Chevrolet Opala Caravan 1978

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ASaari, 20.3.2024.

  1. Mä tulkitsin tekstisi eri tavalla. Pahoittelen.

    Joo, CIH on Opelin kone ja näissä oli Chevyn 250, joka oli ihan eri kone. Se oli mun pointti.
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Myös 2,5 litraista chevyn nelosmoottoria on noissa käytetty
     
  3. ASaari

    ASaari Gearhead

    Tässä on alunperin ollut juuri semmoinen. Sen takia tuli myös moottorin vaihdossa vähän haasteita akselimassoissa kun aikoinaan massat laskettu neloskoneen mukaan.
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuo 2,5l on varmaan sama pannu, kuin Mercruiser ja OMC ovat käyttäneet paatinkoneina.
     
  5. Ymmärtääkseni kyllä. Olikohan se alunperin 60 -luvulla Novassa ja tavallaan pätkäisty kutonen. Tämä on mun mielikuva, ei tarkistettu tieto.
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Oli Novan kone, ja ainakin 2000-luvun alkupuolella, kun itse olin venealalla, tuota sai 3,0l. uutena.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  7. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Jos kinostaa nii mulla on pari tuota Iron Duke konetta (2.5 L) jemmassa.
     
    kad_boost tykkää tästä.
  8. ASaari

    ASaari Gearhead

    Kiitos vaan mutta ei taida tässä tapauksessa olla enää paluuta alkuperäiseen:)
     
  9. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Rahkosen laanilla oli yksi, jonka laittoivat tietääkseni katsastuskuntoon. Se oli jonkun vanhemman herran muuttoautona tullut. Sen perhe vietti kesiä meillä päin ja bongasin sen kasarilla alkuperäinen omistaja ratissa. Katosi kuvioista ja oli sitten siellä Ämmälässä...
     
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Se oli se toinen keltainen, muistaakseni. On siitäkin ollut jossakin juttua aikoja sitten, mitenkähän kävi...
     
  11. ASaari

    ASaari Gearhead

    Se on leimattu jollain opelin suoralla kutosella.
     
  12. Commodåren

    Commodåren 3rd gear

    Iron Duke on eri kone kuin Chevy II nelari.
     
  13. Commodåren

    Commodåren 3rd gear

    Etelä-Amerikasta löytyy toinenkin Rekord C/Commodore A:han perustuva malli, Meksikossa kasattu Opel Olimpico jossa myös käytettiin Opalasta tuttua Chevyn tekniikkaa. Malliston huippuna Fiera SS. Taitaa olla ainoa Opel jossa on uskallettu käyttää SS kirjainyhdistelmää mallinimessä.:) https://autocade.net/index.php/Opel_Fiera
     
    ASaari, dart -66 ja kerkko tykkäävät tästä.
  14. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Euroopassa SS mallinimen käyttäminen saksalaisessa automerkissä olisi ollut ehkä liian provokatiivista?
     
    Commodåren ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  15. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Jokunen vuosi laanin tyhjennyksen jälkeen bongasin tämän Lahdessa teollisuushallin pihassa ja samaan aikaan oli Nettiautossa myytävänä. Ei ollut kunto ainakaan kohentunut siinä välissä.
     
    Kustom STW ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  16. boomboom

    boomboom Gearhead

    Yksi keltainen Opala farkku oli ainakin muutama vuos sitten Forssasta jonkin verran Poriinpäin menevän tien varrella harrastajan huomassa.
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    LPV, teippi-mikko, Commodåren ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Kivan näköinen on myös esim. tällainen aussituote Torana SLR 5000:

    [​IMG]
    Ilmeisesti niiden hinta on luokkaa satoja tuhansia?
     
    LPV, ASaari, Commodåren ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Down under löytyy kieltämättä monenlaista kivaa :D
     
    ASaari, eeko, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. ASaari

    ASaari Gearhead

    Vuonna 2018 tuli lakimuutos että sama tunnus sai olla eri ajoneuvoluokissa. Pitihän se tietenkin tehdä tunnuksen vaihto takaisin alkuperäiseen 5-merkkiseen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Gary Grand, isalmela, Ftw- ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!