Chevrolet Caprice

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja FinKeKe86, 20.11.2018.

  1. FinKeKe86

    FinKeKe86 1st gear

    No pitääpä näin uutena / aloittelevalla harrastajana lähteä kysymään kokeneempien kokemuksia aiherivillä olevasta autosta.

    Olen tässä ehkä vaihtamassa dieseli Volvoani Capriceen kun ei tällä hetkellä kannata kallis verollista pitää ajossa ja työmatka alle 10km/päivä niin ajattelin vähän katsoa mitä täysin merkin vaihto toisi tullessaan. Kiinnostus ollu jenkkeihin kova kun kavereiltani löytyy Mustangia, F250:stä jne jne niin on päässyt aikas hyvin puraisemaan tuo jenkki kärpänen :D

    Siinä vaihtoehdossa jota olen katsellut niin rek.nro haku antoi moottorikoodiksi LO3, 5.0 TBi

    Saa kertoa kaikki omat mielipiteensä, ruusut ja risut saa kertoa. Kovasti kiinnostunut tietämään kaikkea nippeli tietoa tämän ikäisestä Capricesta.
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Pistät vielä sen rekisterinumeron tänne, niin löytyy varmaan muutama aiempi omistajakin.:D
    Konehan voi olla jotain tai sitten ei. Mulla on Oldsin 307-koneinen paperien mukaan, mutta ei se sillä koneella ole ainakaan 2000-luvulla liikkunut kertaakaan.. Cedricin diesel, 6.2 d, 350 sbc ja 4.3 V6 ainakin käynyt konehuoneessa aikojen saatossa..

    Muoks. vielä:

    Ja Missä kaikki jenkkifarmarit? -ketjusta löytyy aika hyvästi tarinaa näistä..
     
  3. FinKeKe86

    FinKeKe86 1st gear

    Tässä suora linkki kyseiseen autoon jossa ollut tän hetkisen omistajan kans vähän juttelemassa:
    https://www.nettiauto.com/chevrolet/caprice/10093086

    Ja noita specsejä vaan luki autoluettelon puolella josta katoin rek.nro:n mukaan mitä auto on specsien mukaan. Jos sattuu olemaan aikaisempia omistajia niin hienoa heistäkin kuulla.
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Oukei.. Eli sämpylä. Noista mulla ei ole korin puolesta kokemuksia, mutta tekniikkahan on mukavaa ja vanhahtavaa. Samaa kuin vanhemmassakin kopassa.
    385tkm MITTARISSA ei välttämättä tapa autoa, mutta ei se ihan parhaassa terässäkään enää ole. Itselle voisin silti hyvin ottaa noillakin kilometreillä.

    Täysin loppuunajettujakin vempeleitä on noilla kilometreillä nähty, mutta kova ajo ja huono huolto saa aikaan ihmeellisiä ominaisuuksia autoon kuin autoon.. Tuo nyt ei näytä paskemmin pidellyltä.
     
  5. FinKeKe86

    FinKeKe86 1st gear

    Kaverini kautta tutustunut Rockauto.comiin ja selaillut esim osien hintoja tms jos tulisi jenkki hankittua tuon nykyisen autoni tilalle. Pitkään tuo jenkkiauto maailma kiehtonut ja olisi aika alkaa katsomaan miltä se näyttäisi jos saisi vaihdettua jenkin käyttöautoksi.
     
  6. tammercity

    tammercity Gearhead

    Mikään tykki nyt ei taida olla tuolla koneella ja tietysti suht paljon jo mittarissa, joten sanomista tietysti voi löytyä.
    Toisin sanoen sopii siihen leppoisaan herrasmiehen cruisailuun.
    Osia taas löytyy varmasti helposti ja suht halpojakin ovat.
    Jenkeistä ehkä kannattaisi katsella samaa korimallia poliisiversiona (9c1).
    Olisi hieman "kireämpi" versio.
     
  7. FinKeKe86

    FinKeKe86 1st gear

    Joo, en mä mihinkään revittelyyn yms autoa etsi, ihan käyttöautoksi jolla välillä tehdä sit matka-ajoakin, esim kotipuoles käymään jne. Ihan cruisailuun kesällä kylillä pyörien. En tiedä sit onko jenkeistä asti järkevää katsoa tuon ikäistä jos ei ihan puoli ilmaseks saa sit hyvä kuntoista. Jos vaan tuota yksilöä hyvin pidetty jne niin ei ne kilometrit siin sit näy, muuta ehkä korissa joka kuvien mukaan näyttäisi ihan hyvältä, mutta pitäis nähdä ihan livenä paikan päällä myös.
     
  8. kapa73

    kapa73 2nd gear

  9. passerby

    passerby Gearhead

    En tiedä näyttääkö vaan mutta keula roikkuu aika alhaalla? Voi tietty näyttää normaalimmalta luonnossa.
     
  10. FinKeKe86

    FinKeKe86 1st gear

    Tuossa vaihdellut nykyisen omistajan kanssa että on juuri katsastettu, välillä herjaa öljynpinnan alhaisuudesta vaikka on ylärajassa ja service valoa. Ilmeisesti parissa anturissa vikaa. Ilmastointi, vakkari, sähköpenkit jne toimii. Kun ilmeisesti tyyppi vikana nuo että vakkari ja ilmastointi eivät toimi yleisesti, tai ainakin on jotain vikaa. Pieni tärinä tuntuu polkimeen, mutta konttorilla ei ollut tullut moitetta siitä kuitenkaan. Eli ei kuitenkaan mikään uusi auto eikä kalliitta vikoja tiedossa.
     
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ei tuo huonolle vaikuta. Muistat vain, että vanha auto ja kilsojakin mittarissa... ikään nähden terveellisesti. Vieläkö näissä mäti runko/takasisälokarit? Sähköjen "alkuperäishenkisyys", läikät parkkiruudussa, yleinen siisteys jne...

    Ja rokkiauton hintoihin tulee sitten rahdit päälle.

    Jos tuon ikäisiä rungollisia full-sizejä tarvii, kannattaa tarkistaa fordin panther-body, elikäs Ford Crown Victoria/Mercury Grand Marquis/Marauder/Lincoln Town Car. Varsinkin siistejä town careja on melko usein tarjolla.

    Ostohousut jalkaan vaan.
     
  12. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Tervetuloa. Varmasti mukavaa joskaan ei ripeetä kyytiä tarjolla Capricella. Noilla ajaessa kiire unohtuu joten se tehottomuuskaan ei haittaa. V8 lotkottaa kivasti ja hermo lepää. Kilsoista en olisi huolissani. Osat on tosiaan halpoja Rockautosta, mutta tilaillessa kannattaa laskeskella myös rahti/tulli. Ilmastointi ja cruise kun toimii niin bravo.
     
  13. stealth

    stealth Gearhead

    Sämpylä Capricesta kannattaa tarkistaa
    - onko airback paikallaan, jos katsuri huomaa sen puuttumisen, saattaa tietää hieman ylimääräistä askaretta.
    - abs, jos on vikaa niin, helkkarin kallis korjata, onko tehty valohoito?
    - etu ylä tukivarsien kunto, saattaapi katsuriltakin jäädä ruosteet huomiotta.
    - rungon kunto, runko yleensäkkin on jo näissä vuosimalleissa aikas paskaa peltiä.
    - etu ja takapään rungon kotelorakenteiden ruosteet, myös runko studien ympäristö ja kiinnitys pisteet, takapyörän kotelot ylhäältä.
    - aika matalalta näyttää tuo kuvan yksilö, oko oikeat madallusjouset, vai oko jousia katkaistu/ kaasupillillä lämmitetty?
    - tuo ses valon palaminen saattaa olla yllättävän vaikea selvitettävä.
     
    Muokattu: 21.11.2018
  14. 1320

    1320 Gearhead

    Jos se Service Engine Soon valo palaa vain sillointällöin, vian voi aiheuttaa myös EGR Valve. Mulla oli S10:ssä sama "vika", tosin eipä tuosta mitään isompaa toiminnallista häikkää koitunut, valo vaan välkkyi sillointällöin kojetaulussa ja sen EGR:n vaihdolla korjaantui.

    Toki en osaa sanoa, että onko Capricessa sama vika, mutta yksi helppo ja mahdollinen ratkaisu ongelmaan kuitenkin...
     
  15. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Takasisälokasuojat, b-pilarin alareuna ja takahelma oli omassa sämpylässä kohdat jotka piti hitsata.
     
  16. onneton

    onneton Gearhead

    Itsellä juuri 91-caprice sedan.Takasisälokasuoja kuskinpuoli, b-pilarin alareunat molemmin puolin ja takahelma takapyörän takaa kuskinpuoli,Takajousien yläpäät molemmin puolin,etu/taka tukivarret uusittu(Käytetyt,southwest hämeenlinna),etujousien kohdalta eteenpäin runkopalkit ,kuskinpuolen taka-akselin kohdalta runkopalkit.Korikumeja muutaman vaihtaneena on järjestään olleet ruostuneet puhki.3mm pellistä runkopalkkeja hitsaillut puikolla kiinni ja mitä koria hitsaillut niin riippuen paikasta 1mm-1.5mm peltiä migillä.Tää auto on rannikolta kotoisin että ei mikään ihme että joutunut puuhaileen.:oops:
     
  17. stealth

    stealth Gearhead

    Mulla on Caprice josta retkahti kuskin puolen ylätukivarsi irti kiinnikkeineen rungosta, oli vähän hapertunut vaikka kilometrejä oli vasta reippaat 250 000 km, se meni varaosa autoksio_O
     
  18. stealth

    stealth Gearhead

    Crown vic ruosteettomana vois olla parempi vaihtoehto.
     
  19. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Mukavahan tommosella on ajella. Kilometrit ei o viä pahat jos vaan on pidetty asiallisesti. Nosturilla kun pääsis käymään ja sais todeta rungon kunnon. Ite ottasin kyl mielummin lt1 koneisen. Itellä oli 95vm ss impala ja varsin mukava laite!
     
  20. FinKeKe86

    FinKeKe86 1st gear

    Tuossa sain yv:nä yhdeltä jäseneltä autosta lisää tietoja niin pitää niiden pohjalta vakaasti harkita ennen seuraavaa siirtoa tai sitten vaan unohdan tuon yksilön täysin, liikaa pyyntiä ja vaihdossa tulisi omalle lompakolle liika iso väliraha... Pitänee vielä ajella tuolla ruottin sportti varkulla eteenpäin. Ja tääl sanottiin tuota crown vic, niin joku siin ulkonäössä jne tökkii. Näytti olevan vaan 1kpl nettiautossakin myynnissä vaan.
    Toinen auto ois joka kiinnostaa niin 99-01vm Cadillac STS Seville.
    Kaverillani oli käyttöautona muutama vuosi 99vm joka oli viimeks muistaakseni Lappeenrannassa myynnissä. Oli kyllä kiva auto sekin ajaa, varsinkin se alusta ja penkit. Paljon olen eri autoilla ajanut mutta ei oo montaa yhtä hyvältä tuntunutta tullut eteen.
     

Kerro tästä muillekin!