Chevrolet Caprice kulutus..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Raggari^, 23.3.2007.

  1. Raggari^

    Raggari^ 1st gear

    Mietiskelin tässä tuon 5.0l kasilla varustetun Capricen keskimääräistä kulutusta,että paljon mahtaa moinen valas hörppäistä sadalla kilometrillä menovettä?? Ja muutenkin teikäläisten yleisiä kokemuksia?? Meinaan itsellä tämä 18vuoden ikäpyykki lähenee ja autokuume on iskemässä ja Capricet möyrii mielessä jotenka kaikki mahdollinen tieto olisi mahtavaa,jotenka kiitos etukäteen vastanneille..Ja Yritin kyllä käyttää hakukonetta katsoakseni,että onko aiheesta topiceja aikasemmin mutta en löytäny sieltä tarkalleen mitään tälläistä "keskutelua" tai sitten en vain osannut käyttää sitä..
     
  2. Stance

    Stance Gearhead

    Caprice AND kulutus kun pistää hakuun niin löytyy esim tämä:
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=102757
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    14-17 L/ 100 km keskimäärin minun kaasujallalani. Ja tuo auto on ollut alla 17 vuotta ;) Eli aikalailla koko ikäsi. näin se aika vaan piru vie palaa ja huomaa olevansa vanha pieru.


    Linkki mallihakuun.. Sieltä vuosimalli, sitten merkki, sitten malli. Sitten vasemmalta "switch in metric.." niin saat litraa per 100 km..
    http://www.fueleconomy.gov/feg/findacar.htm

    Tulokset ovat vähän optimistisia. Tai siis saavutettavaissa kevyellä kengällä?
     
  4. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Jos se kuluttaa yli 20 litraa se on paljon vuotuiseksi kulutukseksi Caprisella - jos menee alle 14 niin se on vähän. Huippupieni kulutus, jos maantiellä kesäaikaan ajelee, voi mennä joskus jopa kympillä ja joku on kehunnu että vähä allekin.

    Että jos ostaa kakslitrasen minkäsortin kotteron tahansa, niin ei se kovin paljon vähempää vie.

    Vanha 1,6 kaasari Sierra vie keskimäärin 10-11 litraa. Talvella pääs matka-ajossa 7,6 litraan ankaran säätelyn jälkeen. Nyt kun tuunasin sen kaasarin, voi hiukan saada vielä kulutusta alemmas. Ehkä.
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Joustava käsite tuo kulutus...
    Edellinen käytössä ollut Caprice STW 305 koneella (=5 maitomittaa)
    poltti noin 18-20 litraa sadan kilometrin matkalla...
    Tämä nyt käytössä oleva Caprice STW 307 koneella (=5 maitomittaa) haihduttaa samalla matkalla 12-15 litraa bensiiniä...

    Ehkä osin vaikuttaa ettei silloin ollut kortin lähtö niin hilkulla kuin nyt... Tai joku muu tekninen syy...
     
  6. simppa

    simppa 1st gear

    Kuljettajan iän myötä näyttää vähenevän,caprisen bensan kulutus meinaan.
     
  7. Joo, mekin aletaan oleen emännän kanssa niin vanhoja että aina vaan käy
    vähemmällä :rotfl:
     
  8. Raggari^

    Raggari^ 1st gear

    Hehh..Niinhän tuo tuntuu siis olevan aikas yksilöllinen asia kulutus..Ja kai se nyt tietysti kuluttaa enemmän jos sitä polkee kuin vanhaa akkaa,eli riippunee kuskistakin yllättävän paljon?? Juuh tosiaan kortti-ikä lähenee ja joku jenkkirassi pitäis alle hommata ja Caprice vaikuttais hyvältä vaihtoehdolta mutta toi kulutus juuri mietityttää ja vara-osa tilanne,että saakohan siihen mitenkä..Toisaalta budjetti ois jotain 1500e niin en sitten teidä,että saako sillä toimivaa peliä,meinaan kiva ois jos se ei lahois alle parin kilometrin ajelun jälkeen..
     
  9. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    no eikö nuita capriisseja oo joka kylällä ainaki yks että luulisi osia kyllä saavan... Nettiautosta löytää 1000-2000 väliin ihan pätevän oloisessa kunnossa olevia. Ja sitten halvemmalla hyviä varaosa-autoja.
     
  10. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Joo, pitäs osia kyllä löytyä. Tämänkin foorumin Myydään osat ja tarvikkeet -alueelta löytyy paljon 80-luvun Capriceita, Olds Custom Cruisereita, Pontiac Parisienneja ja Buickin farkkuja myytävänä osina.
    Ja uusia osiaha saa tietysti alan liikkeistä, kuten: http://www.uscenter.fi
     
  11. Niinkuin edelläolevat viestit kertovat, varaosat eivät ole ongelma näissä autoissa. Hinnatkin niissä on yleensä ottaen aika edullisia, oli ne sitten uusia tai käytettyjä osia.
     
  12. Raggari^

    Raggari^ 1st gear

    Juuh..No itsellä vielä vähän kysymysmerkkinä tuo Caprice..Tosin kolme litrasella v6 varustettua Sysleri Saratoga on myös pyörinyt mielessä,auto tosin taitaa olla näitä "eurooppa" jenkkejä..Mutta en sitten tiedä lähteekö moisesta bilikasta potkua,tullut kyllä muutamia kilometrjä kyseisen syslerin kyydissä vietettyä ja ihan hyvää menoa ollut..Capricessa juuri tuo kulutus mietityttää..
     
  13. Capricea ja Saratogaa ei voi vertailla keskenään, kysymyksessä on kaksi ihan eri autotyyppiä. Caprice edustaa Ameriikan takavetoa 70luvulta ja Saratoga Chryslerin 80-luvun lopun etuvetomallistoa. Ehdotan että tarkaan harkitset mitä itse haluat ja käyt ensin ajamassa molemmat ja päätät sitten vasta minkä haluat.
     
  14. Raggari^

    Raggari^ 1st gear

    Tietysti en tiedä minkä käsityksen tuosta edeltävästä viestistä saa,mutta tarkoituskeni ei ollut verrata (enkä myöskään) verrannut Capricea ja Saratogaa vaan kerroin sen mitä olen ensi auton suhteen ajatellut. Ja minusta Caprice ja Saratoga eivät toisistaan eroa niin paljoa kun Fiiat uuno ja Yamaha R1 (moottoripyörä mikäli joku ei tiedä) joita ei tosiaan voi verrata keskenään, aivan hyvinhän Capricea ja saratogaa voi siinä mielessä jos molemmat auto mallit innostaa niin niitähän pitää nimenomaan verrata...Vai onko allerkijoitettu laki älä vertaa taka ja etuvetoista autoa toiisiinsa?? Ja sinälläänhän en nyttenkään vertaa niitä toisiinsa vaan siihen kumpi ominaisuuksiltaan sopii minulle paremmin..
     
  15. No ei sitä noin kirjaimellisesti tarvi ottaa, teet tietysti niinkuin lystäät.
    Minun mielestäni ne kaksi on kumminkin ihan eri "maailmasta".
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Olen kaiman kanssa samaa mieltä.
     
  17. Raggari^

    Raggari^ 1st gear

    On on, tottakai kasilla varustettu takaveto jenkki on eri kun tällänen "eurooppa" etuveto bilikka kutosella, mutta silti niitä voi minusta verrata ei ehkäpä toisiinsa niin paljon mutta just näitä molempien negatiivisia ja positiivisia puolia..Onhan ne tosiaan kaksi erilaista autoa ja vähän hassua ehkäpä miettiä kahden noin erilaisen auton väliltä ostaakko vai eikö ostaa,mutta itselle tuo ulkonäkö on autossa suhteellisen tärkeää,ja molemmissa minusta tuo puree jotenkin hyvin..Ja kummiskin tuon syslerin takapenkillä on tullut vietettyä tovi jos toinenkin ja kyyti on ollut suhteellisen mieluisaa. Capricessa taas enemmän ehkä ulkonäkö meinaan Sedanit ainakin omaan silmään omaavat 80-luvun Cadillacmaisia piirteitä..Hankala homma tosiaan edessä,Capricea ehkäpä enemmän tekisi mieli mutta taitaapi kyseinen kärry olla liian janoinen minun lompakolle..
     
  18. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kyllä varmasti saratoga seka-ajossa taloudellisempi on, pelkkä vähäisempi omamassa vaikuttaa paljon.

    Jatkossa en tiedä kuinka asiat kehittyy, takavetojenkeillä tuntuu olevan menekkiä vuosituhanteesta riippumatta. veronkiertofarkut on halvimmillaan, mutta niin on saratoogatkin. toki tiesit varmaan että tuo 3.0 veekutvonen on mitsun kone...?

    muista olla tarkkana moparin etuvetolaatikoiden kanssa. varmin tapa hajoittaa ne on vaihtaa laatikkoöljyt johonkin muuhun kuin atf+3:seen. ei missään nimessä saa laittaa mitään deksroneita tms yleisöljyjä.
     
  19. Raggari^

    Raggari^ 1st gear

    Hähh Mitsun koneella?? No tota en kyllä tiennyt...Yritin netistä penkoa yks päivä autosta lisää tietoa mutta ei oikein löytynyt..Jännä juttu..Ainoa mikä tässä Saratogassa mietityttää on just toi etuveto :D Meinaan takapotkusella autolla talvi ajo voi käydä välillä sangen mielenkiintoiseksi 8)
     
  20. Stance

    Stance Gearhead

    Katos tuolta Allparista Saratogasta ja 3l V6:sesta:
    http://www.allpar.com/model/acclaim.html

    Käy nyt ainakin koeajamassa joku takaveto fullsize, on ne sen verran oivia kulkineita, tiedä vaikka ihastut.
     

Kerro tästä muillekin!