Chevrolet Caprice Estate '84 "piilo-James"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja maverick999, 6.12.2015.

  1. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Lokari (toinen ei korjattu ja toinen korjattu)
    [​IMG]

    Ovien alareunojen ruostekorjailuja:
    [​IMG]
     
  2. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Availin ja säätelin takajarruja. Näytti melko tuoreilta. Joku on lähivuosina rempannut jo:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Etulokarit maalaukseen viikonloppuna, värin mallausta. Olisi saanut kyllä olla vähän vaaleampikin, mutta katsotaan millainen tulee (GM64 Dark chestnut):
    [​IMG]
     
  3. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    PVC letkut menee juurikin kuten ajattelit, ja lämppärin alipaineletku menee juurikin tuonne kaasarin ja jakajan väliin.
    Mittaristolle voit varmaan ottaa noista mistä tahansa anturista kun ovat lähes tulkoon samalla paikalla. Lonkalta vanhasta muistista hiukan arpoen sanoisin että oikeanpuolimmaisella paikalla on se mihin alunperin menee lämpövalon piuha. eihän siinä/niissä mittaria ole vaan valo joka sanoo että nyt muute keittää ja mootorista tulee laavavirtaa, siis niissä mitä on itellä noita ollut.
     
  4. hevimies

    hevimies Gearhead

    Juurikin näin. Valo syttyy kun ytimen sulamisprosessi on jo hyvässä vauhdissa :D
     
  5. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo mullekin sattunu tähän tietokoneen viereen jääny lujumaan toi alkuperäinen anturi lukee AC-127C-M kai toi tarkoittaa 127 astetta eli myöhäistä on kun tämä valo syttyy :D

    Nyt on oma tekemä systeemi ja valo syttyy jo 95 asteessa.
     
  6. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Tai mistäs minä tiedän mitä pitää tapahtua että se valo syttyy, mutta keittämään pääsi ja valo oli pimiä ja mitään sanomatta niinkuin mykkä paskalla.
     
  7. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Hah, täytyy mittailla vähän noita piuhoja. Viimeksi kun liitin latausvalon liittimen laturiin, kuului räts. Sulakkeet ok, mutta ehkä poltin meni...
    Tällä hetkellä on työn alla korin ruosteenpoisto/kittaus/pohjamaalaus
     
  8. maverick999

    maverick999 Gearhead

    [​IMG]
    Etulokarit maalattu. Sävy olikin juuri sellainen kun pitää! Roskia vähän lenteli joten myllytyksen vaatii kunhan kunnolla kuivuu.Seuraavaksi pitää putsata talli kunnolla ja kastella lattia ennen muun auton maalaamista.

    Ja pakollinen pörriäinen v**tu!
    [​IMG]
     
    Muokattu: 24.4.2016
  9. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Tänään uusi tuulilasi paikoilleen (Sikan tuulilasiliima tulee tuubistaan AIKA NIHKEÄSTI ulos. Kaksin käsin sai puristaa pistoolinkahvasta. Hien toi pintaan mutta kannatti :cool:
    (tilannepäivitys, Budweiser-tölkki pysyi sittenkin kädessä homman jälkeen vaikka puristusvoima epäilytti)
    [​IMG]

    Vähän korin ruoste/maalivaurioiden hiomisia. Kuskin oven avaimenreiän reuna oli ihan nirhattu avaimella. Missähän kunnossa tähän on yritetty pilotin paikalle...
    [​IMG]
     
    Muokattu: 25.4.2016
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tästähän tulee oikeen vimpan päälle pitkäkatto :)
     
  11. LPV

    LPV 3rd gear

    Jälkeenpäin on hyvä viisastella; Muistaakseni se tuulilasiliima tavataan lämmittää, ennen käyttöä, että se tulee helpommin sieltä tuubista... :) Ihan vaan vaikka vettä kuumentaa johonkin +60°C ja laittaa sen putken sinne lämpiämään hetkeksi...
     
  12. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Katon hiontaa:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Konepelti on melko suora. Seuraavaksi se maalaukseen
    [​IMG]
     
  13. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Joo, hetken sohin sitä kuumailmapuhaltimella siinä toivossa, mutta olisi varmaan pitänyt upottaa se pitkäksi aikaa veteen. Seuraavassa autossa tietää =)
     
    Muokattu: 25.4.2016
  14. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Lokarien mallausta

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ^HIENOA!
    Jospa se näittenkin autojen arvostus alkaisi Suomistoliitossa nousta ennen kuin kaikki on laulettu pilalle ja paalattu tai purettu varaosiksi vain sen ûber-hienon V8-tekniikan takia...
     
    Rusty tykkää tästä.
  16. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Kiitos! Täytyy yrittää palauttaa osa Suomen veronkiertohistoriaa takaisin alkuperäiseen loistoonsa. Itse olen muutenkin aina tykännyt jopa näiden ulkonäöstä vaikka yleensä näitä (nimenomaan pitkäkattoisena) pidetään mitäänsanomattomina tusinajenkkeinä.
     
    Holley tykkää tästä.
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    ^ samaa mieltä, etenkin tolla keulalla missä tupla umpiot. Ei se pahan näköinen ole se uudempikaan, mutta hyvä että vielä noitakin on. Ajatellut itsekin capricen vielä ostaa.
     
  18. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Osta tämä kun saan valmiiksi ja ehdin muutaman lenkin heittää =)
     
    Muokattu: 27.4.2016
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    eihän sitä tiedä, tosin nyt on 2 astroa ja projekti fleetside, niin voi emäntä innostua uudesta hankinnasta :)
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Toisaalta, toi olis 84 estate niinkuin mun eka auto.... Jos ei siis peltoautoja lasketa.
     

Kerro tästä muillekin!