Cherokee -90

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Luigi, 10.6.2005.

  1. Luigi

    Luigi Gearhead

    Tommonen Jeeppi tuli Cadillacin kaveriksi tontille.Kysyttävää on paljon kun on tuo 4wd jäännyt vähemmälle,asiaan.
    Mankan johdotukset kiinnostaa,accusound by Jensen lukee kajareissa,ghunterin roadstarin päätin laittaa kierrätykseen ja cd tilalle.Eipä käy liitin suoraan,virta löytyi ja maa ja 1 kajari,lopuille tuli seinä vastaan.Jos joku osaisi kertoa johtojen värikoodit niin ois paljon helpompaa!
    Vaihteisto:Nappi kojetaulussa,power/comfort,sanat ymmärrän mutta merkitystä tässä yhteydessä en,mikä moinen hanikka on.
    Jakoloota: 2wd,4 part time,4 full time,n,4 lo.
    Taas tuttuja sanoja mut se käyttötarkoitus,,,,??
    Kojetaulun merkkivalot: Ainoa mikä syttyy kun virran laittaa on check antilock,liittynee abs?Onko öljynpaineelle,lataukselle sun muille omansa?
    Kyllä tää tästä,ei masennuta het alkuun,innolla jään vastauksia odottamaan,tsau!!!
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Paljon kysymyksiä, vastauksia noihin ja muihinkin Jeeppejä koskeviin saat multa, www.jamant.com , soittaa voi melkein milloin vain!!!
     
  3. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    Ne on hiukan semmosia, kyllä ne hakemalla löytyy, kun vaan jaksaa hakea...

    Comfortilla ajellaan normaalia ajoa, ja powerilla, kun halutaa woimaa, eli laatikko vaihtaa myöhemmin

    2wd takaveto, 4-part time=nopee neliveto keskilukko kiinni, vain liukkaalla pinnalla käytettävä. 4 fulltime=nopee nelikko, voidaan pitää päällä myös asfaltilla, keskilukko auki. 4 lo= hidas nelikko, keskilukko kiinni, taas ainoastaan liukkaalla pinnalla

    Lataus näkyy mittarista, samoin öljynpaine, nelivedolla on myös oma merkkivalonsa, joka syttyy, kun part time nelikot on päällä...
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Sulla ei toimi ABS, ö-paineelle eikä lataukselle ole merkkivaloa, koska mittarit.
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Sulla ei toimi ABS, ö-paineelle eikä lataukselle ole merkkivaloa, koska mittarit.
     
  6. Luigi

    Luigi Gearhead

    Se hetken poltti antilockia,ei oo enää näkynyt,hetken häiriö. Pikkuhiljaa saa laitteen laulamaan,nyt pärjää jonkinmatkaa,kiitos kaikille osallistuneille!!
     
  7. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Hah, mä olen kohta vuoden jo pärjännyt sillä roadstarilla! :D
    Itekin tekis mieli laittaa cd tilalle, mutta en ole saanut aikaisiksi. Hyviä maileja vaan, erittäin mukava talviauto muuten!
     
  8. Luigi

    Luigi Gearhead

    No niin,taas kysellään!! Pariin otteeseen tänään kun puolilämpimänä starttasin niin pamautti kierrokset liki 3 tonnia,mistä moinen? Kattoluukku falskaa,lieneekö orgis,ei näy "salaojitusta" vaan jää sadevedet killumaan tivarin väliin josta sitten pirtin puolelle.Kittaan kohta koko räppänän umpeen,vai onko harvinainen optio,pilaanko tulevilta polvilta jotain ainutlaatuista?Nätisti on kyllä laitettu jos ei tehdastekonen ole,kiitellen etukäteen Luigi.
     
  9. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Min pitäisin kattoluukusta kiinni kynsin hampain! :lol:
    Kaippa se aika harvinainen on, ei ole mulle tullu vastaan! Tämä ei tarkoittanut sitä että olisin mikään expertti! :D
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei varsinaisesti vika, vaan ominaisuus. Kaikki nää tekee noin joskus!!

    Kattoluukku??? En ole koskaan (Suomessa) nähnyt, ja noita on kuitenkin aikas paljon nähty :D !! Mutta kyllä sellaisen on optiona noihin saanu!!! Eli väittäisin olevan aikas harvinainen täällä...
     
  11. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    Laskiko ne kierrokset sitten ihan itellään? Mulla oli omassani semmonen vika, kun mää sen ostin, että se heitti kierrokset aina startatessa tonne 3000:een ja ne jäi sinne... No hiukan kun sääsin kaasuläpänasentoanturia, niin rupes pelittämään...
     
  12. Luigi

    Luigi Gearhead

    Kyllä ne laskee itsellään aikapiankin,otetaan ominaisuutena kuten Jamant asian hienosti esitti!
     
  13. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Juu, kuulostaa tutulta. Ei mulla ihan 3 tonniin nouse, mutta aika ylös kuiteski. Joskus. Ja laskee kyl itestään ales.
     
  14. Luigi

    Luigi Gearhead

    Löytyi,pirulainen,oikein diskantitkin kojetaulusta,siinä ninkus polvien edessä.Aikas kivat soundit reteoissa.Takaovet ei keskuslukkoa(avaimenperä) vielä tottele,mut eiköhän se siitä kun herkistelee.
    Kyllä huomaa että auto on seissyt,-90 malli ja ajettu 90630km.Historia on aikas aukoton.Hieno laite,tanakkaa tekniikkaa eikä mitään rimsunröpsyä!! :lol:
     
  15. Tweek

    Tweek Gearhead

    No niin, -90 Cherokee Limited tuli taloon ja johan täältä vastauksia muutamia hakemalla löytyikin. Pari kysymystä vielä jäi.

    Onkos tämä se Hyrslerin taka-aksila vai mikä? http://i32.photobucket.com/albums/d20/V ... IM1656.jpg

    Mikä on tämä etuaksila? Kun tarvitsisi ristikko vaihtaa. http://i32.photobucket.com/albums/d20/V ... IM1660.jpg

    Autossa on ilmeisesti selec-trac neliveto joka sisältänee NV242 jakiksen? Onko tuossa jakiksessa viskoa tai progressiivista kytkintä?

    Check antilock palaa, ei pala, palaa mutta sammuu jarrua pumppaamalla. Eri päivinä eri tavalla. Luulen että voi olla vain kosketushäikkää sähköissä, sillä sitä on muissakin laitteissa. Mutta olisiko kenelläkään hyviä arvauksia?

    Mikäs ihmeen tötsä tuossa on katossa, sisäpuolella siinä aurinkolippojen välissä? Ei nyt tullut kuvaa siitä, mutta sellaisessa katonvärisessä kotelossa sellainen musta, taaksepäin osoittava osa johon menee 4 piuhaa?
     
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    DANA 35

    Dana 30 Kun on ABS, niin on eri ristikot, kuin ilman ABS. Tiedoksi.

    Ei. Onneksi. :)

    ABS pumppu voi vedellä viimeisiään. Ei nosta paineita, merkkivalo kertoo siitä. Anturi matkustajan puolella paisuntasäliön alla, pumpun yhteydessä.

    Infrapuna kaukosäätimen vastaanotin. Siis keskuslukon.
     
  17. Tweek

    Tweek Gearhead

    Vau :D ja kiitos!
    Juuri näin, mutta kun en vielä uskalla riemusta kiljua, niin onko selec-tracia olemassa muilla jakiksilla ja miten tunnistan muut mahdolliset?

    Olisiko tähän muita mahdollisuuksia, sillä minusta edelleen haisisi sähköpuolelle? Mitenkä asiaan vaikuttaa se pallero siinä jarrunesusäiliön vieressä? Vehjes on hetken seissyt ja sähkövikoja on muutenkin reippaasti.

    Voisikohan tuohon pystyä ostamaan tai valmistamaan toimivaa lähetintä, sillä kauppaan sellaista ei kuulunut?
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Jamant tietää tämän parhaiten. Tunnistus tietysti tyyppikilvestä.

    Pallero on paineakku. Se voi vaikuttaa, jos sen typpi on karannut. (vrt. Citroenin jousipallot) Se aiheuttaa kuitenkin vain sen, että pumpun moottori käy usein ja lyhyitä jaksoja.
    Pumppu on sähköinen.

    Sen saa alkuperäis osana. Rakentelut voi onnistua, jos osaa. :)
     
  19. kimlahti

    kimlahti 3rd gear

    Keltainen check-antilock-valo kielii sähköviasta ABS-systeemissä. Sulakkeet, anturit jne.

    Punanen käsijarrun merkkivalo syttyy sitten merkiksi jos tuo pumppu ei nosta tehostinpainetta järjestelmään. Eli se on hydraulisen puolen vikavalo. Olikohan jossain 70bar kieppeillä se raja jossa tuo syttyy. Normi toimintapaine on siis 110-130bar, jolla varataan se pääsylkyn viereinen paineakku. Kun paineakku on kunnossa tuota tehostuspainetta riittää useisiin jarrutuksiin ennen kuin pumppu taas käynnistyy. Jos pumppu ei toimi, tuo punainen valo pitäisi palaa koko ajan ja reisilihasten oltava kunnossa jarrutteluja varten. :lol:

    -Kimmo-
     
  20. Tweek

    Tweek Gearhead

    Joo, toi check antilock valo mulla siellä palaa sillointällöin. Känkän merkkivalo palaa vain silloin kun känkkä on päällä. Toi pumppu kyllä kuulostais surraavan melkein joka jarrutuksella.
    Tarviiko näissä olla katalysaattoria jos sitä ei otteeseen ole merkitty? Edellinen omistaja oli tähän katin asennuttanut kun se kuulemma katsastuksessa vaadittiin :eek:
     

Kerro tästä muillekin!