Chevrolet Caprice Estate '84 "piilo-James"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja maverick999, 6.12.2015.

  1. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Totta. Ameriikan unelmaa siinä on. Halvat osat jne.
    Takaluukun lasi ei ainakaan tuossa liiku avattaessa muistaakseni.
     
    Muokattu: 4.1.2017
  2. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Käyttelin eilen hetken aikaa konetta ja ajoin testiajon "korttelin ympäri" (ei ehtinyt lämmetä kunnolla). Hollikan bensapaineensäädin vaikuttaa näemmä niin, että nyt ryypyn kun vetää puoliksi auki, käy ok, mutta kokonaan auki hyytyy. Positiivinen uutinen on, että puolikkaalla ryypyllä kestää vaihde päällä käynnissäkin. Tietty vapaakierrokset on edelleen liian korkeat. Onkohan tuo sittenkin käynyt rikkaalla? Jännä juttu kun aiemmin on tuntunut, että rikastaminen parantaa käyntiä.

    Edelleen tyhjäkäynti rötää liikaa, joten pitääköhän vielä vaihtaa uudet Championin tulpat uusiin muun merkkisiin? Virranjakajan kansikin näyttää hyvältä. Voiko puola oireilla epätasaisena käyntinä?? Onko muilla oldsin kanssa epätasaisesta käynnistä kokemuksia?

    Ajoitus pitäisi olla ok, virranjakajan välys ok, jakoketjun välys ok.
     
    Muokattu: 25.9.2016
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ei liiku lasi avattaessa. Sisältä napista ja luukusta avaimella.
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Championin resistoritulpissa on suurempi vastus kuin AC vastaavissa, siks AC toimii monella paremmin varsinkin jos on vielä tulpankohdotkin vastuksilla.
     
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Oven alareunan hitsausta:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kuskin ovessa halusin säilyttää alkuperäiset tarrat, eli maskiteippiä ennen maalausta
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    hevimies tykkää tästä.
  6. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Viimeinen hitsaus, varapyöräkotelon pohja:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Aika hiljasta ollut. Aina ehtiessä olen hionut kittejä korista.
    Käyntiongelmaakin on tullut mietittyä ja kokeiltua. Sellainen kävi mielessä että onko mahdollista, että turbiini ottaa liikaa kiinni tyhjäkäynnillä? Jos siis esim jokin paska tukkii jonkin kanavan(?) tai lootassa on jotain kunnolla irti/rikki? Vaihtaa hyvin kyllä.
     
    Muokattu: 22.9.2016
  8. hevimies

    hevimies Gearhead

    siel pumpussa on sellain aika pieni sihti muuten.
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Oletko muuten avannut taka-luukun/oven molempiin suuntiin? Aukeaa taka-ulko-kahvasta ovena ja sitten kun laskee lasin alas, saa sisältä keskeltä taitettua luukun alas... Monessa vaan on se takalasin moottori rikki tms. jolloin tuota luukku-asentoa ei voi käyttää.
    Kannattaiskohan se loota käyttää jollain, joka oikeasti osaa, huollossa? Varmuuden vuoksi.
    Olikos tässä vaihdettu alkuperäisten kaasarin ja jakajan tilalle jotkut mekaaniset?
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    joo kyllä mä avasin sen lastauslaituriksi. kätevä lastatessa ja istuessa, ei tietenkään ajaessa niin että poliisit pysäyttää :D
     
  11. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Joo. Edel 600 ja HEI. Tuntuis että saa kyllä säätöihin. Ongelmana vaan kun lyö vaihteen päälle (R tai D kumpi tahansa) niin pudottaa kierrokset ja sammuu. Noin 1500rpm tyhjäkäynnillä jaksaa käydä vaihde päälläkin. Tuntuu kuin turbiini haukkaisi liikaa kiinni. Täytynee kai vaan viedä johonkin purettavaksi. En tiedä mitään näistä lootista(kaan) joten ihan vaan tyhmä kysymys
     
    Muokattu: 22.9.2016
  12. LPV

    LPV 3rd gear

    Mä en liioin tiedä tarpeeksi näistä lootista, joku MudRacer tms. voisi tietää...
    Olikos tässä 305 vai 307? mulla on tuossa FB:ssä 305+TH200-4r ja edeli + per(vo)tronicsin kärjetön päällä. Mulla ainakin toimii loistavasti. stalli on tosin joku 2200 - 2500, en muista kumpi. Voihan se olla että 30v vanha turbiini, joka ei aina välttämättä ole ollut hyvällä huollolla, rupeaa välillä takkuamaan.
     
  13. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Vähän vanhan kertausta mutta ostohetkellä toimi ok. Kotimatkalla noin 150km jälkeen alkoi risteyksissä hyytyä vaihteella. Lopuksi piti jo pitää kaasulla käynnissä. 307 kone on
     
  14. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Tyhjäkäynti 1500!!
    Notta ristus kuin sillä pystyy ajaan?
    Puolet pois kierroksesta ny ensi. Ei se mikään nissani oo.
     
  15. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ei sillä voikaan ajaa. Sehän tässä onkin ongelma. Jotain pitäis osata tehdä asialle. Jos tyhjän säätää normiksi ei kestä käynnissä vaihteen kanssa muuten kuin kaasulla
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tarkista sytkänennakko ja säätöjen, keskipako/vacuumi, toimivuus. Imuvuodothan oli jo eliminoitu? ja kaasari putsattu? Ei noi rakettitiedettä ole (HEI/Edel)
     
  17. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Sytkä on väännelty jo ja testattu jouset sekä alipaine.
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Pystyykö sillä kokeilemaan turbiinin stallspeediä jarrua vasten, eli painat reippaasti jarrua vaihde kytkettynä ja painat kaasua. Mihin asti kierrokset nousee ilman että auto ryömii tai sutii?
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Turbiinin sisällä ja plootan "pää"akselissa on tiivisteet jotka estää lukon pois päältä pitävän paineen menon väärän paikkaan. Jos ne on kulahtanu paskaksi niin lukko voi olla heti päällä kun koneen käynnistää.
     
  20. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Muuten kyllä mutta ei oo kierrosmittaria. Tuo "1500" on korvakuulolla.
     

Kerro tästä muillekin!