Chevrolet LO5 350 V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja coupedeville, 2.3.2014.

  1. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Hei,

    Kannattaako laittaa esim Edelbrock alukansia vai meneekö pelkällä nokan esim Comp Cams 1200-5200rmp Compu nokalla ja uusille venajousilla että riittää nostovara jousilla?

    Keskustelua olkaa hyvä!
     
  2. kapa73

    kapa73 2nd gear

    tbi kansilla ei kannata jos meinaa vähänkään ottaa tehoja. joko vortek kannet tai jotku muut aftermarket kannet
     
  3. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Onkos tohon sama mitkä kannet laittaa? siis TBi ruiskulla on ja tulee pysymään sillä en sitä ala muuttamaan kun auto on 1993 Cadillac Fleetwood Brougham...
     
  4. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Minkä nokan tarkalleen ajattelit? vortek kannet olis varmaan järkevimmät vaatii myös imusarjan se on kumminkin suunniteltu toimivaksi tbin kanssa.
    http://www.customclassictrucks.com/tech ... ock_chevy/ Tuolta löytys vähän tietoo.
     
  5. G20

    G20 Gearhead

    Vakio kansilla toiminee noin mieto nokka mutta swirl port kannet on melko tukkoiset.

    Täällä L05 jossa -96 SS Impalan LT1 rullanokka ja Trick Flow 175 kannet, imusarja 2" porattu Edelbrock Performer TBI ja modattu läppärunko. Koko häkkyrää ohjaa Dynamic EFI:n EBL. Käyttökokemuksia ei vielä ole kun ei oo saanu vehkeitä ulos tallista saati päässyt ajamaan metriäkään.
     
  6. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Mut jos laitan siihen Edelbrock Performer Alukannet ja Edelbrock TBI imusarjan ja nokkahan on COMP Cams Computer-Controlled Camshafts 08-302-8 eli Camshaft, Hydraulic Roller Tappet, Advertised Duration 264/274, Lift .480/.480

    Toki jollain muulla kombinaatiolla voisi tulla edullisemmaksi mutta tiedä häntä...
     
  7. paja1

    paja1 Double Gearhead

  8. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tässä suunnittelen budjettiviritystä 350 TBi:hin. Joten lainaan osuvasti nimettyä topiccia.

    Potilas on -90 vuoden vakio LO5 (vanista eli K-koodi n.kasin puristuksilla)joka majailee 700 laatikon kanssa puolitoista tonnisessa henkilö autossa, millä vedetään useasti smv10 munaa perässä.

    Tarkoitus on laatikon remontin yhteydessä hieman terästää konettakin aika pienellä budjetilla.
    Näillähän on minulla vähän lähteä käsistä, mutta kokeillaan.
    Koneen luonne voisi olla alkuperäisen kaltainen hieman terästettynä- Tiedän ettei tuo TBI ihan mahdottomiin pysty, eli kiusataan sen sietokykyä vain vähän..?

    Olen ilmoitellut tuossa haluavani ostaa "viritysosia" moiseen ja tämmöisiä on tarjottu:

    - TPI rullanokka: .413/.428 nosto, 202/207 050 nostolla, 114,5 lsa
    - 305 HO kannet(081) siistittynä vakio venttiilit näpelöitynä/ 58cc palotila
    - edel performer imusarja

    Myös 454 throttlebodyyn löytyy optio.
    Pa. pumppu on boschin valmistetta ja siitä tuottoa ja painetta riittää. blockhuggerit ja virtaavampi putkisto on jo ja alkuperäiseen Throttleen on helppo tehdä modit ja lastuhan saattaa mennä vaihtoon.

    Ideoita viisaammat, saisko noista romuista kyhättyä pientä optimointia tuohon pannuun?
     
  9. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Puristuksia tarttis saada ylemmäs tosta kasista.
     
  10. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Just siksi nuo kannet kiinnostaa: Palotilat pienemmät ainakin sen 6cc lisäks jos laittas peltitiivisteet. En oo laskenut mutta jos sais niillä yli ysiin?
    Imuventtiilit on pienemmät 1.84 vs 1.94, mutta kanavat hivenen paremmat kuin noissa swirlport -193:ssa
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mun muistaakseni puristus ei ole ihan noin alhainen? Minulla kans K koodin LO5 -89 suburban, joten jotain lievää kiinnostusta aiheeseen.
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuossa matalampipuristeisessa taitaa olla noin 8.3:1, jonka saa kyllä noilla HO305 kansilla ja ohuella pahvilla nousemaan ysin päälle.

    Nuo 1.84 venttiiliset on ihan terhakat kannet sopivasti näpelöitynä. Hyvä valinta kun pitää saada sekä virtausta että puristusta lisää.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tehtaan korjaamokirja vuodelta -89 tiesi seuraavaa:

    LO3 305cid (VIN H) ruttu: 9.3
    LT9 350cid (VIN M) ruttu: 8.2
    LO5 350cid (VIN K), GVWR alle 8500 lbs, ruttu: 9.3
    LO5 350cid (VIN K), GVWR yli 8500 lbs, ruttu: 8.6

    Vielä 1500 sarjan suburbaninkin GVWR jää alle 8500lbs joten rutut olis tuon mukaan 9.3:1
    Vasta esim 2500 sarjan subu menee yli 8500 lbs GVWR, rutut 8.6, ja ilmoitetaanhan sille alempi tehokin.

    Onko väärin?

    Kysymys kuuluu: minkä painoluokan vanista se kikkare on peräisin?

    Tai sit menee vaan esson baarin tiedoilla jatkossakin :lol:
     
  14. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    G20 vanista, oisko -90. Olikohan niin että siellä oli 12 tai 18 cc kuoppa männissä, riippuu mallista. Varmuuden saa kurkkaamalla hatun alle, tai puristusmittauksella.
    Ameriikanfoorumeilla jotkut kirjoitteli jopa alle kasin puristuksia löytyneen.
    Flattopeilla tuon sais kerralla reilaan, mutta ei kehtais ruveta poraamaan kun kone sinänsä on hyväkuntoinen -synteettiset kestää sisällä.
    Budjettirakennuksen ajatus tässä tapauksessa olisi että alakertaan tulisi renkaat, laakerit ja tiivisteet.
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    1990 G20 vanin GVWR on reippaasti alle 8500lbs. Sen LO5 koneelle ilmoitetaan 195hp. Subun 9.3 ruttuiselle ilmoitetaan 210hp.
    En tiiä. Jättäsin koko alakerran itse silleen, mutta emmä mitää tiiäkään. Puristusmittauksen tekisin. Subussa muuten noin 150psi.
     
  16. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Noniin.
    Hieman toistan itseäni...

    Sotasuunnitelma olisi nyt tämä:

    -Alakerta rengastetaan ja laakeroidaan. Tarvittaessa höylätään kansitasot.
    -5.7 Tpin rullanokka, specsit tuolla vähän aiemmin. Uusi jakopää
    -305 tpi HO "081" kannet portattuna Puristukset pyrin saamaan 9-10 välille tavalla tai toisella..
    -Edelbrock performer
    -454 tbi Throttlebody (löytyy myös alkup.) + välilaippa
    -Blockhugger peltisarjat

    Miltä kuulostaa?
    Konehan on tulossa karavaanari/ cruising/ dailydriver henkilöautoon kesäkäyttöön. Vehje on vuosimallia -42 , joten päästöongelmia ei ole.
     
  17. valtope

    valtope Gearhead

    Mun maailmassa näyttää asialliselta kokoonpanolta
    Toi nokka on riittävän maltillinen, jotta TBI voi toimia.
    Kuten mainitsit, pikku porttaus kansiin + puristussuhteen nousu, tekee hyvää kokonaisuudelle.
    Huolehdi kylmää ilmaa moottorille=> ei ole altis nakutukselle, varsinkin, kun laitat perävaunun.
     
  18. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Hupsista, saatana. Eipä ollutkaan rullanokkavalmiudella tuo lohko, eli ei oo ees niitä nysiä mihin porata ja kierteyttää!
    Valunumeron mukaan piti kyllä sattua sinne 10054727.
    Saakos tuohon laitettuu mitenkään tuota TPI:n rullaa vai mitä suositellaan tilalle? Edel 3702 tai 2102?
    Retrofit nostajillahan sen sais , mutta ovat niin perkeleen kalliita.
     
  19. valtope

    valtope Gearhead

    moi

    voit käyttää hyvin Edel2102, kun sulla ei oo "vähäpäästöinen", tai joku muu mieto nokka.nokkien välinen kulma +112 astetta.
     
  20. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tässä jo kerkes sen verran ihmettelemään että tais löytyy retrofititkin.
    Hyvä niin. Jotenkin sain päähäni että tahdon sen rollerin sinne.

    Hyvältä näytti muuten- Minimaallista kulumaa ja laakeritkin vois käyttää sellaisenaan. Vaihdan kumminkin.
    Koneella kuitenkin takana 300-400 tuhannen välissä kilometrit. Tosin perimätiedon mukaan ollut aina synteettiset öljyt sisällä.
     

Kerro tästä muillekin!