Chevrolet Caprice sedan 1984

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja HT, 11.2.2013.

  1. HT

    HT Gearhead

    Tänne ei kuulu juuri mitään... Takavalopaneeli, kontin luukku ja jotain pientä. Talven aikana tuskin hirveesti etenee. Talli on niin pieni, ettei oikein sovi tekemään. Keväällä sitten jatkuu, ja toivottavasti vauhdilla. On tämä sellainen iisakin kirkko ollut että.
     
  2. HT

    HT Gearhead

    Muokattu: 11.8.2023
  3. HT

    HT Gearhead

  4. HT

    HT Gearhead

    ASaari tykkää tästä.
  5. HT

    HT Gearhead

    Muokattu: 15.8.2023
    Isamu ja Tunaman tykkäävät tästä.
  6. HT

    HT Gearhead

    Kone saatu tulille. Hyvin hyrskää, mutta vettä tulee imusarjan pultin juuresta. Apukuskin puolella, toinen pultti edestäpäin. Ai, että mikä ketutus. Onko vedet ja öljyt seuraavaksi sekaisin? Pitääkö purkaa imusarja pois ja tiivistää uudestaan? No, onneksi vuodon syyksi paljastui löysällä oleva lämppärin kennon lähtö imusarjassa. Kiristämällä sitä, vuoto loppui.

    Tyhjäkäynti on hiukan epätasainen ja alipainemittarin neulakin väpättää 17-19 välillä. Pcv-venttiili rolisee. Vaihtamalla se uuteen, rolina loppuu, tyhjäkäynti tasoittuu ja alipainemittari alkaa näyttää tasaista n. 20-21 arvoja.

    Seuraava ongelma onkin sitten liian korkea bensanpaine. Mekaaninen bensapumppu, mutta paineet silti 7-8 psi. Edeli haluaisi max 5.5 psi. Ei kun regu tilaukseen. Sen avulla säädin paineen viisaria vaille 5 psi.

    Sytty säädetty 10 perusennakkoa, alipaine-ennakkoa jakaja antaa 14 astetta, joten tyhjäkäynnillä 24 astetta. Keskipakoennakkoa tulee 24@3000rpm. Näin saadaan konservatiivinen 34 asteen kokonaisennakko wot ajeluun. Varmaan olisi vara nostaa 2-4 astetta, mutta olkoon nyt noin.

    Tyhjäkäyntiseokset säädetty korvalla ja alipainemittarilla suunnilleen kohdalleen. Laajakaista odottaa hyllyssä, sen avulla hiplataan sitten lopullisesti seokset kohdalleen.
     
  7. HT

    HT Gearhead

    Seuraava ongelma. Syyläri vuotaa. Kolmirivinen alusyyläri lähti tilaukseen. GPI racing. 172.50 €.

    https://photos.app.goo.gl/x9oRCHM2sPt48PWY6

    Alin kautta tilasin. Chzekkien varastosta tulee, joten ylimääräisiä kuluja ei pitäisi tulla. Jännityksellä odotetaan.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. HT

    HT Gearhead

    Jännitys loppui kun muutaman päivän päästä viesti:"out of stock". Just. Tilasin sitten toiselta toimittajalta. Tämä vakuutti, että kyllä varastosaldoa on.
     
    Muokattu: 9.9.2023
    isalmela tykkää tästä.
  9. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    Aliexpressistä tilaaminen nyt muutenki on arpapeliä tuleeko ollenkaan. Itellä jääny muutaman kerran tuote saamatta, onneksi kuiten saanu rahat takasin
     
    HT tykkää tästä.
  10. HT

    HT Gearhead

    Näinhän se on. Aika paljon tavaraa tilannut sieltä, suurin osa tullut ihan ok. Jos jäänyt tulematta tai tavara ei ollut kuranttia, aina on rahat tullut takaisin. "Kiinanmiehen jäähdytin" keskustelussa oli hyviä kokemuksia alista tilattavista syyläreistä, niin rohkaistun tilaamaan. Samaa kiinatavaraahan ne on kun kaikki muutkin.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Samaa tavaraa tosiaan..
    Hinta vaan kolmasosan Alilta tilattuna vs. Summit..

    Parasta oli kun tilasin Alilta hukkaportit.
    Tuli edukkaat Tialin hukkikset, joissa kannen päällä jyrsitty teksti "Made in USA"..o_O:rotfl::rotfl:
     
    HT tykkää tästä.
  12. HT

    HT Gearhead

    Tulihan se syyläri sieltä lopulta. Viivytyksiä, katteettomia lupauksia yms. Hinnan alennusta sain näistä johtuen. 168€ hinta, kotiovelle tuotuna.
    3-rivinen. 84 cm x 46 cm. Kennoston paksuus 5.5 cm, päätytankkien paksuus 7.0 cm.
    Päätytankki, jossa useat liitinaukot, on yhtä, samaa tilaa. Eli ei laatikon jäähyä, vaikka ulkoa päin katsottuna voisi näin päätellä. Tämä ei sinällään haittaa, koska erillinen jäähy oli jo suunnitelmissa. Kesäautoon toimii hyvin.

    https://photos.app.goo.gl/xnP6Quc23jibrbW78

    https://photos.app.goo.gl/VQKsdTTiyVj8Mj6H8
     
    Muokattu: 2.10.2023
  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    Eikö oikeasti noiden valkoisten muovitulppien alla ole vaihteiston jäähdytysspiraalia?
     
  14. HT

    HT Gearhead

    Ei ole. Kaikki mitä päätytankkiin menee, sekoittuu keskenään.
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Oho!
    Mulla vähän vanhemmassa Letukassa kiinan syyläri ja enpäs ole tarkistanut sekoittumista.
    Vois olla, että laatikko toimii glykolilla.:)
     
  16. HT

    HT Gearhead

    Ulkoa päin voi todellakin kuvitella, että lootajäähy on. On siellä sisällä sellainen "holkki" minkä sisään voisi jonkin kierrukan viritellä, jos haluaa.

    Osaako joku lonkalta sanoa mikä kierre noissa on? Pitää etsiä tulpat niihin.
     
  17. Hai

    Hai Double Gearhead

    Vaihteiston jäähdytyslinjat on normaalisti 5/16" putkea ja päät kaksoiskartioitu. 5/16 inverted flare juntturimutterin kierre on 1/2" UNF.
    121500 (plews-edelmann.com)
     
    HT tykkää tästä.
  18. HT

    HT Gearhead

    Tuo alin reikähän olisi hyvä paikka sähköflektin ohjaukselle. Tuon kokoinen temp sensor löytyy helposti. Ei tartte poistoletkuun viritellä.
     
  19. HT

    HT Gearhead

Kerro tästä muillekin!