Chevrolet Caprice Estate '84 "piilo-James"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja maverick999, 6.12.2015.

  1. hevimies

    hevimies Gearhead

    Miksi präsissä?
     
  2. LPV

    LPV 3rd gear

    Varmaankin niiden nivelten irroittamista ja uusien asentamista varten...
    Tuohon mun FB:hen oli ainakin paljon helpompi tehdä nivelten vaihto prässillä, kuin että yrittää lekalla yms. käsityökaluilla.
     
  3. hevimies

    hevimies Gearhead

    Myö paukutettiin paineilmataltalla reuna sisään tuli kiltisti sitten ulos. Uuden asennuksen jälkeen pari hitsinappia pitämään paikallaan kunnes ruostuu reikään kiinni. Tämä oli tosin vanin alapallo. Että olikos pitkiksessä se lukkorengasmallinen?
     
  4. DD6

    DD6 Gearhead

    Tuttua vanhan -86 Buickin kanssa, siihen olin tosin vaihtanut vanhemman 307:n tilalle. Isomman mäen tullessa eteen sitä oppi vetämään karahkasta pikku-deen päälle, ja ylityksen jälkeen taas OD rokkasi. Täysin originaalin -87 Caprice STW:n kanssa ihan sama tarina.
     
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ok. En muista vaan tätä luistamisilmiötä aikanaan '89 capricessa jossa oli 305. Tuo ei siis niinkään "pudota" kolmoselle vaan luistaa.
     
  6. DD6

    DD6 Gearhead

    Niinjoo, tulipa taas sekoiltua. Eihän se luistanut, mutta saattoi sopivassa loivassa nousussa paukuttaa lukkoa eestaas, ja muutenkin sitä tahtoi "sääliä" tuota lootaa nousuissa.
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Kyllä se 307:lle säädetty TH200-4r melko helpolla tiputtaa pienemmälle ylämäessä. Mäkisessä maastossa kannattaa käyttää D:tä OD:n sijaan, muuten se tekee just tuota lukon edestakas vekslausta. Varsinkin kuormalla ja/tai kärryperässä ajaessa rupeaa helposti vekslailemaan.
    Melkoinen "kuminauha" tuo yhdistelmä on myös, vaihtokohtia ei juuri nätillä tasakaasulla huomaa. Tuosta johtuen ja jos ei ole aina huollettu hyvin, saattaa ruveta luistamaan jossain vaiheessa. Pelkkä öljyjen ja suodattimen vaihtokin voi auttaa tuohon, jos ei vielä ole kuluneet paikat liukkaiksi. Meillä oli uudesta -90 STW, myytiin vasta 2014 pois. Voisi sanoa että auton tavat tuli tutuiksi...
     
  8. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Lähtihän ne alapallot ilman tukivarsien irrotusta. Vienosti lekaa näyttämällä irtosivat. Ei kyllä olleet mitenkään kuluneet. Mitähän lie katsuri nähnyt... No, uutta putkeen. Samalla uusin koiranluut.
     
  9. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Tämä on helppo toteuttaa koska "Automatic OD" ja piuha nypitty irti, eli ei lukkoa.
     
    Muokattu: 4.1.2017
  10. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Noniin, tänään takaiskarien vaihto. ACDelco kaasulliset tuli postissa. Kumma juttu että osat matkaa uudelta mantereelta liikkeestä saman ajan Helsinkiin kuin Helsingistä Raumalle. Palloniveliä ei kuulu vieläkään...
     
  11. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Onko kukaan erehtynyt FedExillä tilaamaan kamaa? Tämä on ainakin itsellä viimeinen kerta. Soittelin kun ei ole palloniveliä kuulunut viikkoon tullauksen jälkeen. Joo on yritetty kertaalleen toimittaa, mutta kun ei ollut yllättäen päivällä ketään vastaanottamassa, paketti palautui Vantaalle ilman mitään ilmoitusta mistään. Jos nyt sitten maanantaina taas yritettäisiin. uudelleentoimitusta...
    Vielä yksi viikonloppu ilman ajoja
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    Itsellä toimittivat asiallisesti. Tosin osat toimitti post nord? Muistaakseni aikanaan fedex toimitti paineputket ohjaustehostimeen. Mitkä pallot tilasit? Linttaa pitäs rokista tilata ne mass in kestävämmät mallit. Olivat 8 € tzibale nii voi kyllä vaihdella mielelläänkin. ;)
     
  13. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Taisin ottaa samat. Halvimmat oli jotain 5€, päätin jättää suosiolla väliin ja ottaa "kalliimmasta päästä".
     
  14. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Nyt tulivat sitten pallotkin viimein. Kiinni ja konttorille..
     
  15. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Jeps, leima ja liikenteeseen!
    Lähtee myös myyntiin saman tien. Ja jos ei mene kaupaksi, talvella pitänee tutkia se laatikko onko kaikki kunnossa. Edelleenkään ei ole tietoa onko kyseessä luisto vai vaan ominaisuus. Tarvinee ottaa jotain videota joku päivä ihmeteltäväksi.
     
  16. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Nyt kun tuolla on ajeltu maantietä hetken, niin kyllä se taitaa nelosella pitää kuitenkin ylämäkiin, kuulostaa vaan suht korkeilta kierrokset vrt. lähes tyhjäkäynnillä rullaa tasamaalla 80km/h. Nelonen menee sisään jossain 60km/h. Lieneeköhän tuo TCC:n puute syy tähän.
     
  17. maverick999

    maverick999 Gearhead

  18. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Hmm... Tänään ruuvasin vähän kaasaria vielä ja pikkasen pyöräytin jakajaa, niin löytyi koneesta vähän voimaa lisää. Nyt ei tuo turbiinin luistoilmiö olekaan enää niin paha. Nyt se tuntuu omaan "käteen" normaalilta. Eli kevyemmällä kaasulla menee ylämäkeen eikä kierrokset nouse niin paljoa. Välillä käy tuurikin =)

    Loota on siis kuitenkin kunnossa!
     
    Muokattu: 4.1.2017
  19. LPV

    LPV 3rd gear

    Eli sytkän ajoitus oli päin (I):a ??? :)
     
  20. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Mahdollisesti vähän liian myöhäisellä, ei tarvinnut paljoa kiertää.
     

Kerro tästä muillekin!