Chevrolet C10 vuosimallia 1963-66

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bätmobiili, 1.2.2010.

  1. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Tollanen haussa jenkkilästä. Vielä ei oo löytynyt sopivaa, mutta kertokaas vähä lisätietoja.

    Ilmeisesti tossa on jo etuakselilla pitkittäisiä lehtiä nykyaikaisemmat vaihtoehdot? Millaset jarrut on -> 1-piiriset rumpu joka kulmassa? Onko jotain ruosteelle alttiita paikkoja jotka tarttis katsoa ennen kun auton ostaa tuolta kaukaa?

    Muuten lienee tekniikaltaan niin perusvehje että kauheasti ei työtä ole -> verhoiluahan on vaan penkissä, sähköjä senverran että valot palaa ja muutenkin karvalakki kun työjuhta kerran on ;) Sellasta tässä nyt kaivataankin...
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kavereilla on noita ollu pari. Steppari ja Panel wagon. Etuakseli on ihan tavallinen kolmiotukivarsilla ja kierrejousilla. Tais kuitenkin olla olkatapit. Jossain vaiheessa tutkittiin, että `73-> C10:n etuakseli vois soipia aika kivuttomasti, jos haluaa päivittää palloniveliin ja levyjarruihin.

    Jarrut oli yksipiiriset rummut. Tehostimeen sopi suoraan uudemman Chevyn 2-piirinen pääsylinteri.

    Panelissa oli muuten kierrejouset takanakin.

    Rungot oli kummassakin hyvät, mutta helmat aika ruosteessa. Lisäksi katon ja tuulilasin pielissä oli mukavasti mätää, stepparissa varsinkin. Korjauspeltejä sai hyvin, paitsi just niihin katon pieliin, eli niitä kannattanee tutkia.
     
  3. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Kiitos.

    Lisää saa vielä tulla kokemuksia.

    Tekniikkana kutonen ja manuaali lieneen ikiliikkuja mallia? Niin ku kaveri sano " olet tulossa vanhaksi kun kutonen on kriteeri" :rotfl:
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Yllättävän usein noissa on mätää just tippakouruissa ja tuulilasin ympärillä. Joku tollanen pitäis hommata firmalle jos firmalla olis joskus niin paljon rahaa että vois jotain ostaa.....
     
  5. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    Multa löytyis HÄRSKI -63 ylimääräisenä.
    Tekniikka 454+400
    16"leveet takafillarit, dropattu etupää, levyjarrut edessä....
    Californiasta ostin vajaa puoltoistavuotta sitten, Reilu 3kk ajelin viimekesänä, ja hyvin rokkas. Kaikki verot maksettu, mutta ei vielä kilvitetty, kerkes tulla kylmä ennen kuin veropäätös tuli...
     
  6. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Tää tulee mulle käyttikseksi niin vähän on härski tekniikka....
     
  7. 64c10

    64c10 3rd gear

    -64 Ceekymppi oli viime kesänä hetken omistuksessa ennen kuin löysi paremman kodin pietarsaaresta. Tekniikkana 292 kutonen + kolmilovinen manuaali rattikarahkalla. Ei "turhia" tehostajia. Autoa sai AJAA, eli ohjaus raskas ja jarrut abs... Perus mätäpaikkoja noissa on ovien ja etulokarien alareunat ja etulasin ympäristö. Runko on todella vankka, edessä kolmiotukivarret ja takana piiitkät alatukivarret ja kierrejouset.Perävälitys todella tiuha kuten taitaa kaikissa pikkareissa olla? Kaikinpuolin vankka ja helppo auto huoltaa. Varaosia noihin saa todella hyvin ja edullisesti esim LMC:ltä. Melkein kaikkea mahdollista löytyy. Mulla ois tollaseen hyvälaatuinen jenkeistä tilattu shopmanuaali cd ylimääräisenä jos tarvetta.
     
  8. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Onkohan tosta peränvälityksestä kellään tietoa millä haarukalla ne on ollut? 3.5-4:1 vai jotain muuta?

    98% kilometreistä tulee kaupungissa ja sivuteillä niin ei niin kauheasti väliä vaikka onkin tiuha välitys. Onkohan lukko miten yleisesti? Mikä perä noissa on tehtaalla ollut? Lukkoja siihen saanee suht kivuttomasti kuten välityksiäkin?
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Orkkis perän välitys lienee aina jotain 4.xx, luulen mä.
     
  10. 64c10

    64c10 3rd gear

    Mulla oli 4.11 toinen vakio vaihtoehto on 3.73 eli motari ajo on aikamoista huminaa...Mutta saahan siihen pidempiä välityksiä jos haluu. Perä on 12 pulttinen ja on saanut lukollistakin mulla oli ilman. Mulla toi vei matka-ajossa n.17 litraa satkulla...
     
  11. stroker56

    stroker56 Gearhead

  12. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Mistä tuntee onko kyseessä kumpi dana?

    Hyödyllisiä linkkejä joita pitää alkaa tutkimaan.

    Kiinnostuksen kohteena on kutoskoneinen vaihtoehto niin tuskin ne välitykset tuolta harvimmasta päästä on... Ehkä sit ajan kanssa ylivaihdetta peliin.
     
  13. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Kiitos vielä linkeistä. Sieltähän alkokin löytymään osia kiitettävästi. Tehostettu 2 piirinen jarrusetti varmaan eka joka tilataan... Droppi spindelit jne jää vielä päiväuniin.

    Pitäisköhän saada ensin se auto....
     

Kerro tästä muillekin!