Chevrolet astron osto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Kuke22, 8.5.2017.

  1. jenkula

    jenkula Gearhead

    Yhden astron omistaneena voi sanoa että ihan kivasti liikkui,eli tehoa sopivasti.Mutta yks mikä ärsytti liikaa oli isolla tiellä ajessa sellanen nypytys,johtuu vissiin lyhyestä akselivälistä.
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Auto on lyhyt, akseliväli on pitkä. Siinä kutakuinkin akselit nurkissa enkä voisi sanoa että oli huono ajettava. Pompottava ehkä
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ei mulla astrot ole nypyttäneet? Tai sit en tajua mitä tarkotatte, enkä ole huomannut....
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mäkin meinasin astron ostaa mutta sitten ostin vanin niinkuin muutkin miehet :poff:


    Noei.
     
    KajS, xarper ja caprice305 tykkäävät tästä.
  5. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Itse kutsunut astroa tyttöjen vaniks niin kauan kuin muistan, ja kaverit muistaa sen kans. Muisti heti kun ekan astron ostin :D
     
    KajS tykkää tästä.
  6. Kuke22

    Kuke22 1st gear

    Dodii sieltähän se astro mukaan tarttui. Aa että oli mukava ajella. 200km ajoin ja hyvin tuntui pelaavan. Tyytyväinen olen kauppoihin kun hinnasta paikanpäällä tuli tinkastua viellä.. Muutama juttu kuitenkin askarruttaa. Check engine light valo vilahtaa aina välillä mutta sammuu kuitenkin. Näin ollut kuulemma jo 5vuoden ajan eikä vaikuta mihinkään.. Vikakoodit lukuun? Ja vaihteistosta jäi epäselväksi se N ja D Välissä oleva merkki? Miten kyseinen vaihde eroaa D vaihteesta?
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyseessä od=ylivaihde eli neljäs vaihde ja myöskin lukkoturbiini kytkeytyy ko. Vaihteella.

    Vikakoodi kannattaa lukasta jos vaikka ois öambda menny, jolloin toimii kyllä ja menee päästöistä mutta kulutus pomppasi ainakin itsellä s10 4wd blazerissa ~20l/100km joka siis aivan liikaa :D

    Mutta onnea ja menestystä harrasteen kanssa!
     
    Kuke22 tykkää tästä.
  8. J.J.

    J.J. Gearhead

    Tps anturi voi kanssa välillä vähän lamppua vilkutella.

    Hyvä peli tuo astro on jos on vaan kunnossa, ja pakuksi tarjoaa mukavaa kyytiä. Omien kokemusten mukaan menee kyllä pienemmällä pensalla kuin vani. Tilaakin on yllättävän hyvin isommallekin köörille.

    Joskus viisitoista vuotta sitten mentiin kiireellä täys poka päällä jonnekin keikalle, niin muistaakseni hanoissa oli joku niin rohkea että sai kelattua motarilla mittariin niin isot numerot etten edes kehtaa sanoa ettei syytetä valehtelijaksi. :D Kulkeekin siis yllättävän hyvin.
     
    Kuke22 tykkää tästä.
  9. Kuke22

    Kuke22 1st gear

    Jeps niinhän se olikin. Eli matka-ajossa järkevintä käyttää tuota od ? Ja taajamassa D?
     
    xarper tykkää tästä.
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Juuri näin. Onhan ne Astrot ihan hyviä ja mukavia ja pommin varma tekniikka mutta kun ne Astroja ni eihän niitä kehtaa omistaa sitten kummiskaan :(

    Vähän ku BMW, onhan ne hyviä autoja mutta mulkun leiman saat kun sellasella ajat.
     
    Karpov, Kuke22 ja KajS tykkäävät tästä.
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Siitä bensanmenosta. Kannattaa sitä tarkkailla, rikkinäinen lambda tai vuotavat suuttimien o-renkaat taikoo helposti muutaman lisälitran. Mutta näihin rantasaunoihin pätee sellainen vanha sääntö, että massa ei liiku ilman energiaa. Eli 10 l/1000 kg/100 km on aika hyvä maksimi seka-ajossa. Siis mulla ainakin kaikki alle 20 l/100 km on aina kotiinpäin (dodge painaa jotain 2050 kg). Onhan niitä, joilla nää vehkeet kulkee hajulla. Mulla ovat vieneet bensaa, kun aina ei malta olla tien tukkona kiireisille urakehitys-tdi-ihmisille, jotka painaa sata lasissa...
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Kyl Astrolla pääsee alta kympin ihan perus matka-ajossa rajotusten mukaankin.
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

    ^Taatusti. Halusin vain mörköillä, sillä yläraja on aika korkeella. Kaikki ajo ei ole matka-ajoa rajoitusten mukaan (mukaanlukien se takalasin 80-tarra, dodgessa on). Tietty efi kunnossa ollessaan on yllättävän bensapihi juuri kevyellä kuormalla ja isolla D:llä. Helvetinmoinen vastatuuli talvella kasitiellä ja kuormaa kantavuuden rajoissa nostaa lukemia.

    Mutta ei näitä Astroja, Chevyvaneja ja Dodge ramvaneja bensansäästötarkoituksiin osteta, eihän...?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  14. Kuke22

    Kuke22 1st gear

    Tere taas! Hyvin pelaa astro ja tyytyväinen olen ollut. Kumpaa bensiiniä käytätte astrossa? 98e5 suositellaan? Jostakin olen kuullut että 95 ja 98 sekasin :O
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Egr myös saattaa vilkutella valoa, ei vaadi toimenpiteitä.
     
    Kuke22 tykkää tästä.
  16. DX

    DX Double Gearhead

    95 toimii normiajossa erinomaisesti, mut saattaa maksimivedätyksellä nakutuspäräyttää aikas miehekkäästi ku vakio ECM säätökartta ei oikeen ylety, eikä älli muutenkaan vissiin kerkee mukaan, eli ysikasi on suositus,
    jos luttailla haluaa niin joku 2/3 ysiviis ja loput 85 är eetä vois toimia aika hyvin ja sietäisi kenkimistä, ei ole tullut kokeiltua ku akka tolla meidän astrolla pääsääntöisesti ajelee.

    ympyröity D, ns. isodee, loikkari, joka on N ja D välissä on pykälä jossa toosa suostuu vaihtamaan ylivaihteelle, eli neloselle asti, se toinen dee, eli ns. kolmospykälä, pikkudee,
    soveltuu hinaamiseen ja jotkut käyttää sitä hiiaavassa kaupunkiajossa ettei toosa nylkytä eestaas kolmosen ja nelosen väliä, toi on vähän käyttäjä- ja kotterokohtaista riippuen mm. siitä mikä perävälitys autossa on, aja sillä mikä tuntuu hyvältä.
     
    Kuke22 tykkää tästä.
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Ympyröitä D = pikku D! Näkkeehän tuon sokkeeki jo. Iso D ajetaan sit kaupungissa/alle 60 tjsp.
     
    Kuke22 tykkää tästä.
  18. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ratkaisu on Vani 6.2; menee alta kympin matkassa ollessaan kunnossa/säädöissä näin moni "isompipoika" väittänyt... Itse uskallan vielä tässä vaiheessa epäillä kun tuo oma ruosteläjä seisoo vielä, mutta lasketaan jahka liikenteeseen tulee veikkaan 10-12 väliin menee.

    Sori, oli pakko;).
     
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Työhistoriaani kuului mm. 4x4 Astron huollot koko sen aktiivikauden taksina, ja vajaassa puolessa miljoonassa meni 1 laatikko, 1 keskustasausplötti, rikkoen mennessään etuperän ripustukset, ja kone vaihdettiin kerran, ei rikkoutumisen takia, vaan siksi, että myyntiin tuli halpa uusi puolimoottori.
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    niihännee scaaniaukotkii vaihtaa pikkupuolelle kun ladulle pääsevät,
    vai pitäskö sitä sitten kutsua iso-oopikkudee?

    [​IMG]
     
    Muokattu: 11.5.2017

Kerro tästä muillekin!