Chevrolet Caprice Estate '84 "piilo-James"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja maverick999, 6.12.2015.

  1. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ajatus vireille vaan! Seuraile projektia niin helpottuu päätös :D
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    seuraillaan. Mutta hienoa että joku noita farkkujakin kunnostaa.
     
  3. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Koritöitä vähän aurinkoisella säällä (suurin osa paikoista on lommoja/kolhuja, ei ruostetta)...
    [​IMG]

    Vaihteistoöljyä tiputtaa, tietääkseni vaijerin liittimestä... Tarvii tuokin tutkia, niinkuin ei muutenkin olisi tekemistä
    [​IMG]
     
    Muokattu: 6.5.2016
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Jemma-James jatkuu. Tällä kertaa konepellin ja keulamodulin maalaus:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Molemmat lokaritkin on nyt paikoillaan.
     
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Maalasin konepellin sisäpuolen ja käsittelin ruosteita Noveroxilla:
    [​IMG]

    Konepellin saranoiden pesua bensalla
    [​IMG]
    [​IMG]

    Asensin myös kaiken varalta Holleyn bensapaineensäätimen 2-5psi. Mikähän tuossa on "tehdasasetuksena" kun ei tullut ohjeita mukaan?
    [​IMG]
     
  6. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Valmistuu käsiin =)
    Konepelti luiskahti paikoilleen tänään. Oli jännää hommaa yksin.
    [​IMG]

    Asensin moottoriantennin! Mielestäni se on hyvä retrolisäys tuohon. Kytkentä oli ilmeisesti automatiikkaa varten, mutta halusin sen kytkimen taakse. Miinuksen lisäksi on kaksi johtoa. Kun toisen yhdistää plussaan, antenni laskee, mutta kun molemmat yhdistää plussaan, se nousee. Tein viisipaikkaisesta keinukytkimestä seuraavanlaisen:
    [​IMG]

    Asentelin sen hanskalokeron vasemmalle puolelle. Hyvin pelittää:
    [​IMG]
     
    Muokattu: 18.5.2016
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Pultataanko toi moottoroitu antenni ainoastaan tosta lokarin läpiviennistä paikalleen vai vaatiiko se jonkinlaisen tellingin?
     
  8. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Aika hyvin kestää pelkästään sillä läpiviennillä, mutta sidoin parilla nippusiteellä vielä koko möykyn lokariin ettei vaan heilu/väännä. Ei tarvi telinettä
     
  9. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Dollarihymy!
    [​IMG]
    Seuraavaksi lokareista taaksepäin hionnat, filleri ja maalaus...
    Edit: Ainiin ja pari hitsausta.
     
    Muokattu: 18.5.2016
    Rusty ja caprice305 tykkäävät tästä.
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Päädyin sittenkin perusmallin antenniin, hyvä kuitenkin tietää.

    Tosi siisti pitkäkatto kyllä tulee!
     
  11. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Kiitos,
    Tässä vielä kytkentä Motonetin moottoriantennille viisinapaiseen keinukytkimeen jos joku haluaa asennella.
    [​IMG]
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eikö toi olis toiminut automaattisesti kun olis lyönyt musta ja punasen jatkuvaan kiinni, ja sinisen mankan herätteeseen?
     
  13. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Joo, mutta halusin itse sen kytkimen taakse. Voi autopesussa kuunnella mankkaa :confused:
    Ei kun ihan muuten vaan.
     
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jaa, no sitten. Sen verta hieno tulee, et karkaakohan mun hintaluokasta :D
     
  15. hevimies

    hevimies Gearhead

    Kyllä kiiltää. Saiskohan sitä omaankin tänä kesänä pellit maalattua.
     
  16. LPV

    LPV 3rd gear

    Antenni maksaa Motonetissa 36,90 ja muut hilut ehkä 10,- ei ole kallis paketti tuo...
    Mä ostin aikoinaan Motonetistä sellaisen "käsin runkattavan" teleskoopin, samasta syystä kuin tuo Mavericin kytkin; Että saa kuunneltua CD:tä tms. ilman että antenni menee koko ajan edes takas. Sekä siksi ettei talvella antenni mee ees-taas kun starttaa tai sammuttaa auton. Meillä on menny kaikista kolmesta GM:läisestä sähköantenni talvella paskaksi, kun se on yrittänyt väkisin jään läpi pystyyn joskus aamulla. Niissä olisi pitänyt olla vakiona kytkin että saa jättää talveksi sisään.
    On muuten hieno maalaus ainakin kuvista katsottuna! :)
    Hienoa että porukka on ruvennut laittamaan kuntoon näitä pitkäkattoja! Harmi kun meidän -90 Faijalla uudesta ollut STW myytiin pois pari vuotta sitten...
     
  17. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Caprice305 tarkoitti varmaan sitä kun olin myymässä koko autoa hänelle kunhan on valmis.
    Joo nuo on ihan hyviä pointteja antennista. Maalaus on kyllä vähän roskainen eikä ihan muutenkaan näyttelytasoa, mutta aion vielä hioa/myllyttää kunhan koko auto on maalattu. Kiitti kannustuksesta, auttaa aina jaksamaan projektissa.
     
  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Juu autosta oli puhe :D jatketaan.
     
  19. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Sori kun tungen sun topiciin mutta kun tuo oma laitos on samaa vuosikertaa niin utelisin jotta tiedätkö pitäisikö tuon takaluukun lasin laskea/nousta muutama sentti kun luukkua aukoo/ sulkee.? Jää niin omituisesti raolleen ja menee helvatan läheltä kattolistaa tuo lasin yläreuna tällä hetkellä.
     
  20. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Pakko nostaa hattua! Hyvä että näitäkin rakennellaan. Onhan noita jenkkejä itelläki ollu jo parikymmentä erilaista, mutta kyllä se vaan siltä vaikuttaa että jenkkifarkku on vaan mukavin harrastettava. Osia löytyy hyvin, on monta eri tyyliä mihin mennä ja silti tarjoaa aivan saman mitä muutkin.
     

Kerro tästä muillekin!