Chevrolet Impala Sport Sedan 1960 "latolöytö"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Petri R., 18.6.2022.

  1. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Valitettavan hitaasti on nyt edennyt Impalaprojekti. Tänä talvena näyttäisi siltä, että aikaa harrastaa on tähän astisesta elämästä juuri nyt kaikkein vähiten (=tytöt 1- ja 4-vuotiaat) ja vähätkin talli-illat on kuluneet melkeempä nyt sitten tuon kirotun ruotsinlaivan kimpussa jonka jälkeen tulisi omaan talliin vaihtaa sisälle '85 sedan-Caprice, joka olis tarkoitus saada ensi kevääksi takaisin leima- ja ehkä myös myyntikuntoon. Mutta tämä ei ole valitus, vaan tämä on toteamus, ja elämä on siitäkin hieno asia että se koostuu erilaisisista vaiheista.

    Jotta hommat nytkähtelee jollain tasolla eteenpäin, olen tilaillut erilaisia osia:
    • 5-kanavainen painemittari ilma-alustaan sähköisillä antureilla + antureille liittimet letkuihin.
    • BC-FAB säädettävät takaylätukivarsi ja säädettävä panhard-tanko. Kävi muuten niin että eräs perjantai-ilta 21:00 aikaan puhelin soi oudon pitkästä numerosta ja siellä joku ulkomaanelävä kysyi,"how are you doing, Petri?". Ajattelin ensin, että tämä on joku kusetus ja meinasin kysyä, että mitä v....a sä mulle soitat Keminmaahan asti, mutta siten tajusin että tämä oli BC-FAB virman omistaja Art Reynolds ja asia koski ebay-tilaustani, jossa ebay oli virheellisesti laskenut rahtikuluiksi noin 100 dollaria vähemmän, kuin se todellisuudessa oli. No sovittiin kuvio silleen, että osat tulee US Tradingin kautta kontissa jossain vaiheessa niin säästyy rahaa.
    • Jossain vaiheessa ostin tuon vänkärin puolen takakaaren/helman kun se sattui löytymään Suomesta. Toiselle puolelle ei sitten ollut enää saatavilla ja joka firma jenkeissä myi eioota. Tuossa hiljattain tuli sitten vastaan facebookissa juttua, että joku amerikkalainen puulaaki on alkanut näitä taas tekemään ja sopivasti vielä aloittaneet minulta puuttuvalla kuskinpuolen takakyljellä, niin sieltä olis nyt US Tradingin kautta tulossa Atlantilla tuo osa.
    • Bensalinjaan olis tulossa aikakausikorrekti lasikuppimallin bensansuodatin, piti jenkkilästä asti tilata että löytyi sellainen missä on 1/8" NPT kierteet. Hommasin tuossa jo aiemmin IKH:sta jonkun traktoriin tarkoitetun vastaavan, mutta liitännät oli 1/2 BSPT niin tulis melkoinen nippaviritys jos sen meinaa muuntaa JIC-6 tai 6AN-kierteeksi. Teen bensalinjan pumpulta kaasarille mustalla alumiiniseosputkella ja mustilla AN-liittimillä, haters gonna hate mutta se on minulle sivuseikka. Ehdin jo tuota 10 millistä kromattua kupariputkea ostaa, mutta eihän se nyt 3/8 helmiliitos onnistu semmosen kanssa tietenkään, toisinpäin ehkä :rolleyes:
    No sitten asiaa öljynsuodattimen letkuista. Olin sinnekin puolelle jo lähdössä teemään AN-vehkeillä letkuja, mutta onneksi tuli luettua (vai kuultua, en muista), että yli-isot letkut sille puolelle on moottorille kuolemantuomio. Näissähän ei alunperin ole öljynsuodatinta ollut ollenkaan, ja sittemmin kun nuo ulkoiset suodattimet on tulleet (onko olleet jopa lisävaruste), niin sille on ryöstetty öljy siitä öljynpainemittarin reiästä lohkon kyljestä. Eli jos laittaa liian isot letkut, karkaa öjynpaine runkolaakereilta sinne öljynsuodattimelle ja siksi alkuperäiset letkut on vain 3/16" kokoa. Teetin Kemingradilaisessa hydrauliikkaliikkeessä löytämieni tehdasmittojen mukaan kyseiset letkut 1/8" NPT päillä ja kyllähän ne sinne asettuu. Ehkä jotain 90 kulmaa saa vielä hankkia ja sommitella, että nuo asettuu tuonne sopivasti peltisarjojen kanssa. Tässä kuvassa ainakin paluuletku on vielä värässä asennossa (moottorin kannatinkumin tiellä).

    [​IMG]

    Peltisarjoista puheen ollen, tulee myös jonkinlainen yhteentörmäys takemman pakoputken ja kytkimen Z-barin kiinnikkeen kanssa, ellei tee jyrkkää kulmaa heti tuohon alkuun. Toisaalta se tuo aiemmin markkinoitu nestekytkin ratkaisisi tämänkin konfliktin, jäisi koko Z-bar hässäkkä pois niin ei tarvisi soveltaa sen siirretyn etuiskarin eikä tämän pakoputkihomman kanssa. Ajatus on ollu laittaa tuplaputket ja pitää vähän katsella mallia, mistä ne on luikauttanu tuon toisen putken vänkärin puolelle. X-runkoisessa putket tulee rungon ulkoreunaa pitkin niin tuo puolen vaihto tulis tehdä ennen kuin runkoaisat laskeutuu alas, eli jossain öljypohjan/kytkinkopan tietämillä. Tulee myös ottaa huomioon, että putket ei saa osua maahan kun jousitus on ala-asennossa. Google auttaa. Tuosta y-putkesta käytän nuo alkupäät.

    [​IMG]

    Kaasuvivustoon tarvis ostella vähän tarveaineita, tällainen kuvan mukainen suora osa vois jo riittää kaasarilta tuohon linkkuun joka on lohkon kyljessä alhaalla. Meniskö siitä sitten vaijerilla polkimen vipstaakelille... Autossa paikallaan ollut vivusto oli modattu jo 70-luvulla sen aikaisista tarveaineista sille paikallaan olleelle Zenith-kaasarille. Hankkimani toisen 235-koneen (josta tässä nyt lohko) osissa oli alkuperäisiä vivuston osia, mutta kun ei ole alkuperäistä kaasaria tulossa, niin tarvii vähän rakentelua.

    [​IMG]
     
    isalmela, LPV, maxvo2 ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Valmiit kaasuvivuston osat (jotka nekin on vain aihioita) oli niin sikahintaisia, että hommasin M5-kierteillä olevat kulmanivelet ja niiden väliin kaverin lattialta löytämä 5mm rosteritanko. Tai oikeastaan tämän kuvan funktio on esitellä, että minun vaimo laittoi toisen harrikan, ja katsokaa miten hieno!
    [​IMG]

    Sinne asettuu.
    [​IMG]

    Kaikki uudet lukot ja avaimet autoon saapuivat. Ei liene tämän talven homma näitä asennella, mutta ompahan jo valmiiksi hyllyssä.
    [​IMG]

    Impalaan menevään 3v+OD lootaan tein eräänlaisen "pika-overhaulin", eli se sai maalia. Vielä viimeiset liikennemerkinsiniset Temadurit valutin purkin pohjalta ja 50/50 suhteella merensinistä(vihreää) niin saadaan tämä "Petri Blue" jolla konekin on maalattu.
    [​IMG]
    Tuo kytkinkoppa toimi vain maalaustelineenä, sehän ei mene Stoveboltin perään vaan käy uudempiin kuutosiin ja veekaseihin. Menee siis tallin vintille säilöön sekin.

    Jakajan putsailin ja maalailin myös. Täytyy jossain vaiheessa vähän perehtyä shop manuaaliin ja sen kautta nuihin ajoitusmerkkeihin. Niitä on vauhtipyörässä kai useampikin, ja lisäksi tuossa jakajassa on sellainen kaulus jossa on asteikko +-10 ja sillä vastamerkki lohkossa. On vaan jakajasta irralinen osa niin se täytyy myös tällätä jotenkin kohdilleen.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Bensalinjan tekasin 3/8" putkella ja AN-littimillä, saapui jenkeistä tuo bensansuodatin. Öljyletkut lienee myös hakeneen paikkansa, mitä nyt yks T-haara vielä uupuu (lähettivät väärän osan) jotta saan öljynpaineanturin kiinni. Yrityksen ja erehdyksen kautta löytyi myös sopiva laturin hihna. Ennen ensistarttia ei taitas enää olla ku tuon sytytyksen hakeminen kohdilleen, uus puola täytyy hakea vaikka Motonetistä. Lisäksi pakoputkea täytyy tehdä vähän matkaa ettei puhalla suoraan lohkon kylkeen, siihen sainkin jo Marteliukselta 1-7/8" putkitarpeita. Pakoputken paukkulaakerit muistaa asentaa.
    [​IMG]
     
    6PPC, Kustom STW, Impala 69 ja 14 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Hienoa työtä taas kerran.

    Se minulle tuli mieleen, että millaistahan bensanpainetta tuo mekaaninen bensapumppu työntää? Tuo Weber ei tykkää kovin korkeasta paineesta.
     
  4. isalmela

    isalmela Gearhead

    Pyörä on hieno!
     
    LPV tykkää tästä.
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla on vastaavilla kuulapäillä kickdown tanko läppärungosta TF904:n vipuun. Tanko ei ole ihan metrin mittainen, mutta sinnepäin. Kaupan valmistavarasta kokosin joskus vuonna 99, jolloin asensin "Supersix" 2bbl kaasarin ja sama tanko on käynyt siitä etiäpäin kaikkiin versioihin.

    Ihan kaupan valmistavarasta tein. Tanko itsessään on 10mm/8mm eloksoitua alumiiniputkea. Päihin olen laittanut kiviseinään tarkoitetut kiila-ankkuritulpat, joissa oli alunperin M5 kierteiset koukut. Koukut pois ja kierretankoa plus kuulapäät tilalle.

    Ja se mikä tuli opittua tekovaiheessa, oli se, ettei alumiiniputkeen voi kiristää kiila-ankkuria, koska putki venyy helposti, tuli fixattua "sormuksilla" putken ulkopuolella. 10mm vesijohdon liittimen helmi on messinkiä, joka ei veny helposti. Siis putken päälle vesihelmi ja sisäpuolelle kiila-ankkuri.

    Tämä tanko on nyt 25 vuotias ja jatkaa toimintaansa. Koska se on kevyt, se ei ole kuluttanut sen enempää kaasuläpän kuin vaihteiston vivustoa välissä roikkuessaan. Ja on tarpeeksi jäykkä viedäkseen kickdown tiedon välittömästi vaihteistoon.
     
    LPV, Isamu, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Hyvä pointti. Pumppu on Carter M2999, näyttää että tuotto on 3,5-5,5 PS, ja Weber suosittelee 3,5, että kai tässä ollaan "alueella".
     
  7. Toi Weberin suositus hiukan vaihtelee lähteestä riippuen. Se on sitä max 3-3,5 psi yleensä. Esim: Free Techicsin ohjeessa 0,2 bar, joka on toi 3 psi.

    Jos sille tarttee tehdä jotain, niin sopiva regu löytyy Holleylta:

    https://www.usparts.fi/performance/ilma-ja-polttoainejarjestelma/paineensaatimet/hly12-804

    Tuon saisi nätisti tuohon sun asennukseen.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tai Malpassi jos on jo Weberikin.
     
  9. Sekin on hyvä. Ajattelin tossa Holley -ehdotuksessa, että sen saisi nätisti noilla AN -liittimillä.

    Mitä muuten tulee tuohon Holleyn säätimeen, niin en tiedä onko se jopa alunperin kehitetty Holleyn 5200 -kaasutinta varten. Se on samanlainen kuin Petrin DFV, joka on taas peilikuva meillä yleisestä DGV:stä.
     
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Kaasuttimen myyjällä ei vastaavassa koneessa ollut regulaattoria käytössään, joten vielä ei lähtenyt sellainen tilaukseen.

    Heitin laatikon testimielessä paikalleen, lähinnä ajattelin mallailla että mistä välistä se toinen pakoputki heitetään vänkärin puolelle ja miten nestekytkimen työsylinteri tulisi laatikon viereen asennella. Näyttäis tuo Willwoodin sylinteri olevan noin 30 senttiä pitkä.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kytkimen käpäliä ois parit kappaleet erilaisia ja näyttäs että parhaiten tähän setuppiin kävisi tuo jossa on oranssia maalia, ja joka ei itseasiassa ole edes tästä kytkinkopasta peräisin. Vähän outo homma. Se tuo käpälä joka tässä kopassa oli paikallaan, ei tunnu asettuvan reikäänsä yhtä hyvin. Liekkö osat joskus vaihtuneet, evt.
    [​IMG]

    Se tuo toinen keinuvipuakseli oli vähemmän kulunut niin purin sen ja hifistelin käyttöön. Aika lujassa oli nuo muutamat osat jotka eivät moottorin käydessä liiku akseliin nähden, eli lämpöä ja hellyyttä sai antaa ennen kuin sain rojut Teijoon pesulle.
    [​IMG]

    Olisin säätänyt venttiilit samalla, mutta olikin jäänyt rakotulkki kotitalliin Volvo 760:n B280F:n venttiilien säädön vuoksi. No sytkä ois katottu kohdilleen niin että pitäisi ykköseen tulla kipinä noin 5 astetta ennen YKK:ta ja ilman alipaine-ennakkoa. Siellä oli aivan loogiset merkit vauhtipyörällä. Mitäs tässä vielä olis ennen ensistarttia muuta, niin tietysti litkut sisään ja kaikkien mahdollisten liitinten läpikäynti että ovat kiinni, ja vähän niitä pakoputkihommia.
    [​IMG]

    Tuossa oli Automobiili-lehdessä taannoin juttua että henkilöllä jolla on nämä lapin läänin kantakortit, olisi hallussaan myös "Kemijärven katsastuskortit". Sain asianomaisen kiinni, niin kyse on jostain peräkärryjen katsastuskorteista. Pettymys, olin jo ajatellut että saan käsiini jonkun dokumentin raggari-Impalan uudelleenkilvityksestä keväältä 1974.

    No nuihin 70-luvun juttuihin liittyen, mun vanhemmat kävi tuossa kylän pikkujouluissa niin siellä oli eräs kylänmies yllättäen kysellyt Petrin Impalasta. Sanoi olleensa armeijasta sopivasti lomilla, kun kaverinsa oli kysynyt avuksi hakemaan Impalaa Rovaniemeltä Hansen-Haug purkaamolta silloin 1973. Yritin tuossa puhelimitse tavoitella josko olisi hyvä uusia juttuja Impalasta 70-luvulta, mutta vielä en ole onnistunut. Täytyy joku päivä yrittää vielä uudestaan. Kohta taitaa tulla myös vuosi täyteen siitä, kun viimeksi kyselin niitä kahta puuttuvaa kuvaa Impalasta 60-luvun lopulta, siltä vanhimmalta elossa olevalta entiseltä omstajalta jolta tuo yksi mustavalkokuva on. Ne oli hänellä säilössä jossain kodin ulkopuolella. Jospa sitä aktiovituisi sinnekin suuntaan. Impalan ensimmäisen omistajan tai pikemminkin sen ensimmäisen käyttäjän perillisiltä en ole saanut myöskään vanhoja kuvia, ehkä niitä ei heillä sitten ollut.
     
    Lemmu, esmi, Impala 69 ja 13 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mystinen metsätyömies.

    Käväsin pikaisesti tallilla ja otin siinä kahvikupin äärellä soittelukierroksen. Sain luurin päähän tuon henkilön, joka oli ollut apuna Impalaa hakemassa Rovaniemeltä Hansenin purkaamolta 1973. Hakukeikka oli tehty Peugeot 404 ruumisautolla. Elettiin kevättä 1973 eli viimeisiä aikoja ilman yleisiä nopeusrajoituksia. Vauhtia oli mennessä ollut sen verran että kantatie 82 / E75 pätkällä oli Peugeot vähän keittänyt ja ojasta oli haettu koneeseen lisää vettä. Hän arveli Impalan olleen purkaamolla mahdollisesti edeltävästä syksystä asti, mutta ei vuosikausia. Kotimatkalla oli Impalan jarrut laahanneet ja niitä ihmetellessä olivat kummastelleet aivan järkyttävää hajua joka autosta tulee. Peräkontista oli löytynyt styrox-laatikko jossa oli turskan ruotoja tms. minkinrehuksi soveltuvaa tavaraa. Tästä pahanhajuisesta ylläristä muuten kuulin juttua jo aiemmin siellä Kemijärven ABC:llä vanhoja raggareita haastatellessa, joten täytyy se totta olla.

    No sitten se mielenkiintoisin osuus. Kertoja oli täysin varma, että oli nähnyt saman auton Kemijärven Ailangassa metsätyömiehillä (metsureita tai jotain metsäkonekuskeja) 1970-luvun alussa. Auton malli ja kilvet täsmäsivät, tässä ilmeisesti on ollut paikallaan ne LLH-27 tunnukset sieltä purkaamolta haettaessa. Nämä metsätyömiehet olivat nuoria miehiä Posiolta ja kertoneet Impalasta hajonneen kardaanin kannatinlaakerin, johon olivat askarrelleet puusta ja rautalangasta jonkin tilapäisratkaisun, että autolla päästään sieltä metsästä takaisin ihmisten ilmoille. No mitään tällaisia Posiolaisia "mystisiä metsätyömiehiä" ei löydy auton virallisesta omistushistorista, mutta siitähän löytyy periaatteessa 2-3 vuoden mittainen tyhjä aukko tuosta 1970-luvun alusta. Olisko tässä se puuttuva lenkki?

    Kertaan tähän tuota omistuspolkua:
    OZ-786 1960-1964 Pohjanmaan Kauppiaiden Osakeyhtiö, Oulu
    OZ-786 1964-1967 Arvi H., johtaja, Oulu (Oulun senioriharrastajat arvelivat edesmenneeksi autokauppiaaksi)
    LLH-27 1967-1968 Kaarlo L., tiehöylän kuljettaja, Kaamanen (kuollut)
    LLH-27 1968-1969 Heikki Y., Rovaniemi (oli tuohon aikaan eläikäinen, ei siis enää elossa)
    LLH-27 1969-1970 Markku J., Rovaniemi/muutti ruotsiin (jätti Impalan isälleen myytäväksi 1970 tai 1971. Sain häneltä vanhan kuvan.)
    ...
    NK-409 1974-1976 Jorma V., Kemijärvi. Osti auton purkaamolta 1973. Kone hajosi 1974, putosi kilvistä
    NS-406 1976-2022 sama omistaja, katsastettu viimeisen kerran 1976 tai 1977

    Tuo omistaja vuosilta 1969-1970... Soitin hänelle tänään toivottaakseni hyvää joulua ja kertoakseni tämän metsätyömiesvihjeen. Piti hyvin mahdollisena, että siinä on hänen ja purkaamon välissä ollut joku/joitain raggareita välissä koska Impala ei missään nimessä ollut purkaamokuntoinen hänen jäljiltään ja isänsä kertoi myyneensä Impalan jollekin henkilölle. En tiedä miten nuita autojen omistajuuksia on veivattu aikoinaan, mutta onko tässä jotain väliluovarin väliluovareita ja kauppakirjoja ollut hanskalokerossa, mutta virallisiin rekisteritietoihin ei ole omistajavaihdosta jostain syystä kirjattu. Niitä kahta puuttuvaa vanhaa kuvaa aikoi joulun aikaan penkoa, toivottavasit löytyy.

    Heitän nyt salapoliisivaihteen päälle ja yritän somen kautta löytää lisää vihjeitä näistä "mystisistä metsätyömiehistä" Posion suunnalta. Rockautosta on tulossa myös se kardaanin kannatinlaakeri, täytyypä sitä vaihtaessa pistää merkille, löytyykö laakerin suunnalta merkkejä että se on ylipäätään joskus vaihdettu.

    Jotain teknistäkin asiaa, niin tämän näköinen on tuo johtohässäkkä mikä loikkariaskille menee. Katkaisijan sain herkisteltyä (se tulee kaasupolkimeen) ja relehän menee, mutta johdot saa laittaa uusiksi. Vaijeriakin myytäis näköjään uutta kahvoineen.

    [​IMG]
     
    FuryIII '71, 63S88, TwistOla ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Nyt on niin joulufiilis, että jatkan juttua vaikka ei aivan hirveästi ole auton kohdalla tapahtunut. Ehkä enemmän sen ympärillä.

    Se on positiivista miten aktiivisen keskustelun saa aikaiseksi jossain paikkakunnan fb-ryhmässä tiedustelemalla muistikuvia jostain vanhasta autosta. On toki ymmärrettävää, että 50 vuotta vanhat muistot eivät ole enää aivan teräviä ja amerikanautot on helppo niputtaa merkki- ja vuosimallieroja tunnistamatta samaan kastiin. Tästä huolimatta yksi jokseenkin uskottava muisto tuntuu liittyvän tähän minun autoon ja sen mukaan omistaja olisi ollut Tarmo A., jonka asuinpaikka on tuolloin ollut tuosta edellä mainitusta hakkuutyömaasta tietä pitkin noin 40 kilometrin päässä. Kyseinen herra on luopunut autosta tavalla tai toisella kun on 70-luvun alussa muuttanut Ruotsiin. Tämä nyt jäänee vahvistamatta, kun asianomainen on siirtynyt viestintävälineiden ulottumattomiin 2015. Vastaavia "haamuomistajia" on tuona aikana voinut olla muitakin, mutta jäänee toteen näyttämättä. Pidetään tämä mystinen metsätyömiesvaihe kuitenkin osana auton tarinaa.

    Lähdin tallille säätämään koneesta venttiileitä, mutta en säätänyt niitä sitten lopulta ollenkaan. Sen sijaan näppäsin laatikon ja kardaanin pois, osaltaan kiinnosti nähdä tuo kannatinlaakerin kohtalo. En odottanut että siellä nyt enää mitään puukalikkaa onkaan, mutta kyllähän tuo kumi oli osin itse tehty jostain kuljetinmatosta leikkaamalla. Ilmeisesti tuumaiset pultit oli menneet hukkaan niin oli sepätty tuo metalliosakin uusiksi millisine kierteineen. Auton lattiasta löytyi myös kolo joka sopii eturistikon kohdalle, oisko laatikon kannatinkumikin joskus hajonnut. Siinäkin oli muuten milliset pultit...
    [​IMG]

    Positiivinen ylläri, että tuo 3v laatikko oli perustaltaan samankainen kuin tämä loikkari, niin vivut käy siihen suoraan. Sen sijaan yoke tuohon pitäis olla 26/27 spline 1310, kun se näissä kuuskymppisillä on alkujaan harvemmalla boorilla. Mallasin myös tuota ulkoista kytkimen työsylinteriä, mutta se aika heikosti mahtuisi vetävänä laatikon ja lattian väliin, ja työntävänä tulee taaempi pakoputki just pahimmoilleen tielle. Sain tuossa virka-apua kokeneemmalta harrastajalta ja hän suositteli hydraulista painelaakeria, jollaisia näyttää olevan ihan GM:n vanhoihin laatikoihin räätälöityinä. Joku sellainen nyt hankitaan. Tämän kaveriksi tuli vastaan myös GMT400 pickupin kytkimen pääsylinteri, jota vois sovitella Impalan tulipeltiin.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    X-runkoisissa on ollut ainakin kolmea eri mittaa etukardaanille. Impalassa oli paikallaan se pisin ja hyllystä löytyi myös lyhyin, puuttui enää se medium näiden välistä joka olis sopivan mittainen tuolle vaihdelaatikolle. No semmoinen löytyi ja kävin sen hakemassa saman tien lapin pääkaupungista. Täytyy tilailla uudet ristikot ja odottaa että kannatinlaakeri saapuu postista, viedä sitten johonkin tasapainotukseen kunhan vielä hommaan sen oikean yoken laatikon päähän.
    [​IMG]
     
    FuryIII '71, 63S88, TwistOla ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!