Chevrolet k5 blazer

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja tappokinnas, 4.8.2008.

  1. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Auton hankinta alkaa olemaan tässä piakkoin käsillä ja otsikonmukaiseen kärryyn olen ajatellut vähät varani sijoittaa, sillä maasturia haen ensimmäiseksi autokseni. Täytän 17-vuotta piakkoin ja harrastelen kaikenlaisia projekteja, rakentelua ja korjauksia niin veneistä kaksipyöräisiin. Koska kesätyörahoilla ei niin hirveästi tienata on itsestään selvyys, että mihinkään kymppitonnin kärryyn ei ole rahaa eli mahdollinen projekti olisi otettava nurkkiin laitettavaksi kuntoon niin, että kerkeäisi saamaan kunnon kärryn alle kunnes tulee tuo maaginen 18 vuotta lasiin.

    Otsikonmukainen kärry 6.2L v8 kiisselillä kiinnostaa ja haluaisin tietää tuosta blazerista mahdolliset risut ja ruusut, paikat jotka lahoavat ja ruostuvat sekä muut korjattavat ja katsomisen arvoiset paikat.

    Isälläni oli 81 vuosimallin kärry ko. koneella, mutta ei osaa autosta paljon sanoa, paitsi nyt ne yleisimmät, että napalukot hakkaa talvella, ja takalasin ympärys ruostuu helposti.

    Eli juttua autosta ja ko. koneesta olisi kiva kuulla enemmänkin pienistä suuriin asioihin. :)
     
  2. karza11

    karza11 Gearhead

    blaazeri

    kato tuolta alkuun...;)
    itellä oli kynnykset takalattia ja tuulilasin alareunat mätiä eli samoja kohtia ko. linkissäki korjailtu. mut hauska peli
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    noita k5 on joko huonoja tai helvetin huonoja.. ruostuneita tai enemmän ruostuneita... väähn niinku kaikkia vanhoja autoja yleensäkkin...

    kaikista isoin ongelma noissa koreissa taitaa olla juuri tuo takalattian mätäneminen, ja se johtuuu lähinnä siitä että joko takapyöränaukoista tulevat kivet hakka ulkopuolen pellin puhtaaksi massosita tai sitte sisälle vuotava vesi jää makaan sinne pehmusteisiin vuosikausiksi.

    sen lisäksi takaluukku on helposti tuhottavissa niinku jo tiesitkin, ja korin korvakkeet noista menee aikaa myöden kassa.

    alusta sinällänsä on aika hyvä, tosin yleensä kaikki osat on vanhassa autossa kuluneita jolloin ajettavuus kärsii jonku verran joskaan noissa ei mitään herrakaskyytiä saa uutenakaan, akselit on ihan liian heikot hiekkatieltä poistumiseen, siitä rupeaa jo pikkuhiljaa olemaan omakohtaistakin kokemusta.

    moottorit on hyviä ainoastaan silloin kun niitten kanssa osaa olla, mä väitän että suurin osa 6.2D koneista (ja kaikki 700:t) on hajonneet huonon huollon ja välinpitämättömän käytön johdosta.

    sitten kun olet ton 4 sivua lehmästä lukenut niin toivon että olet siltikin vielä haluakas ostamaan k5:n itsellesi ja pahoittelen jo etukäteen tästä pelottelustakin.
     
  4. jviirret

    jviirret 1st gear

    Mul oli tommonen vähän vastaava, eli k20 pickup pari vuotta. Jos kone ja laatikko toimii ostaessa sivuäänittä niin eiköhän ne oikealla käytöllä ja huolloilla pelaa jatkossakin. Etupäähän tein nivelremonttia, oli ostaessa tiedossa. Aika simppeliä hommaa. Perästä meni stefa, senkin vielä vaihtoi, mutta näki ettei akseleita ole tehty ikuiseksi, laakerin sisäkooli on suoraa akselilla, eli jos se kuluu niin mitäs sitten? Eli kannattaa kahtoa ettei peräöljyt vuoda jarruihin, näkee kyllä rengas paikoilaankin kun kahtoo jarrukilpiä. Ikunnoiden ja ovien tiivisteet on varmasti loput jos ei ole koskaan uusittu, eli ärsyttävää suhinaa on tiedossa ja tuulen kans sataa lumi sisälle. Sitte näitä vakio juttuja joita on 20v vanhoissa autoissa: jarruputket, letkut, pakoputket, iskarit, kaikki koneen ja vaihteiston stefat, hapettuneita sähkölaitteita, väljää sielä ja täälä...
     
  5. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Meikäläinen ei helpolla pelästy. Tuppaa olemaan vaan niin ruosteisia nuo tarjolla olevat blazerit, että pitänee hankkia se auto pian, että ehtii laittaa. :)
     
  6. CamaroX

    CamaroX 1st gear

    Ei ne hirveästi eroa muistakaan autoista, jos puhutaan että mitä kannattaa ostaessa tutkia. Laatikkoöljyt, että onko kuinka palanutta ja mustaa, ei oo halpaa leikkiä viedä heti laatikkoo korjaukseen. Jos on ollut hyvässä massassa niin pohja on/voi olla täysin tervekin, ettei tarvi hitsailla. Itellä ollu nyt melkein 2 vuotta ajossa, onhan ne kivoja pelejä.
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ja onhan toi 4X4:n laatikon tiputtaminenkin huomattavasti työläämpää sen jakolaatikon takia.
    Varsinkin vanhemmissa kun on np203 (rautakuorinen ja painaa kuin synti).
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    K5

    Omassa pickarissa en ole peltitöitä tehnyt kuin kahden pellinpalan verran takapyöränaukkojen taakse. Nyt kyllä näyttää siltä, että joutuu lavan poikkipalkit laittamaan osin uusiksi, mutta ei nämä kaikki mitään ruostepommeja ole. 8)

    Pelti on kuitenkin halpaa, työ maksaa ellei itse tee.
    Tekniikkaan, varsinkin jos auto on 6.2/TH700, saa laitettua melkoisia rahamääriä jos huonosti käy. Itsellä kun ei enää ole mielenkiintoa ruostekorjauksia tehdä, niin valitsen mieluummin kuitenkin tekniikkavikaisia vehkeitä tontille :poff:
    Halpoja kilometrejä on kuitenkin osien puolesta luvassa, jos bensakoneisella ajelee, tai diesel-tekniikka toimii.
     
  9. Blösö

    Blösö 1st gear

    Kivoja ovat ja saa respectii liikenteessä ihan eri tavalla ku Getzillä.
    Jos kaipaat pelleitään suht hyvää ja tekniikaltaan kunnossa olevaa, niin pistä YV:Tä.
    Ei tosin ole halvimmasta päästä, ja henkilömaasturi pehmeillä penkeillä, 6,2+th700+np241+2x10pult.
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  11. Maria

    Maria 1st gear

    onpa komian näköinen.
     
  12. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Mä en tiedä respekteistä ja semmoisista muista (naisten?) terveysjutuista (kerran hakennu kaupasta jotain sellaista emännälle, ja silloinkin meni tuotevalinta täysin väärin vaihka oli tarkka selostus että mistä hyllystä ja minkänäköönen paketti), mutta itte pidin Blazeria typeränä kiikkutuolina, kunnes itte hankin sellaisen. Sehän on parasta mitä GM on koskaan tuottannu, siis pitkälavaisen skottarin tai fleetsiden jälkeen!

    Ihan oikea monikäyttöauto. Helppo nousta sisään (jos ei oo konttausikäinen), hyvä mukavuus kuljettajalla, kohtuu etenemiskyky jos ei aja missään umpimetsissä tms. (ohviporukoilla lie sitte enämpi tietoa tuosta), helpohko huoltomielessä ja todella ihme ketteräkin.

    Meinaan että kun on tottunut ajeleen nurkissä pidemmillä katiskoilla, niin Blazer tuntuu oikein näpsältä kaupunkikäytössäkin. Heikkapihan se murjoo kyllä hetkessä paskaksi jos rupee vekslailemaan, niinkuin taannoin kun ostin sohvan ja laitoin sen takaluukusta mahdolisimman pitkälle ulos ja peruuttelin sitten perän ihan ulko-oveen kiinni, että sai sohvan kipattua suoraan eteisen laattialle... Ihmettelin että pirnales, menipä huanoon kuntoon parilla venkslauksella koko piha. :eek:

    Peltihän on ruostuvaa niissä kyllä, mutta se on semmoista. Kaikkee ei saa kerralla.
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Siinä myös oikein hemmetin siisti ja ruosteeton K5 myynnissä!

    No, ehkä penkit verhoiluttaisin punaisellanahalla, noi plyysit ei oikein sovi tuohon?

    http://tinyurl.com/5z2ahq
     
  14. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Mullakin on nyt ollu tuo -82 K5 Blazeri parisen vuotta. Mulle tuo oli ensimmäinen jenkki ja samalla ensimmäinen oma maasturi. Joitain edellisten omistajien virityksiä on pitänyt fiksailla, ja jokunen olis vielä tekemättäkin.

    Vaihdelaatikon kanssa oli kans ongelmia, mutta sen sain korjattua vaihtamalla toisen laatikon, vaikka pitihän tuokin silti auki käyttää. Nyt oon senkin kanssa taas viisaampi.

    Enemmän on tullu noitten euroautojen kanssa touhuttua, ja suuri yllätys oli varaosien hinnoittelu. Pidin siis yllättävän edullisena näitä Chevyn osia, vaikka suurin osa ostamistani onkin ollut pelkkiä huolto-osia (suodattimia yms)

    Oon kyllä tykänny Blazerista. Ajoltaan oli suuri yllätys, vaikka onkin 35" kumit ja pieni korotus. Isällä on ollu Pajeroita yms jaappanin vehkeitä, ja yllättyi myös kyydin hyvyydestä. Ainoa miinus on kova sisämelu, kun tästä on tehty 2+3 henges paku, niin joku on sitten riipiny takaosasta kaikki äänieristykset pois. Pitäis saada aikaiseksi tehdä asialle jotain.

    Nyt vaan polttelis tuoda ulkomailta vähän toisenlainen maasturi, mutta en oikein tiedä raskiisko Blazerista kuitenkaan luopua.
     
  15. Maria

    Maria 1st gear


    Mulla oli Blazerissa just samanmoiset penkit kun linkinkin kiesissä mutta väri sisältä oli sellainen kermanvaalea.
    Asiamieheltä sen hankin ja en kyllä katunut hankintaa..
    Lapsia ketuttaa kun menin myymään sen.
     
  16. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Re: K5

    Harmi että niin pitkällä asut...
    Minä kun tykkään enemmän pellin muokkaamisesta ja hitsaamisesta kuin tekniikasta josta mitään en kuitenkaan tajua...
     
  17. Rompe

    Rompe 3rd gear

  18. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Eikös juuri käytöpeliin ne peltihommat ole hauskimpia...?
    Itsekkin siksi niistä olen tykännyt kun minulla on pelkkiä käyttöön tarkoitettuja ja jos tekniikka toimii, niin on joka päivä käytössä...
    Heittää vaikka yhteen kohtaan illassa paikan, ja hioo loppuun sitten myöhemmin kun joskus ehkä maalaa...
    Tilapäisesti vaan suojaksi vetäisee jotain nopeasti kuivuvaa (muuta kuin kilikalia)...
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Niinpä niin...
    Ehdin omistaa kolme Mirafioria käyttöautoina ennenkuin löysin nämä paksupeltisemmät :wc: :wc: :wc:
    Tyhmästä päästä kärsi koko raato.

    "Laitanpa paikan tuohon ruostekukkaan perjantai-illan ratoksi" Ja kun tallista tuli ulos viikonlopun jälkeen, oli koko lattia uusittu kardaanitunnelia lukuunottamatta. :mad:
    Sama juttu helmojen kanssa.
    Sama juttu kaarien kanssa.
    Sama juttu ovien kanssa.
    Sama juttu etupään peltien kanssa.

    IHME KYLLÄ, näissä pysyi kaikissa takakontin pohja kunnossa :D
     
  20. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Noniin, nyt alkaa olemaan auton osto käsillä ja otsikon mukainen hirviö vieläkin kiikarissa.

    Nettiautosta pokasin yhden kiinnostavan yksilön (tosin gmc jimmy). Semmonen hintakin ettei tarvitsisi ihan viimisillään ostaa. Kyselen vaan ihan mielenkiinnosta, että onko jonkun palstan käyttäjän/käyttäjän tutun auto taikka vanha auto? Jos kävisi niin hyvin, että olisi jonkun tuntema auto niin helpottaisi vähän myyjän mahdolliset kusetukset.


    Linkki: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2278368

    Ja eikös tuo jimmy ole käytännössä sama auto kuin blazer ?
     

Kerro tästä muillekin!