Chevrolet caprice latausongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Eetzki, 17.1.2022.

  1. Eetzki

    Eetzki 1st gear

    Mikä mahtaa olla vikana autossa,kun välillä lataa ja välillä ei alkaa hihna vinkumaan vaikka on kiristetty?
    Tähän muutenkin voi laittaa kaikkea latausongelmiin liittyviä ratkaisuja
     
  2. hellsten

    hellsten 3rd gear

    Kokeile kirraa jokainen hihna. Ostin joskus lataus viallisen capricen johon oli vaihdettu uutta laturia ja sähköjä käyty läpi, mutta ei ollut saanut edellinen omistaja latamaan. Vein hallille ja kiristin muut hihnat, niin johan rupesi heti lataamaan.
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja hihnaksi jenkkimitoituksellla oleva, millisen v- profiili erilainen ja ajan mittaan vain pilaa siivapyörät ;)
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Hihnalinjakin voi olla syystä tai toisesta pielessä vähäsen.
     
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Viestistä ei käy ilmi minkälainen Caprice on kyseessä, mutta 1986-90 farmareissa kun on Oldsmobilen 307 kone niin niissä on tyypillistä että vääränkokoisten hihnojen käytön myötä ja jos on vielä purettu ilmastointi pois, niin laturin hihna alkaa helposti suttaamaan ja kun se sutii riittävästi, niin vesipumpun hihnapyörä on jo niin kulunut ettei sitä laturin hihnaa saa pitämään enää millään. Uusia hihnapyöriä Oldsin koneeseen ei löydy niinku Chevyn koneeseen (paitsi laturi) eli hyvät purkuosat tulee kyseeseen silloin...

    edit: väärät hihnat pilaa toki Chevyn koneenkin hihnapyörät, mutta niitä sentään myydään uusia melkein joka lähikaupassa siinä vaippapakettien ja karkkihyllyjen välissä, eikä taida olla niin ranttu jos joku on halunnut korjaamisen sijaan poistaa ilmastoinnin autostaan.
     
    Muokattu: 18.1.2022
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuosta tuli mieleen eräs remmiviidakko, taisi olla -80 luvun Cadillac Oldsin koneella, autossa ilmastoinnin lisäksi alipainepumppu ja ilmapumppu, näille molemmille tietysti omahihnansa, ilmapumppua käytti pelkästään vesipumpun siivapyörä, eli vesipumpun siivapyörässä oli 3 hihnauraa.
     
  7. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Ainakin Oldsin 307:ssa auttoi kun kiristi tehostimen hihnan, pultti on vähän piilossa muistaakseni mutta pääsee käsiksi hihnapyörässä olevien reikien kautta
     
  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    itse piti vaihtaa laturiin säädin kun alkoi lataus seikkailemaan,hihna pyöriä on hyviä ja huonoja,mitä vanhempi sen parempi,on myös raudasta sorvattuja,nykyiset peltiset pyörät ovat riskiryhmää jos hihna pääsee ulisemaan.lämpenee ja leviää ura.monessa on poistettu niitä "turhia"pumppuja joten voi myös vaihtaa tuplapyöräisen laturin ja laittaa kahdella hihnalla,tai serpentiini vehkeet jostain irtomotista
     

Kerro tästä muillekin!