Chevrolet Impala 1967

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tzampy, 21.3.2017.

  1. tzampy

    tzampy Gearhead

    Kieltämättä vaikuttaa aika samalta. :D
     
  2. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

  3. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tuosta puuttuu lukitus tapin ura. Itsekkin googlea käytiin ja monenlaisia lukkoja saa suomestakin, mutta sata varma en vielä ole. Eihän nuo nyt onneksi ole kalliita, muttei viitsisi silti tilailla hirveää läjää turhaan
     
  4. tzampy

    tzampy Gearhead

    Matkahuollostakin löytyi paketti, kun kävi kyselemässä että missähän se mahtaa olla. Paketista paljastui konepellin lista, sitä paikalle laittaessa huomasin jonkun rypyttäneen konepellin etureunan kuin karjalan piirakan. Terävä reuna oli käännetty sisään ja juuri sopivasti listan kiinnitys reikien päälle. Noh reikien porailua, pellin vääntämistä ja lopputulos kuvassa. Siihen se omalle paikalleen asettui. Amerikan joelta ebayn kautta ostin maskin, niin enään ei puutu kuin kulmapalat puskuriin ja lokareiden listat niin sitten keulassa ei ole osa puutteita.

    [​IMG]
     
    Rotten, hevimies, Vuokralainen ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. tzampy

    tzampy Gearhead

    Nyt ei taas ymmärrä.. Vaihdoin vilkukatkaisimen tuonne rattiputken sisään sekä virtalukon. Kaikki onnistui muuten todella hienosti mutta vilkut eivät toimi. Hätä vilkut taas toimivat. Sulakkeet on vaihdettu ja todettu ehjiksi. Vinkkejä vian korjaukseen?
     
  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    Vilkkurele paskana?
    Menikös näissä virta jarruvalo katkasijan kautta rattiputkelle?
     
  7. tzampy

    tzampy Gearhead

    Vilkkurele vaihdettu jos siis tämä on yhdellä releellä, eikä hätävilkut mene tuon kautta. Tuosta jarru valokytkimestä en tiedä
     
  8. tzampy

    tzampy Gearhead

    Jarruvalo kytkin todettu toimivaksi. sulakkeet on ehjät, vilkkukatkaisija on uusi. kun syöttää katkaisijan jälkeen esim. vasemman puolen piuhaan sähköä syttyy vasen puoli palamaan. Ilmeisesti katkaisin ei saa sähköä tai ei yhdistä. Yhdistämis ongelmaan en usko koska katkaisin on uusi. vika jäisi siis katkaisimen ja releen väliin.. Siinähän menee jopa yksi johto jonka päästä mitattu 12 volttia.
     
  9. Make500

    Make500 Gearhead

    Sille vilkkukatkaisijallehan tulee virta kahta reittiä, eli jarruvalokytkimen kautta ja vilkkureleeltä.
    Sulla vissiin kaksi relettä? Hätävilkulla oma rele sulaketaulussa. Tämä siksi että hätävilkut toimii vaikka virta-avain OFF-asennossa.
    Ja varsinainen vilkkurele jossain kojelaudan alla.
    Tuolle vilkkureleleelle tulee pinkki piuha sulakeboxilta ja siihen pitäisi tulla 12 V virta-avaimen ollessa ON-asennossa. Releen toisesta navasta piuha jatkuu edelleen pinkkinä vilkkukatkaisijalle. Jos virtaa ei tule releelle asti on vika johdossa, sulakerasialla tai virtalukossa.
    Mutta jos releelle asti tulee virta mutta pinkkiin ei tule virtaa katkaisijalla, on vika siinä välissä.
    Jarruvalot vissiin kuitenkin toimi?

    EDIT: Yleensä GM-tuotteissa pinkit johdot on HOT 12 V kun virta-avain asennossa ON
    Oranssit johdot syöttää virtaa jatkuvasti.
     
    Muokattu: 19.4.2017
  10. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tuohon on vaihdettu 79- vuoden rattiputki ja hilut on sen mukaiset. Sulake rasialta lähtee ruskea johto releeltä joka toimii kun laittaa hätä vilkut päälle. Tutkin netistä kytkentä kaaviota -79 rattiputken mukaan ja siihen pitäisi tulla lilan väriseen johtoon vilkkujen virta. Täytyy huomenna mittailla ja koittaa etsiä sitä toista relettä.
     
  11. tzampy

    tzampy Gearhead

    Ja jarruvalot tosiaan toimii.
     
  12. tzampy

    tzampy Gearhead

    Kyllä sieltä tosiaan löytyi toinenkin rele vilkuille. Rele vaihtoon ja taas toimii vilkut.

    Alkaa auto olla siirto kunnossa, kun toukokuun alussa saan tallipaikan.

    Meinasin härskisti hakea siirtokilvet ja ajaa ilman tuulilasia auton tallille.

    Samalla tulee suoritettua testi miltä auton ohjattavuus tuntuu ja veteleekö mihinkään..
     
    Make500 ja Herje tykkäävät tästä.
  13. tzampy

    tzampy Gearhead

    Seuraavaksi pitäisi alkaa tutustumaan kaasarin säätämiseen. Käy alhaalla aika rikkaalla ja varomaton kaasun painaminen johtaa moottorin tukehtumiseen.

    Onko noiden holleyn kaasareiden tunnistamiseen mitään vinkkiä?
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Googleen holley identification ;)
     
  15. tzampy

    tzampy Gearhead

    Oho :D:D
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Sieltä mää oman hollikan numerot tarkistin ja helpoimmalla pääsin :cool:
     
    tzampy tykkää tästä.
  17. tzampy

    tzampy Gearhead

    Impala siirretty onnistuneesti tallille ajamalla. Keräsi hiukan katseita kun ilman laseja ajelin matta mustalla autolla siirtokilvillä.

    Reissu alkoi lupaavasti kun alkoi pätskimään ja polttamaan putkessa alakierroksilla.

    Molemmat takajarrut aukesivat iloisesti pamahtaen ensimmäisessä kaarteessa :D

    Kaikesta huolimatta auto saatu tallille ja huomenna alkaa purkaminen, jotta pääsen peltitöihin.
     
    Vuokralainen ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  18. tzampy

    tzampy Gearhead

    Eräältä harrastajalta saapui Haminasta keulan osia, kulmapalat ja lokarien listat.
    Tuli soviteltua alustavasti paikalleen.
    [​IMG]
     
    Vuokralainen tykkää tästä.
  19. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tänään touhuttu tallilla pultteja katkoen, ruostekohtia etsien ja osia irroittaen. Lokasuojan kun sain irti niin paljastuikin ihan tervettä peltiä matkustajan puolelta.

    [​IMG]

    Keulan alta runkoa rapsuttelin kauhuissani kun oli maalit lohkillut ja mietin mitähän sieltä mahtaa löytyä.. Onneksi pelko oli turhaa ja huonon maalin alta löytyi todella hyvä happomaali pinta.
    [​IMG]

    Huomenna jos töiden jälkeen jaksan tallille mennä niin tarkoitus olisi purkaa kuskinpuoli ja ottaa lisää kuvia.
     
  20. tzampy

    tzampy Gearhead

    Purkamista ja putsaamista jatkettu tänään ja eilisen aikana. Takajalkatilaan tuli tehtyä tukivarren kiinnikkeen korjausta varten huolto aukko.

    [​IMG]

    Itse kiinnike on kyllä ehjä mutta liitos runkoon on pettänyt.. näkyi ohuessa pellissä olevan jopa pop niittejä..

    [​IMG]

    Rungonsivun korjauspala paikalleen menossa. kun kylki ja katto on hitsattu vaihdan vielä tuon rungon alaosan uuteenn peltiin.
     
    PetriN tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!