Chevrolet LO5 350 V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja coupedeville, 2.3.2014.

  1. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Voihan väljä.

    Reilu kakskymppiä oli lohko kuitenkin väljä.
    Löyty flattopit sopuhintaan, mutta puristukset noilla 081 rautakansilla pompsahtaa n. 9,9:1. Nokkanahan on tpi roller eli pieni.

    Onkos kukkaa ajellu Tbi:llä tuommosilla puristuksilla ja rautakansilla? Nakuttaako?
    Paljonkohan olis maksimi puristus?

    Huhhei, kun nää lähtee käsistä. Ei maha mittää :rotfl:
     
  2. valtope

    valtope Gearhead

    Ei toi 9.9 pahalta kuulosta.
    a) kannentiivisteillä voi pelata, paksumpia, 0,51/0,61/0,71 ( helpompi pudottaa, kun nostaa puristussuhdetta )
    b) tarvit kuitenkin TBI säätöä, niin ennakon kanssa voi pelata
    c) tarvittaessa 98, tai jopa E85 polttoaine ( ei huono idea )
     
  3. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Katoin aluks että onpa tivareilla hintaa, kun oliko se 86 e kappale, mutta oli siellä näköjään myös viidenkympin seutuu .051 paksuja. Siis Uspartsilla.
    Ei tahtos hylätä vielä noita kansia tästä yhtälöstä kun ne on nyt hierottu hyväksi.

    0.51 paksuilla laskuri näytti 9.67:1 edellyttäen tietenkin että nuo tulevat männät jää 0.032 (0,8mm) reikäänsä ja palotilat 60 cc
    Niistä ei oo vielä mitään muuta speksejä kuin että flattopit 040 valutavaraa.
    Onneks tuo myyjäkin on tekijämiehiä niin tästä sopasta ei välttämättä tuu fiasko. :poff:
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Nyt kun puristukset on saatu sinne halutulle alueelle niin nekö pitäiskin tiputtaa alemmas tavalla tai toisella?

    Ei tbi-koneet taida tehtaan toimesta ihan niin äärirajoille kiristettyjä olla, (rajuimmissa versioissa 9.3 rutut), etteikö niitä sietäis puolta yksikköö nostaa.
    Se tpi-nokkakin on alkuperäiseen verrattuna "sallivampi".
    Ja nakutuksentunnistinkin linee toiminnassa?

    Jos kyseeseen tulee vielä 95:sen sijaan ehdotettuja pa-laatuja niin laittaisin ohuimmat kansipahvit mitä löytyy ja ottaisin sieltäkin vielä lisähyötyjä!
     
  5. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    98/99 polttoaineella oon tähänkin asti ajanut. E85 saatavuus reissussa epäilyttää, joten se on poissuljettu.
    Puristus tottakai niin korkeelle kun vaan kestää. Tässä lähinnä nyt on mahdollisuus säätää tiivisteillä se just "optimiksi". Quench tosin jää todennäköisesti vajaaksi.
    Peltitivareilla menee jo lähelle yhtätoista, joten se on varmaan liikaa tuommoselle karavaanari koneelle?
    Mitähän sarjan mukana tulee? Jos .041/ 4.166 tivarit, mitkä näyttäs olevan halvimmasta päästä, puristukseksi tulis jotain 9.9-10.2 väliltä

    Jos se sen kestää, niin hyvä
     
  6. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Itsellä työn alla kanssa 350 mutta kaasarilla. Ajettelin laittaa 601 rautakannet joita vähän siivotaan ja puristukset jonnekin 10.5 noin. Nokaksi olisi tulossa 262H. Eli aika samoihin mennään noilla puristuksilla, onko nyt sitten niin että sen se pitäisi kestää..
     
  7. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Sinullahan ei oo ongelmaa nokan kanssa, eli jos puristusta liikaa niin vähän roisimpaa nokkaa vaan.
    Omassa ruisku rajoittaa tuon nokan.

    Ootko muuten ottanut huomioon että 601 kansissa on vielä pienemmät 53cc palotilat.
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Laitoin omaan sportsideen pari viikkoa sitten juuri samanlaisilla kaluilla olevan koneen mutta puristuksia on 11 ja polttoaineena olen käyttänyt 60-70% e85:a.

    Kyllä bensallakin voi pärjätä aika reippaitten puristusten kanssa, kyse on lähinnä säädöistä.
     
  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kansiin on vaihdettu 1.94" imuventtiili jolloin palotila on vähän kasvanut 55cc:hen. Ajattelin vielä ehkä vaihtaa pakoventtiilin 1.6" ja samalla vähän avartaa palotilaa venttiilin ympäriltä virtauksia parantaakseni. Muutenkin kun vähän siistii terävät reunat pois palotilasta niin kyllä se varmaan nousee tuonne 58-60cc. Kanavat joutuu siistimään on sen verran roisia valua!

    Kone on 40 ylikoossa flat topeilla. Bensalla ajattelin tai oikeastaan metaanilla vähän suunnittelen ajelevani. :oops:
     
  10. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tulipa käytyä kasa kamaa eilen.

    Tuota nokkaa ihmettelen: Nosto ei täsmää siihen mitä tuosta (tai ainakin oletimme) nokasta kerrotaan.
    Voihan se olla minunkin mittaus moka..

    Kuitennii: Nokassa stanssattuna 049.CPC.BC.13 ja nostoa mittailin n. 0.430/0.450

    Onks tiatoo miä nenu? Rullanokka se on ainakin.
     
  11. hukkis

    hukkis Gearhead

  12. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Joo. Niinhän se oli puhe, mutta tuo nosto pisti miettimään..
    En löytänyt yhtään mihin täsmäis.. eikös tuo kuitenkin mitata nenä-perusympyrä x 1.5? Ja sitten tottakai tuumiksi.
    Taidanpa mitata vielä kerran. Tietäs vaan sitten minkä mukaan ajoittaa.
     
  13. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Mites viisaammat ratkaisisi tuon ruiskurunko jutun 350 modattu vai 454?

    Olen lueskellut jonkinverran tuota tbin riittävyyttä ja saanut käsityksen että tuommonen "alakierroksille" viriteltyyn koneeseen olisi järkevämpi jättää tuo oma 42mm runko paikalleen "ultimate" modausten kanssa.
    Paras vissiin ois se porattu 46-47mm, mutta en ole ainakaan vielä tilannut moista.
    Tuota pienempää käyttämällä säästyisin kuulema parilta harmaalta hiukselta tyhjäkäynnin ja alakierrosten säädössä verrattuna 454 läppärunkoon.
    Etenkin kun tuo ajokausi painaa päälle..

    Nyt kun kuitenkin minulla on tuo isolohkonkin runko ja suuttimet ja ilmeisesti kakkua pitäs saada toimitettua lisää?
    Onko siis järkevämpää käyttää 350 runkoa 454 suuttimilla vakiopaineilla vai omilla suutimilla korotetulla paineella?

    Kaikki ovethan on tämän asian kanssa avoinna kun kummatkin löytyy hyllystä
     
  14. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Noniin.
    Savut otettu.
    Käy hyvin tyhjää, mutta "säkeentyy" heti kun kaasuun koskee.
    -Yllätyys-

    Paketti Tällä hetkellä:

    -350 LO5
    -040 flattop speedpro Hyperteutic männät puristus laskurin mukaan n. 10:1
    -5.0 H.O "o81" kannet siivottuna
    -TPI rullanokka retrofit nostajilla
    -Performer ilman egr:ää
    -454 tbi sovitelaippa vesikierrolla
    -Vakio 350 Throttle, mikä vaihtuu porattuun 46mm kunhan tulee texasista ja samalla bensapaine nousee 18 psi. Pumppunahan on se Boschin murkula, joten se pitäs riittää.
    -shorty blockhugger satsit

    Täytynee käydä nuo perussäädöt läpi vielä ja kokeilla eri ennakoita, mutta luulen että ei tuo ilman ohjelmistonmuutosta tule toimimaan.
     
  15. Rytari

    Rytari Gearhead

    hmm.. ton koneen kaikki arvot on niin paljo muuttuneet että ruisku ei varmasti ole kartalla, mulla 4.3 tbi ei suostunut oikein edes käymään vakiolastulla puristusten lisäyksen, kannen viilauksen, nokan ja imusarjan vaihdon jälkeen

    se lastun ve kartta ja jos suuttimet on jotku muut niin myös bpw arvo on ainakin vaihdettava että ruiskulla on mahkuja olla samalla hehtaarilla seoksien suhtaan
     
  16. valtope

    valtope Gearhead

    millaset alipaineet tyhjäkäynnillä ?
     
  17. hukkis

    hukkis Gearhead

    Ootko tutkinu meneekö rikkaalle vai laihalle kaasua painettaessa? Jos menee laihalle,vois koittaa ympätä alipaineella säätyvä pa-paineensäädin tuohon ja kikkailla paineilla soppapuoli edes sinne päin. Sytkänsäätöjohto irti ollessa vois kokeilla noita eri ennakoita millä alueella sais pelaamaan.
     
  18. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tässä meni pari päivää pienissä häissä.
    Perjantaina en kerennyt kuin käyttämään koneen lämpimäksi ja ennakkokin on säädetty korvakuulolta.

    Täytyy rehdä vähän tutkimustyötä tuon sieluelämästä. Oli kuitenkin helpottavaa huomata että kone tuli kerralla mekaanisesti kuntoon.

    Soittelin jo prommin poltosta Wheelspin engineeringin Naaskolle tuohon naapurikylään ja sieltä näytettiin vihreää valoa hommasta. Pitäs vaan saada jostain tyhjiä prommeja.
     
  19. Rytari

    Rytari Gearhead


    partco:n verkkokaupasta mä oon tilaillu, olikohan 7€ luokkaa/kpl ku otan aina kymmentä kerralla...
     
  20. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Hetkinen.. tuo kauppahan on Suomessa!
    Hyvä tieto.

    Tilaampa varmaan tuolta. Kiitos.

    Tuo Dynamic efin ebl flash kiinostaisi ja saatan perehtyä siihen myöhemmin jos innostun.
     

Kerro tästä muillekin!