Chevrolet Astro epätasainen käynti..

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Virtuaaliperkele, 4.4.2017.

  1. Virtuaaliperkele

    Virtuaaliperkele 1st gear

    Ensimmäinen jenkki alla ja tänään tuli huollettua hiukan. Öljyt koneeseen suodatin ilmanputsari yms.. Ennen huoltoa ei muuta ongelmaa kuin lämpöjä ei tule mittariin. Huollon jälkeen mittariin tulee lämmöt ja käynnistä tuli epätasaista o_O
    täristää hiukan enemmän tyhjäkäynnillä ja kiihdytyksessä röpeltää ja tuntuu että "tukehtuu"
    Voiko tuo lämpöanturin viat vaikuttaa käyntiin noin pahasti vai pitääkö lähteä ettimään vikaa jostain muualta
     
  2. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Mitä ym. Sä teit sille muutakuin öljyt? Se mittarin anturi on vain mittarille, ei vaikuta mihinkään.
     
  3. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Miks mul tuli mieleen uudestaan vedetty piuha termarikopalta mittarille :odeek:
     
  4. Virtuaaliperkele

    Virtuaaliperkele 1st gear

    Eli ei pitäisi vaikuttaa minkälaiset seokset lyö koneeseen?
    Muuta en tehnyt kun ilmansuodattimen vaihdoin ja kesärenkaiden vaihto + alustan nivelien nipoista uutta rasvaa sisään. Eli en mitään minkä luulisi vaikuttavan :confused:
     
  5. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Olisko joku alipaine letku antautunut tai irronnut kun putsaria vaihdoit? Aika paksut öljyt saa olla että kone sekoo, pakkasilla haittaa starttia, mut ei käyntiä.
     
  6. slote

    slote Gearhead

    Löysällä oleva ilmansuodattimen kotelon kansi aiheuttaa myös "kivan" efektin moottorissa. Tyhjäkäynnillä kaikki on OK mutta kun lisäät kaasua moottori ei halua kiihtyä heti ja aivastelee imusarjaan. Eli sytytys siirtyy aikaiselle. Kaasutettaessa moottori heilahtaa ja laskee löysän kannen alta hetkittäin ilmaa suoraan imusarjaan ohi suodattimen ja muuttaa jyrkästi (ali)paineita imupuolella. ECM tekee mitä osaa ja siirtää sytytyksen aikaiselle......tuli tunaroimalla joskus kokeiltua tuokin ilmiö:D
     
  7. Virtuaaliperkele

    Virtuaaliperkele 1st gear

    Pakko kyllä tarkistaa huomenna, kuulostaa oireet nimittäin aika tarkalleen tuolta :D
     
  8. Virtuaaliperkele

    Virtuaaliperkele 1st gear

    Eipä auttanutkaan. Normi ajossa tuntuisi ensin että ok mutta kun kiihyttäessä laittaa enemmän kaasua niin jotenkin tuntuisi että tukehtuu. Eniten mietityttää onko ihan sattumaa vai onko huollossa voinut mokata jotain. o_O
     
  9. hantta

    hantta Gearhead

    Ei välttämättä liity tähän keissiin, mutta kurkkaa jakajan kannen sisään, ja jos näyttää oikein karvaiselta, palikat vaihtoon: jakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot ja tulpat, nimim. kokemusta on ;)
     
  10. Virtuaaliperkele

    Virtuaaliperkele 1st gear

    Kävi mielessä jos viikonloppuna vaihtelis sytytys puolelta osia, kun ei yhtään tiedä koska niitä(kään) on vaihdettu. Edellinen omistaja ei omien sanojensa mukaan juuri ollut huoltanut
     
  11. santtuv

    santtuv Gearhead

    Jos ei huollettu- niin muutaman astron omistaneena annan ääneni bensan suodattimelle. pintakaasulla toimii ihan suht ok, enemmän kaasua kun torppaa niin meno muuttuu aika ikäväksi... luvattoman pieni suodatin tuollaiseen vehkeeseen. vikakoodithan saat myös luettua rautalangalla...
     
  12. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Noissa 4.3 V6 koneisissa tuntuu olevan aina jotain häikkää.:cool:

    Ei sillä, kyllä mä voisin vieläkin semmosen ostaa, jos mielenkiintoinen auto muuten.

    Nimim. 6 Astroa omistanut.
     
  13. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Niin tuota onko se TBI ja VORTEC -koneella?
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Tyypillistä että kysellään jotain, mutta ei kerrota tarkempia tietoja autosta, kuten tarkka malli, mikä vuosimalli, mikä moottori jne.
    Annettujen tietojen pohjaltahan se moottori saattaa olla vaikka itse legendaarinen 4 cyl. 2.5L "Iron Duke"... :odeek: :rotfl:
     
    KajS ja PauliR tykkäävät tästä.
  15. Toope

    Toope 2nd gear

    Arvatenkin hyvä ois tietää mille koneelle niitä neuvoja jakelis:rotfl:,mut tässä nyt tbi:lle. Oireet täsmää bensanpaineen regulle,mistä vanhemmiten katkee jousi,kone kyl toimii mut stumppaa nopeasti pedaalia tarjotessa sekunniks. Toinen kattomisen arvonen paikka on virranjakaja,ja siellä sakarapyörä onko haljennu ruostuessaan. Useimmiten noihin on auttanu koko jakajan vaihto. Ilmavuodot sekottaa kans toiminnan totaalisesti,eli kaikki letkut,putket,alipainekellot lämppärissä,tehostajan vuodot tarkan tutkinnan alle. Tässäpä nyt alkuun......:lol:
     
  16. Virtuaaliperkele

    Virtuaaliperkele 1st gear

    Pahoittelut siitä etten ole koulu kiireiden ohella selvittelemään saati kirjoittelemaan tänne. Auto on siis 1991vm 112kw 4.3l koneella.
    Tänään alotelen tuolta sytkä puolelta tulpat piuhat jakaja yms.
     
  17. Virtuaaliperkele

    Virtuaaliperkele 1st gear

    Mitä todennäköisimmin vika löytyi. Mikäli osasin lukea koodit oikein tuli koodi 32 eli EGR. :odrealmad:
     
    KajS tykkää tästä.
  18. MK1

    MK1 Gearhead

    joo,kyllä ne yleensä aikanaan aina selvii kun ottaa opukset ja nettihelvetin avuksi,joskus jopa täältäkin saitilta saa hyviä vinkkejä kun et yleensä ole ensimmäinen kellä on ollu samoja ongelmia,välittämättä siitä vaik et heti tajua laittaa suffix koodia näkyviin että muutkin tietää mikä kikkare on kyseessä... ;)
     
  19. Virtuaaliperkele

    Virtuaaliperkele 1st gear

    Nyt alkaa jo hieman palaa käpy :odrealmad:
    Eli nyt tehtyä
    Tulpat ja johdot, virranjakaja, pyörijä, tbi-tiiviste, egr tukittu pellin palalla. En löytänyt muualta imuvuotoa. Nyt lisäksi tullut ongelmia käynnistyksessä + sammuu valoihin välillä..
    Noh kai se seuraava olisi bensa puolelle lähettävä tutkimaan vai mitä sanoo viisaammat? Niin ja lisäksi tuntuu että tehoja uupuisi mutta se nyt voi johtua täysin siittä että olen uusi näitten parissa enkä tosiaan kovin paljoa ole kerinnyt ajella
     
    Muokattu: 5.5.2017
  20. Okuman

    Okuman 1st gear

    Selviskö se lopulta mika häntä vaivas?
     

Kerro tästä muillekin!