Chevrolet Chevelle Malibu -72

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja jukemon, 17.2.2015.

  1. jukemon

    jukemon 1st gear

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2016
  2. LPV

    LPV 3rd gear

    Joko Chevelle tuli ajoon???
     
  3. jukemon

    jukemon 1st gear

    päivitystä tähän väliin kiirettä on pukannut...
    ei vielä auto ajossa mutta kotiin saanu kiikutettua auton jo...
    ikkunalistat ja etupuskuri puuttuu,jostain pitäs hommata..??
    lyhyesti, etupyöräntuenta ja ohjaus laiteltu kuntoon.
    etulokarit tehty valmiiksi ja pirun paljon soviteltu ovet,lokarit,konepelti ja keulakehikko jossa syyläri kiinni....niitä hierottu kohilleen ja paljon...eikä hyvä vieläkään
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2016
  4. jukemon

    jukemon 1st gear

    autoon tuli 2` madaltavat pyörännavat, samalla maalailin
    vasaralakalla navanosat...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2016
  5. jukemon

    jukemon 1st gear

    koetauluun tuossa aijemmin tuli ja asentelin uuden`nahkan`
    pistän sisustasta parit kuvat tässä:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2016
  6. jukemon

    jukemon 1st gear

    ja sitten lopuksi itse asiaan auto lähes kasassa ja kotona...
    kuvat puhukoon omaa kieltään.[​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2016
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Ja Malibu on ollu koko kesän kovassa ajossa???
     
  8. Buick-T

    Buick-T 2nd gear

    Rajun näköinen laite, pistää melkein kateelliseksi :) Ehkä sit itsekin joskus pääsee viel auton iässä parikyt vuotta taaksepäin, niille "oikeille" aikakausille...
     
  9. jukemon

    jukemon 1st gear

    kiitoksia vann kommenteista... :D vähempi nyt kesäll tääl od tullu pyörittyä..
    juups malibu on ollut kokokesän ja vieläkin jokapäiväisessä
    arki ajossa ja toisinaan ihan cruising käytössäkin...stadin cruisingeissa kävin elokuussa pyörähtää.
    itse asiassa tänään sain etupuskurin tilattua,tossa kesän aikana
    etu ja takaikkunan cromilistat tuli laiteltua muuten on ajeltu vaan.
    eikä minkään sortin ropleemaa ole vielä tullut.=)
     
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Piti oikein kelata alusta asti tää juttu. Chevellehän kummasti vanheni jossain välissä... Syy moiseen? Ihanko vain mieltymyksen mukaan? Eli pidät tupla-lamppuisesta enemmän? Joko on löytyneet kaikki osat keulaan? Kysynkö vielä jotain? :)
     
  11. jukemon

    jukemon 1st gear

    jees, onhan se mukava et joku joskus jottai kyseleekin tästä!??
    joo kyllähän toi tuplalamppu keula itseäni miellyttää paljon enempi..
    ja vähän tekemisen meininki et miten onnistaa tehä tommonen ns. swappi..
    tuon jari pekkasen kautta sain nytte etupuskurin tilattua,joka visiin vaikuttaa täällä od puolellakin....
    et etuvilkut vielä niin ois keula kasassa suunnilleen.
    pistänn parit kuvat tänn kesänn luukista jolla ajeltu....
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2016
  12. LPV

    LPV 3rd gear

    Näihin Chevelleihin saa hienoja etu spoilereita tuolta:
    http://www.spoilersbyrandy.com/Pages/default.aspx
    On sekä perinteinen, että Pro-tour -malli.
    Hienon auton olet tehnyt, mulle se olisi kelvannut sellaisenaan...
    Tykkään molemmista keuloista, en pysty sanomaan kumpi on hienompi. :)
    Mulla on sama ongelma ton -74 FB:n kanssa. Siihen on -73 maski olemassa, mutta kun pitäisi sitten vaihtaa takavalot ja muutakin...
     
  13. jukemon

    jukemon 1st gear

    yllättävän hyvän näköisiä noilla spoilereilla,pitänee varmaan jossain kohtaa hommata lippa=)

    joo kyll molemmat keula konversiot omalla tavallaan hienoja,
    mutt silleen tehny et alkuperäiset osat ehjät ja tallessa jos haluaa muuttaa takas alkuperäiseksi..
    sullakin justiinsa paha sanoo kumpi parempi -73,-74???
    jos aikaa ja rahaa niin mix ei...??vois kokeilla tehdä....
     
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

  15. jukemon

    jukemon 1st gear

    päivitystä pitkästä aikaan..
    toi myynti homma oli sitten selainen omituinen ajatuskatkos..tais oikein olla 2päivää myynnissä.kun eka soitti ja kyseli autoa niin olin heti silleen et ei enään myynnissä ja ilmoitus heti sen jälkeen pois.ja nyt tuollahan tuo autotallissa lepää...=)
    taka-akselistoa ois tarkoitus ruveta joulun jälkeen laittaan..pushlia vaihella ja putsailla tukivarret/akseli ja maalia niskaan..mut niistä sitten myöhemmin kun pääsee touhuileen...
     
  16. LPV

    LPV 3rd gear

    Mä jo Ajattelin, että johan vähällä luovutit noin makeen vehkeen kanssa! :p
    Mut eihän sitä koskaan tiedä ihmisten elämän vaiheista, kun kattelee uutisia ja porukkaa pannaan pihalle...
    Millaiseksi olet ajatellut Malibun laittaa? Museo-kilpiin? Pro-Touring? Grand-Touring? Street/Strip? Noita tyylejä on nykyjään niin paljon... Tai ne on rajattu ja niille on annettu nimi... Mä olen itse eniten GT-tyyppiä, eli nopea maantievaunu, joka kyllä toimii kaupungissakin. Kiihdyttely ja rata-ajo ei niin kiinnosta.
    Mutkaista tietä näkymättömiin!;D
     
  17. jukemon

    jukemon 1st gear

    sorry et tämä vastaaminen kesti....
    haluaisin autosta tehdä sopivasti modernimman ja vähän matalamman ja isompaa vannetta mutt ei mitään överi isoja,tietty tekniikka vastaamaan ulkonäköä ja alusta sille tasollelle et vois vähän reippaamminkin ajaa...et oisko Grand-Touring tyyliin...?ja ei radalle eikä kiihdytys hommiinkaan..
     
  18. LPV

    LPV 3rd gear

    Joskus ihmisellä vaan on tärkeämpääkin tekemistä...
    Aika lähellä saman tapaista on itselläkin mieli! Tekis mieli vaihtaa toi FB vähän isompaan, että mahtuu perhe ja/tai kavereita mukaan. FB on kahden hyvä, takapenkki on niin ahdas ettei sinne kunnolla mahdu kuin muksu ilman turvaistuinta... Siis korokkeen kanssa. Mä haluaisin Pontiacin Tempest/Lemans/GTO- korisena, eli sama peruskori kuin Chevellessä. Tai sitten 69-72 Grand Prix:n, joka on melkein sama. Sen runko on vähän pidempi, sama kuin 4-ovisessa Chevellessä. Chevy Montecarlo on melko sama kuin GP. Tosta sun Chevellestä saa niin makeen kuin vain viitsii tehdä. Koneen voi vaikka stroukata 383:ksi, laittaa Vortec kannet ja jonkun ruiskusetin, jos haluaa päästä kohtuu rahalla nykyaikaisempaan tekniikkaan. Toisaalta jonkun LQ4 tms. nyky-GM:n voi saada melko edullisesti myös.
     
  19. jukemon

    jukemon 1st gear

    jep näinhän se on...
    noi pontiacit on kaikki kyl tosi hienoja, mitä listasit tohon.
    kiitti noista tekniikka vinkeistä,toi lq4 ois kyll aika hyvä/mielenkiintoinen vaihtoehto!
    noju eilen kavin roadtripin hangosta lappeenrantaan,etupuskurin hakemassssa..ja serkkupojalta lainasin vanteita mallaukseen,jotenki tekis mieli laittaa jotkut peltivanteet mustana alle seuraavaksi,mutt noita centerlineja en kyll hävitä!!!
    [​IMG]
    [​IMG]
    puskurista parit fotot
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. LPV

    LPV 3rd gear

    Jos isompia mustia peltivanteita haluat, yks kaveri on laittanu -64 Chevyyn 700-sarjan Bemun 17" varapyörän vanteet tms. Ne pitää kyllä levittää tai levityttää jossain. Toisella tutulla on muistaakseni jostain paketti VW:stä peräisin olevat 17" peltivanteet... Mä en nyt muista mitä niille piti tehdä, levittää kaiketi nekin.
    Haeppa Kooklella "VW Transporter peltivanteet" noita tulee kuvahausta heti vastaan. 7x17" jako on 5x120mm, eli melkein Gm pikkujako 5x4,75" = 120,65mm. Heittoa tulee 0,3mm per puoli, eli ei oikeasti mitään.
     

Kerro tästä muillekin!