa.
    Kummasti tollanen 350 kuutiotuuman Camaro Cupperi antaa kampoihin.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vittu sä oot pelle!
     
  8. MALKAMÄKI

    MALKAMÄKI 1st gear

    Ton kyl tietää kaikki tän suunnan harrastajat :rotfl:
     
  9. janimm

    janimm Gearhead

    Joo, kovasti alko hullumikan juttu karata "kylän pojat ajelee ja voittaa" jutuiksi. Ainahan sitä "kaverinkaverilta" löytyy kovempi laite. Ja viimeisenä voi sitten heittää että miten paljon parempi pikkulohko on mutkaan ajaessa. Enää puuttuu kommentit autosta josta on nähnyt videon jossakin netissä, ja se on se ultimatumhemintappaja.

    Voivoi. Mukin Chargeri on painava lahna, mutta kyllä sillä antaa selkään monelle pienemmälleen. Ja sitten ku se kippo tulee vastaan jolle en pärjää, niin melko varmasti silti ajaisin mieluummin Chargerilla.
     
  10. hemihamu

    hemihamu 1st gear

    Musta on ainaki kiva lueskella noita madmiken tekstejä, ne on niin niin lennokkaita, välillä on vaan mietityttänyt, et onks tää joku pikkupoika, joka on lukenut liikaa mustanaamiota ja vauhdin maailmaa.
    Mut hei, kaikissahan meissä miehissä asuu se pojankoltiainen, joka välillä ottaa ohjakset käsiin ja mitä sitten tehdään, no kerätään niitä päänahkoja kadulla..... hetkinen, päänahkoja, jumalauta joku on lukenut tex willeriä, hä ???
     
  11. tniitty

    tniitty Gearhead

    kattokaas tää linkki http--www.pen.eiu.edu-~cuayl-generallee.mpg
     
  12. freeride

    freeride Gearhead

    ei toemi..ei
     
  13. MudMax

    MudMax Gearhead

  14. Erppa

    Erppa Gearhead

    Tollein on kyllä helppo laskea liikenne ympyrässä , mutta en kyllä välttämättä omallani laskis samaa aikaa muiden kanssa :rotfl:
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Lähinnä mua on huvittanut nämä paikalliset jenkkijuustopäät jotka muuta ei tee kuin kehuu kuinka kova vehje on alla ottamatta siitä selvää suuren pettymyksen pelossa ja sitten muna kädessä ei tiedetä mitä autolle pitäisi tehdä tai rahat ei riitä.
    * Ei paljoa eroa pussihousuista sano....

    Ikinä en ole edes kuullut tuttavapiiristä muista jotka olisi ajanut jenkeillään edes YHDELLÄ mutkaradalla vaikka vain huvikseen kelloa vasten ja silti puhutaan kuinka hyviä on ajaa.
    *itse koitin tätä Vettelläni heti ekana kesänä usealla radalla turha siitä oli ääntä pitää kun välillä ei kuminkärynseasta erottanut koko autoa kun meni pitkäksi....eräät italokerholaiset muistaa hyvinkin tapahtuman eräästäkin Ahveniston Slalom kisasta.
    Paikalliset tyhjäkäyntipiirikuninkaat ei näkynyt mailla ei halmeilla eikä mua aidosti kiinnostakkaan heidän mielipiteet.

    Itse alen kokeillut useammankin tutun peliä kun kehuneet hyviksi ajaa ja en tohtinut suoraan sanoa yhdellekkin omistajalle että sori sun orkkis ponycaris isolohkolla ja manuaalilla on HIRVEÄ ajettava ja jarruista ei tietoakaan.
    Silti arvostan autoa aikansa edustajan mutta en usko että missään irroittaa pitoa vauhdista vaikka yli taajamaanopeudesta puhuttiin näin tekevän.
    Itse en saanut kuin kytkimen sanomaan työsopimuksen irti väitetystä nopeudesta väitetyllä vaihteella ja kun huomautin että ei herran kytkin oikein skulaa niin selityksiä selityksiä.
    Nämä hemmot niitä tex willereitäkin ja korkkareitakin lukee.
    Sama pätee isoihin liha/läskipäihin tatuoinneilla joka ottaa dunkkuun nakkijonossa siltä 52 kg nörtin näköiseltä revittyyään aikansa turpaansa.


    Ei ne muskelijenkit kuitenkaan loista enään tämänpäivän silmissä kovinkaan paljon ajoillaan ja Vain Elokuvissa muskelijenkit yltää yltiöpäisiin suorituksiin vakiokunnossa.
    Prepattuna esim eilen viimeksi muutama näytti tosin miten ne Voi toimia ihan livenä.
    Tämän päivän jenkit esim. on jo 20v ajan ollut yhtä nopeita kuin ne 60 luvun dinosaurukset.
    Fiilis onkin sitten eri juttu ja siinä voin sanoa olevan jokseenkin samaa mieltä Rebelin kanssa ainakin naulapäistä ellei se harrasta niissäkin niitä vajaakokoisia.
    Terveisin Wildcat445 avo.
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tollein ei ole helppoa , jos olisi kaikki ajaisi noin Porissa.
     
  17. URPO

    URPO 1st gear

    No jenkin suorituskyky on suoralla pätkällä, muun eurooppalaisen mutkaradalla. Onhan esim 2-pyöräsissäkin jossain harrikassa suorituskykä mutta silti jos mennään radalle jo reilusti pienempi kyykkypyörä pesee sen 100-0. Kysehän onkin siitä että normirajoitualueella on aivan herttisen yhdentekevää paljonko on varttimailiaika tai montako geetä voi mutkaan ajaa. Kyse on siitä että tykkää ajaa jollain ja täällä suurin osa taitaa tykätä tollasesta letkeestä lillumisesta. Sitten jos pitää kilpaa ajaa mennään radalle eikä varmaankaan jenkkipirssillä (ainakaan 60-70 lukuisella) mutkaradalla pärjää kinnereille. Sellasta se on, elämä.
     
  18. HEMI

    HEMI 1st gear

    *Sitten jos pitää kilpaa ajaa mennään radalle eikä varmaankaan jenkkipirssillä (ainakaan 60-70 lukuisella) mutkaradalla pärjää kinnereille*

    Njaa tuskin sinne kukaan menee vakioalustalla kilpaa ajaa oli sitten kyseessä jenkki tai vanha manta tai mita tuolla roadsport/harraste luokissa nyt yleensä näkee.

    Olisi todella kiva nähdä sillein kunnolla rata-ajoon tehtyjä jenkkejä.....mut eipä täällä suomessa sellasia ole, säädettävät coil-overit joka kulmassa, isot levyt joka nurkassa, alsa kone joku hyvä loota jolla saa nopeita vaihtoja tehtyä niin ei niitä tavanomasia A838 ja "rock crushereita" ja jotkut fiksut renkaat eikä mitää bf radial t/a kumeja joista hävii pitö heti ekalla kiekalla.

    Suomessa tuntuu noissa jenkeissä jotka tuolla radalla kiertää olla vaan jotkut konin iskarit polyuretaanipuslat ja joku paksumpi vakaaja ja thats about it....eli ei nyt mun mielestä vielä kovin rata-ajoon tehtyjä joillain jopa takana rumpurarrut :-?

    Tälläsiä harveleitä sais olla suomessakin, +700hp sb+4-lovinen cluthless lootaa ja 315 edessä ja 335 takana ja 6-mäntäset Wilwoodit joka kulmassa ja coil-overit tietysti joka kulmassa.
    [​IMG]
     
  19. jäyhis

    jäyhis 1st gear

    Selkeästi Charger! Kyllä se Charger on siistimpi eikä ainakaan mua haittaisi pätkääkään, vaikka isomman koon takia ei yhtä liukas kuin Challenger olisikaan. Charger on muotoilultaan mielestäni yksi kauneimmista autoista. Challengeria en ole jostain syystä ikinä pitänyt niin kovin kauniina, vaan Mopareista silmää kiehtovat isompi koriset.

    Johtuisiko tuo Suomen lainsäädännöstä ja siitä että muuteltua autoa on vaikea saada rekisteriin? Jenkeissähän on jonkinlainen buumi tuossa suuntauksessa, että autoja rakennetaan kulkemaan myös mutkiin (ainakin teoriassa). Aika paljon löytyy valmista osaa alustaan ja moniin malleihin isoja levyjarrusarjoja, mutta mitä autolla tekee, jos sillä ei saa ajaa.
     
  20. HEMI

    HEMI 1st gear

Kerro tästä muillekin!