Chevrolet astron osto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Kuke22, 8.5.2017.

  1. Kuke22

    Kuke22 1st gear

    Moro kaikille! Huomenna olisi kyseinen menopeli tarkoitus ostaa. Täältä olen nuista paljon lukenut mutta ei tietoa koskaan liikaa; ) Elikkä vm 1990 4.3 cl a astro kyseessä. Juuri katsastettu ja hyvin huollettu. Ajettu 265000 ja vikoja ei kuulemma ole. 2x renkaat yms asiallinen peli. Sovittiin hintaa 1850e. Onko liikaa? ? Lisäksi mihin kannatta eniten kiinnittää huomiota? ? Kiitos.
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Osta pois ja pääset samaan "Kahden tonnin vaniraadot" - klubiin, jonka lippua olen heiluttanut ylpeänä kaksi ja puoli vuotta. Mulla tosin '86 Dodge...Tuo Astro on ns. halpa.

    Ainoa arveluttava tuossa on se juuri katsastettu. Antaahan se ajoaikaa, mutta piilevät peltivauriot saattaa työllistää.

    Astro on hauska laite, olin tuollaista vm 89 vähän ostamassa joskus 90-luvun lopulla. Jäi ostamatta, kun vaihdossa ois pitänyt antaa "hyvä" opelkadettfarmari ja 50000 mk ihmisrahaa. Pari vuotta myöhemmin ostin '89 efidodgen (ei tää nyk. Dodge) 30000 mk:lla.

    Astrojannut jatkaa tästä. Jotkut sano, että alkuperäinen perä on alimitoitettu, mutta sekin lienee enempi legenda, perät kestää ikänsä.
     
    Kuke22 tykkää tästä.
  3. Kuke22

    Kuke22 1st gear

    Kiitoksia vastauksesta! Itsekin nuita dodge ram b250 kahtelin,mutta astron kokoinen välttää täysin. Huomenna nähdään tuliko kaupat! Mielenkiinnolla odotan millainen ajettava yms..
     
  4. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Omien kokemusten perusteella kannattaa tarkastella huolella seuraavia juttuja:
    - ruosteet helmoissa, takapuskurissa, takaovissa tyypillisiä
    - mittariston segmenttejä rikki
    - öljyvuodot (kone, laatikko, tehostin)
    - turbiinilukon toiminta!
    - ilmastoinnin toiminta (jos kokee tarvitsevansa)
    - väljät etupään nivelet
    - perän kunto (ujeltaako/huutaako, onko paljon väljää kun vaihdat pakilta DEElle ja takaisin)
    - ovenkahvat jää käsiin
    - tilttirattipylvään välykset
    - tyhjäkäynti ja käynnistyvyys...
     
    Kuke22 tykkää tästä.
  5. Kuke22

    Kuke22 1st gear

    Eli tutkittavaa riittää siis. Kiitoksia neuvoista.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Taka-akselin kiinnikkeet. 2 eri omaan astroon ne vaihtanut. Ei ole u-pultit vaan simmoset "kehdot" mitkä kerää paskaa päälleen ja lahoaa. Kuitujousissa, en ole omistanut rautajousilla. Etutukivarsien puslat kans antaa jonkin verran ajan myötä periks, huomaa kun antaa kaasua jarrua vasten....
     
    Muokattu: 8.5.2017
    Kuke22 tykkää tästä.
  7. habzu

    habzu 3rd gear

    Multa löytyy rautajouset, perä ynnämuuta osaa astroon jos tarvetta
     
    Kuke22 tykkää tästä.
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mullakin pitäs olla käyttämättömät rautajouset, lisälehdellä.
     
  9. Kuke22

    Kuke22 1st gear

    No se on hyvä että tätä kautta löytää myös varaosia! En ole ennen missään palstoilla ollut,mutta tämä vaikuttaa hyvältä..
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Edelleen, osta ja ihastu, ei näiden ihanien katiskojen maailmaan kovalla kriittisyydellä pääse.

    Mutta jos haluat mörkööntyä vaikka vaihteistopulmista, googleta "Lockup torque converter shudder". Eli tuolla ylempänä mainittu turbiinilukon toiminta.

    Ja se hieno mittaristo voi olla osittain toimimaton ja korvaavia osia on vähä hankalampi hankkia kun bemareihin.

    Mutta jos saat toimivan ja liikkuvan katsastetun Astron, siinä on paljon enemmän autoa kuin jossain jumalanhylkäämässä 2000-luvun alun laiminlyödyssä tavispikkuautossa.
     
    Kuke22 tykkää tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On harmi ettei täällä ole "stickynä" tms osto-oppaita yleisimmille jenkeille tai tietopakettia tekniikoista.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuota, paljonkohan jostain oppaasta nyt enää 27v autolle on todellista iloa... Siihen ehtii vuosien varrella kertyä niin massiivinen kerros kaikkea sävellystä, ettei sitä kukaan listaa.
    Ton ikäsessä on vaan ihan parasta varautua kaikkeen, ja tehdä niitä sit pois kun ehtii. Jos tykkää autosta ja se tuntuu sillä hetkellä ehjältä, eikä näkyvästi räpellyltä, niin eiku kii vaan. Sellasta ei olekaan, kun liki museoikäinen huoltovapaa auto.
     
    KajS, Kuke22 ja rb tykkäävät tästä.
  13. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Nuuri näin, samoja huomioita muutamasta Astrosta.
    Ja jos osatarpeita niin täältä löytyy myös! Esim. uudehkot kromikaaret loksujen reunoihin, noita ei ole monessa näkynyt Suomen maalla.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kai nyt yleispiirteisesti voi tekniikasta kertoa, se nyt ei voi olla kun kaasari tai pääosin ruisku. 90% todnäk siellä on v6 keulilla ja takaveto. Ja jotain yleisimpiä mätäpaikkoja sun muita.
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Periaatteessa 4,3 on sama, kuin henkilöautoissa, ja pickareissa, samoin th 700 laatikon ohjeet käy kaikista korimalleista, joten tietoa löytyy kasapäin ihan viimeaikaisistakin keskusteluista, ja koriin sopii perusohjeet kaikista vanhoista jenkeistä.
     
  16. mukko

    mukko 2nd gear

    Ja mitä vähemmän na suomi-patentteja, hälyttimiä ja kaikkea ylimääristä / epämääräistä johtoa löytyy konehuoneesta/kojelaudan alta niin sen parempi. Helpottaa tulevaisuudessa korjauksia ja visn hakuja. Itsellä ollu tapana riipiä kaikki ylimääräinen aina pois oston jälkeen ja palautella orginaaliksi, se on kumma miten jotkut näkevät vaivaa siihen "patentoimiseen" ja käyttävät rahaakin enemmän mitä sen oikean vian korjaus olisi tullut maksamaan...

    Yleisimmät vikakohteethan tuossa ylempänä on lueteltu ja varaosia saa halvalla jenkkilästä ja ihan kotomaasta + noita on purettunakin myynnissä varmasti kymmeniä.

    Letkee peli pikkupakuksi ja kulutus maltillinen (oma awd, tästä jo 10v aikaa) söi matka-ajossa, 9-11litraa.
     
  17. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Sympaattinen vehjes, josta melko varmasti tulee "kulttikampe" jossain vaiheessa. Meinaan on mukavan kompakti, perusvarma tekniikka ja saa muokattua moneen tyylilajiin (Suomessakin tässä ihan jälkijunassa).
    "Huono homma" arvostuksen kannalta että näitä on tullut Suomeen liikaa ja maine mennyt metsäremonttien ja -patenttien kanssa lisättynä laiminlyötyjen huoltojen takia.
    Eikä ne kovat penkit takana ole auttanut asiaa, sama juttu mm. "leppäjeeppien" kanssa.

    Tuolla eräs lontoonkielinen foorumi mitä aikoinaan tuli seurattua:
    http://www.astrosafari.com/
     
  18. autoilija

    autoilija Gearhead

    Multa löytyy 1kpl. kuitujousia taakse, en nyt muista kummanpuolen on. Ovat tyyppivikana että rispaantuvat ja katsastusmies ei tykkää. Isoruokainen tuo on kokoisekseen, tilaa ei juurikaan ole mutta bensa sille maistuu. Vani menee pienemmällä. Yllättävän hyvä ajaa pitkän akselivälinsä ansiosta, mittaristo sekoaa. Mulla oli tuollainen monta vuotta, huoleton peli ja isoruokaisempi kuin RamVan. Ovenkahvat jää käsiin. Tulpat on vittumaiset vaihtaa, muttei niin vittumaiset kuin 3.3. vojaakkerissa. Mikään tilaihme tuo ei ole. Jollei olis syönyt bensaa niin jumalattomasti olisin varmaan pitänytkin sen.
     
  19. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ^Ei muuten varmasti oo isoruokaisempi kunnossa ollesssa kuin isot GM:n tai MoParin VANit... :rolleyes:
     
  20. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kyllä se vaan vetää bensaa, mulla oli se vielä yrityskäytössä monta vuotta joten ei sillä niin paljon väliä ollut, ja oli varmuudella kunnossa. Iso GM vani 350- koneella menee pienemmällä. Rami taisi mennä sitäkin pienemmällä.

    Ja tämä oli jo noin 15 -vuotta sitten, ettei ne autot olleet ihan loppuunajettuja silloin. Ajoin sillä monta vuotta, kiva auto muuten. Suhteutettuna sen kokoon, ei järkiostos.
     
    Muokattu: 9.5.2017

Kerro tästä muillekin!