Chevrolet Caprice Estate '84 "piilo-James"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja maverick999, 6.12.2015.

  1. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Kuvailin vihdoin pienimuotoisen "esittelyvideon". Lopussa vähän ajoakin, kone säksättää ihmeellisesti (en tiedä onko normaalia, mutta kuulostaa venttiilinnostimilta tai fuskaavalta pakosarjalta, ei kuulu videolla juurikaan). Jos joku kiinnostuisi hakemaan tämän pois, että saisi käyttöauton talliin talveksi. Ensi kesäksi ehkä jotain muuta mielenkiintoista =)
    http://www.nettiauto.com/chevrolet/caprice/8323092

     
    Muokattu: 20.12.2016
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Onko tuossa pakosarjojen ilmaputket paikallaan? Ehjät? Ne kun murtuu sarjalta niin pitää ainakin tuollasta säksätystä.
     
  3. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ei ole putkia. Pakosarjoja ei ole tullut tutkittua kun sen verran käytin raollaan, että tiivisteet vaihdoin. Täytyypä Katella.
     
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    [​IMG]

    Tällääkin voi tietty olla osuutta asiaan. Oikealta puolelta se säksätys vähän niinkuin kuuluu, ja oikealta puolelta lähtee pakoputki. Putken ja sarjan yhdyslaipasta on yksi pultti poikki ja liitos irvistää...
     
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    No niin. Öljynpainevalo toimii. Lisäksi isompana asiana tiivistin tuon pakosarjan/putken liitoksen ja säksätys loppui. Vähän McGyver-viritys tuli, yksi kolmesta laipan pultista oli siis poikki joten laitoin sen kulman lukkopihdeillä kiinni. Pihdit jäi nyt sinne toistaiseksi, mutta toimii se näinkin. Pihdit nippusiteellä kiinni ettei vaan pääse irtoamaan.

    Mutta nyt kuulostaa kone sellaiselta kun pitää. Jos vielä täydellisen haluaa, niin ainut häiritsevä tekijä autossa on enää oikeastaan tuo laatikko. Nyt viisi kertaa satunnaisesti tehnyt niin, että alkaa vaihtelemaan liian isolle (tai yrittää tarjota turbiinilukkoa) heti kylmäkäynnistyksen jälkeen liikkeelle lähtiessä. Palautuu normaaliksi max kilsan ajon jälkeen. Sinänsä tämä nyt ei estä ajoa, joten en taida jaksaa moisen takia irrotella lootaa. Saa nähdä...
     
    Muokattu: 20.12.2016
  6. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Tulipa ryömittyä auton alla tuon pakoputken laipan takia niin nappasin samalla pari kuvaa pohjasta. Perus öljytihkua sekä koneen että laatikon öljypohjan tiivisteestä. Muuten näyttää kyllä ihan hyvältä. Varailin lootan öljynvaihtoon oikein ajan, joten sekin tihku loppuu+ tulee samalla uudet kamat sisälle. (Edit: Taitaapi olla niin tuo laatikon kymäkäynnistysoire, että tuppaa turbiinille liikaa öljyä kylmänä (tai ei päästä sitä tarpeeksi hyvin pois). Kun hetken ajaa ja notkistuu, tilanne palaa normaaliksi. Saas nähdä öljynvaihdon jälkeen auttaako asiaan. Eipä tuo nyt suuremmin elämää haittaa kuitenkaan).

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 11.11.2016
  7. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Otin uuden videon pakoputkiliitoksen paikkaamisen jälkeen.

     
  8. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Nyt on tullut muutaman päivän ajeltua vaihteistoöljyn/suodattimen vaihdon jälkeen eikä enää ole ainakaan turbiini tehnyt tuota "liikaa kiinni ottamista". Mainio juttu. Kaikki pelaa hienosti. Mitäs nyt sitten tekis? :)
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Pulttais remmiahtimen kiinni :rolleyes:
     
  10. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Talvinen kuva vielä ennenkun lähti seisontaan.

    [​IMG]
     
  11. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Mitenkä se ei ole vieläkään mennyt kaupaksi? o_O
    Kun ois taloudellinen tilanne parempi niin minä oisin jo ostanut pois...
    Jospa se vielä pari vuotta olisi myynnissä ;)
     
    maverick999 ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  12. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Kyselijöitä on muutama ollut mutta ei ole kukaan uskaltautunut vielä paikan päälle.
     
  13. jrasi

    jrasi Gearhead

    Piru kun ei tuo rouva lämpeä pitkäkatoille, tää olis muuten jo meillä.
     
    maverick999 tykkää tästä.
  14. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Pissapoikakin lähti pelaamaan. Oli jäänyt huolimattomuutta yksi liitin vähän irti :confused:
    En keksi enää juurikaan vikoja autosta. Paitsi että siinä pakoputken ja -sarjan laipassa on edelleen ne lukkopihdit kiinni...
    No joo, bensavalo ei toimi, eikä lämpömittari, keskuslukitus ei jaksa kunnolla avata takaovia (varmaan avaamalla ovipahvit ja putsaamalla/öljyämällä vivustoa tämänkin saisi kuntoon), mutta mitään oikeeta vikaa ei enää tule mieleen.

    Nyt on auto talvilevolla. Kyllä tällä taas ensi kesänä oikein mieluusti itsekin ajelee, ei siinä :cool:
     
    Muokattu: 20.12.2016
  15. fixson

    fixson Gearhead

    Hienoa ja hyvää harrastamista. Mites näissä nykyään menee mikäli laittaa pehmeät penkit taakse takaisin?
     
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    fixson tykkää tästä.
  17. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Kiitos kannustuksesta. Olen ymmärtänyt tiivistetysti noista keskusteluista (ja Mobilistin Buick-testistä), että pehmeät penkit voi nykyisin laittaa ilman "verorästien maksua" eli käytännössä tämmöiseen vehkeeseen muutaman satasen hintaan saisi leiman henkilöautoksi. Tässä yksilössä on "lankutettaessa" jemmattu takavyöt penkin alle (väliaikaispaikoissa ei '83-mallissa tarvita vöitä). Onkohan näissä ´83 ollut pelkkä lannevyö takana vai 3-piste? En löytänyt selkeää yläkiinnikkeen paikkaa takaa. Tavaratilan kahden lisäpaikan vyöt löytyy myös paikaltaan.

    Itse en viitsi maksaa lisähintaa 100kmh:sta. Motaria ajan tosi harvoin joten toistaiseksi 80kmh riittää itselleni. Ja onhan tuossa 80-lätkässä sellaista "nostalgia-arvoa".
     
    fixson tykkää tästä.
  18. hevimies

    hevimies Gearhead

    minusta lannevyöt on ollu johonki asti ja sit tuli myös takapenkille kolmipistevyöt
    kasinelkussa on kuitenki vielä lannevyöt. uudemmassa mallisssahan on myös noi turvavyön kelat ovissa. :rolleyes:
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kelat oviin tuli vasta -89 vuosimalliin.
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Itellä 87stw caprice ja kolmipistevyöt korissa, ei ovissa ja varaosa-auto 88 ja siinä samallaviisiin... itellä siis 87 henkkari entinen raatovankkuri, että jos infoa tarvii niin yritän infota parhaani mukaan :poff:
     

Kerro tästä muillekin!