Chevrolet Caprice Estate '84 "piilo-James"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja maverick999, 6.12.2015.

  1. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Leikkelin ja taittelin alumiinista rattiin uuden koritelistan.
    [​IMG]

    Ja Rockautosta tuli vähän uutta osaa mm uusi valokytkin. Viikonloppuna testaamaan.
    [​IMG]
     
  2. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Eipä auta valokytkin. Jotain on oikosissa mutta ei voi yhtään tietää mitä. Mitään polttimoita ei pauku, vaan tail fuse paukkuu kun laittaa parkit päälle. Eli parkit, sisävalot/mittarivalot ovat kadonneet.
     
  3. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Joo-o.
    Kosketusvikaa on polttimoiden pohjissa ja liittimissä.
    Katkoin yhden parkkipiuhan jonka osa piiristä oli ilmeisesti oikkarissa. Jännä juttu että kaikki parkit toimii edelleen.

    Nyt siis toimii:
    -Pitkät/lyhyet (myös mittaristossa)
    -Parkit edessä ja takaa
    -Vilkut edessä ja takaa (ja mittaristossa)

    Ei toimi:
    -Mitkään sisävalot
    -Mittarivalot
    -Varoitusvalot
     
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Homma ratkesi. :eek: Kaikki valot pelaa niinkun kuuluukin.
    Kaksi juttua oli:
    -Oranssin piirin eli "hot battery?" sulake puuttui o_O
    -Mittariston flood-valojen maapiiri oli poikki (hyvä jos näkyi ilman suurennuslasia). Juotin taas yhden hypyn ja kaikki toimii
    [​IMG]
    Nyt siis kojelautaa kasaan taas...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2016
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Järkyttävän huono kontakti varaosavalokytkimessä. Sisätilavalojen kontakti pätkii, kun kytkimen vipu heiluu vähän. Täytynee ryöstää sekin virta vielä parkeilta. Kuka sitä himmennystä tarvii...

    Amerikan parkki/vilkkuyhdistelmä pitänee muuttaa Suomen lain mukaiseksi.
    Tuo pikkupolttimo riittänee vilkuksi joten siitä pitää ottaa parkkitoiminto pois. Toisinpäin taas puskurin parkkivalosta pitää ottaa vilkkutoiminto pois.
    [​IMG]

    Tietääkseni '83 käyttöönotettu ei vaadi sivuvilkkua ja tosin tuo lampun kulman vilkku taitaa sivulle näkyäkin riittävästi.

    Tuossa pikkupolttimossa ei ole erillistä maapiuhaa kuten parkkipolttimossa. Pitäiskö siis ruskea piuha maadottaa vai kytkeä plussaan? Sininen on vilkkupiuha
     
  6. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Jeejee,

    Päivän saldoa:
    -Uusi tuulilasinpesin asennettu. (nyt pitäisi tulla siis vettäkin lasille, jos vaan olisi itse lasi...)
    -interior-valot koplattu parkkeihin ja nyt ei pätki.
    -Jenkkiparkit muutettu Kekkoslovakialaisiksi. Pikkuvilkun ruskea piuha piti katkoa ja vetää maihin. Parkeista piti vaan katkoa sininen vilkkupiuha. Jätin sokeripaloilla piuhat hollille jos haluaa joskus kytkeä taas jenkkiparkit(?)
    -Peruutusvalokytkimen säätö, nyt pelaa kunnolla kun laittaa vaihteen pakille. Aiemmin piti keppi olla R-vaihteen yläreunassa o_O Säätö löytyy rattipylvään alapäästä valkoinen kytkin rattiakselin ympärillä. Sitä voi liikuttaa.
    -Cornering-valoja mietin, mutta taidan kuitenkin jättää kytkemättä. Kai nekin taisivat olla laittomia...
     
    Muokattu: 25.9.2016
  7. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ihmettelin mikä kilisee kuskin turvavyöräikässä ja purin sen. Sisältä löytyi neljännestaala :cool:
    Jänniä ylläreitä näissä on aina. Takakontin pohjan alta löytyi joku pieni robottilelu. Mitähän vielä tulee vastaan.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2016
    |Lake| tykkää tästä.
  8. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Pieni masennus kun käynnistelin tänään. Tuli jo vuodatettua tuonne moottorikeskustelun puolellekin.

    Alkuperäinen tyhjäkäyntihäikkä on edelleen voimissaan. Kertauksena:
    Tyhjäkäynnillä pitää olla 1/2 ryyppyä että jaksaa käydä (ruuvit noin 3-5 kierrosta auki). Kaasun kanssa ei ongelmia. Ilman kaasua sammuu vaihde päällä.

    1. Virranjakajan pyörijä, tulpanjohdot ja tulpat uusittu
    2. Imusarjan tiiviste uusittu ja kiinnitetty RTV:llä molemmin puolin
    3. Kaasari putsattu kolmannen kerran ja laippojen väliin RTV:tä kiinnitettäessä.
    4. Kaikki alipaineletkut käyty läpi ja mm. jarrutehostajan letku tiivistetty
    5. Bensapumppu ruikkii hyvin ainetta

    Huomio kaasarin tarkastuksessa, että toisen kohokammion venttiili jumittelee kiinni, eli kun koho laskee, ei avaa bensalinjaa, mutta luulin että bensan paineesta kuitenkin avautuu?? Kohot pitäisi olla taiteltu "tehdassäätöön". Virranjakajan ennakon säätelin korvakuulolla hehtaarille ja alipaine-ennakko toimii. Öljy on uusittu 20W50 ilman suurempaa vaikutusta.

    Saa heittää ideoita...
     
  9. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Säätelin hieman lisää. Sai sen nyt tyhjäkäynnissä kestämään ilman ryppyä, mutta vaihteella ei jaksa käydä. Heti kun avaa vähän ryyppyä niin vaihde päälläkin jaksaa, mutta vapaakierrokset tietty nousee.
    -Ennakko ilman alipainetta 20 astetta (ei vaikuta kierroksiin vaikka kiinnittää letkun tyhjäkäynnillä)
    -Edelin ruuvit 9(!) kierrosta auki, normaali lienee 3-4 mutta tuntuu ettei oo hirveästi vaikutusta
    -Aavistus läppää auki vivuston ruuvista

    Mitähän konttori tuumaa kierroksista ja päästöistä, ei ainakaan putkesta tule valkoista eikä mustaa.

    Auttaisiko tosiaan tuo huohotuksen veto imupuolelle? Pitääkö siis kuskin puoli vetää venttiilin kautta imukoteloon ja ampujan puoli kaasarin juureen?
    [​IMG]
    [​IMG]

    Mikähän tämä mahtaa olla? Tulisiko siihen esim. puhaltimen alipainetankki kiinni? Tässä letkut roikkuu (tietenkin) iloisesti irrallaan...
    [​IMG]

    Ja koitetaan vielä että mikähän näistä lämpöantureista menee mittaristolle?
    [​IMG]
     
    Muokattu: 22.9.2016
  10. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Takapuskurin irrotus.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Se puskurin ja takaluukun välinen kumiosa oli aika valmista tavaraa.
    [​IMG]
     
  11. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Sen verran rapsakkaa myös takapuskurissa, että ostetaan halvalla ehjä. Saa laittaa viestiä jos on ylimääräisenä lojumassa.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.4.2016
  12. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Nyt olisi ehjä takapuskurikin. Taitaa alkaa koritalkoot seuraavaksi kun tarkenee jo pitää tallin ovia auki (autotallin).
     
  13. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Takapuskuri kiilloteltu ja ON hyvä. Kohta tulee myös maailman kalleimmat ikkunanostimen moottorit. Rockautossa 35€ pari, rahti 38€ ja alv+tulli noin 18€...
     
  14. LPV

    LPV 3rd gear

    Ei kuulosta pahalta; RockAutossa Sysler (tai Dötsi) Nenonin ikkunannostomoottorit á 174,- ja pitää vielä lähettää oma vanha sinne vaihdossa, maksaa rahti yms... Halapaa ku saippua!
     
  15. maverick999

    maverick999 Gearhead

    No joo, kyllähän nuo melko halpoja on moottoreiksi, mutta tuo hinnan jakautuminen on jotain naurettavaa.
     
  16. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Takaluukun ruostehommia...
    [​IMG]

    Selvisi miksi takaikkuna takertelee ylös nostettaessa. Ikkuna nousee kahta kiskoa pitkin, joissa on tuommoiset "kelkat". -> Rasvaukseen
    [​IMG]
    [​IMG]

    Jotkin ruuvit melko tiukassa. Harvoin sentään meisseli murtuu. Yleensä loppuu miehestä jerkku ennemmin, tai ruuvi menee pyöreäksi.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 4.1.2017
  17. LPV

    LPV 3rd gear

    Nippeli-Tepolla on ollut osia noihin ikkunakiskoihin, ainakin mun Buickin etuikkunan kiskoissa kulkevat "kelkat" löytyivät suoraan ja maksoivat jotain ihan naurettavaa tyyliin 3,-
    Uskoisin, että noihin kantikkaisiinkin löytyy, niitä on kuitenkin Suomessa aika paljon.
     
  18. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Sattuukohan joku tietämään tämän auton historiasta jotain? Olisi kiva tietää onko nokka-akseli vaihdettu? Vuonna 2009 on muutoskatsastettu ilmeisesti 307:ksi. Sen jälkeen ei ole ollut kilvissä. Rekkari on siis JRS-98.
     
  19. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Taas vähän päivitystä. Putsailin takaluukun ja sen ympäristön. En tiedä onko yleistä, mutta priimakuntoinen ja ruosteeton reunoiltaan. Hemmaussaumat ja kaikki täysin siistit.
    [​IMG]

    Maalasin vähän noita "B-pintoja". Ei ollut ihan sellainen sävy kun pitää, joten joutunee uudestaan tekemään vielä. Väri muuttuu siis vähän vaaleamman ruskeaksi.
    [​IMG]
     
  20. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Alkaa olla ruosteet hiottu ja syvemmät jäänteet passivoitu/hapotettu. Toivottavasti kestää!
    Etusisälokareita oon putsaillut/maalaillut/massaillut. Hitsatakin pitää kuskin puolen takaoven alareuna sekä varapyöräkotelon pohja. Muuten todella ehjäpeltinen peli. Tosin historiatietojensa mukaan ei tällä ole Suomessa ajettukaan kun 6 vuotta vuoden '89 jälkeen =)

    Maalit tuli tilattua. Väriksi tulee nyt sitten GM64 Dark chestnut.
     

Kerro tästä muillekin!