Chargerin tiivisteistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mopar B-Bodyt', aloittaja jadeville, 2.4.2008.

  1. jadeville

    jadeville Gearhead

    Mistäs löytyis -69 Cargeriin takalasin tiiviste, ja joutuuko kojelaudan irrottaan, jos vaihtaa tuulilasin tiivisteen?
    Kummatkin vuotaa pikkaisen, tarvis uusia...
    Tuulilasiin jo onkin uusi tiiviste.
     
  2. niklas_

    niklas_ 1st gear

    takalasi on muistaakseni massalla kiinni
     
  3. jadeville

    jadeville Gearhead

    Kyllä siinä näyttäis jonkunlainen tiiviste olevan ja se on halkeillut paikkapaikoin. Mä katson huomenna tarkemmin.
     
  4. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Mulla on liimalla kiinni, asentaessa laitoin vartti tuuman nailon palat väliin, jotta lasi jäi oikealle korkeudelle. Korjaamo käsikirjassa on aiheesta
    asiaa.
     
  5. janimm

    janimm Gearhead

    Takalasi on liimattu, siinä ei ole tiivistettä.

    Tuulilasin voi vaihtaa ilman että ottaa kojetaulun pois. Itseasiassa kojetaulua ei saa irti tai paikalleen jos tuulilasi on paikallaan, koska etureunan kiinnityspultit on tuulilasin tiivisteen huulen alla.
     
  6. jadeville

    jadeville Gearhead

    Joo olihan siinä massalla takalasi, en oo aikaisemmin niin tarkkaan katsonut. :oops: Siinä oli sisäpuolen paneleissa pari halkeamaa ja ne mukamas näytti tiivisteeltä. Sen voi varmaan laittaa sillä "lakunauhalla" kiinni.
     
  7. jaketin

    jaketin Gearhead

    siis kojelauta on kokonainen, eikä sekä "päällinen" ole erikseen irtoava???
     
  8. jadeville

    jadeville Gearhead

    Mulla on tuulilasi ihan ok, mutta toi tiiviste jo nähnyt parhaat päivänsä. Tarvii repäistä varovasti lasi pois ja vaihtaa tiiviste, sit lasi takas. Sen varmaan saa, jos sovittelee tiivisteen eka alareunasta paikalleen ja sit lasi tiivisteeseen, sen jälkeen narulla sisäpuolelta vetämällä tiiviste paikalleen...
     
  9. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    takalasiin tulee semmonen 3m.n tiiviste(muistaakseni 6mm paksu),kojelautaa ei tarvitse irrottaa jos tiivisteen vaihdat
     
  10. janimm

    janimm Gearhead

    Eihän siinä ole varsinaista "päällistä", vaan se pehmustettu etureuna, ihan niinku Coronetissakin. Kojelaudan päällinen on muuten ihan peltinen. Sen etureunan saa kyllä pois kojetaulu paikallaankin, mutta on vähän hankala. Ja takaisin laittaminen vielä hankalampaa... :D
     
  11. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Yhdyn edelliseen erittäin kivulias ja sama juttu seuraavassakin korimallissa nimim. kokemusta on vm 71 Chargerista....
     
  12. jadeville

    jadeville Gearhead

    Selvis miksi tiiviste vuotaa, on ollut joskus vinyylikatto ja sinne oli jätetty katon jäänteet tiivisteen ja listojen alle. Ruostetta ei onneks ollut, muutakuin vähän pinnassa.
     
  13. charger'67

    charger'67 1st gear

    tiivesteet kovettujat

    Moi
    Itselläni 67' jokan takalasi on alkannut vuotaa.
    Kuten tuulilasi aijemmin,mutta fredillä on lasitus-fifma,tukki''vuodon'',
    Massalla.

    Aijon itse vaihtaa kaikki tiivisteet.
    Mutta mistä hommaan tiivisteet on eri asia.
    Tässä pari os:OITRACON Oy JA entisöinti com,,ja onhan noit paikkoja..
    (En halua mainostaa ketään),mutta sasttaa löytyy jotain.

    t;'67
     
  14. jadeville

    jadeville Gearhead

    Vielä kysymys. Kannattaako laittaa tuulilasi uudella tiivisteellä, ilman massaa, vai pitäiskö lisätiivistää sitä vielä. Tuli vähän muita juttuja, niin ei kerenny tätä aikaisemmin laitteleen... Pitäis huomenna laittaa paikalleen, niin saa sit heti liikenteeseen.
     
  15. janimm

    janimm Gearhead

    Monet on sitä mieltä että ei tarvitse massaa uuden tiivisteen kanssa, mutta mulla on sellanen kokemus että uusi lasi + tiiviste vuotaa yleensä alakulmista. Suosittelisin että laitat sellasta "kuivamatonta" massaa tiivisteen koloon koko matkalle.
     
  16. jadeville

    jadeville Gearhead

    Sellaista mulla onkin ja ajattelin, että pitäiskö varuiks laittaa pikkasen...
    Kiitos neuvosta, kokeillaan miten menee. Harmittais jälkeenpäin, jos sitä ei laittais ja sit vuotais... :-?
     

Kerro tästä muillekin!