Chevrolet Performance turbiinit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Woodpecker, 11.7.2016.

  1. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Onko kellään kokemuksia otsikon turbiineista?
    Nettihakukonetta käyttämällä en löytänyt mitään tietoa

    Esim tuollainen 11" limppu 3000-3400 stall

    http://www.jegs.com/i/Chevrolet-Performance/809/19299803/10002/-1

    Maximum Engine Torque: 600 lb.-ft
    -Oma pata vääntää ehkä max 400 lb.-ft eli jää vielä jonkun verran turvarajoja

    Näitä turbiinejahan löytyy GMPP kone ja vaihteisto pakettien välistä,
    mm LS3 ja LS7 eli tehdas on suunnitellut ne suuremmille voimille mitä omassa autossani on

    Houkuttelisi tuo kohtuullinen hinta (onko kohtuullinen?) ja se että tuote on GM. Pussihousut...

    Kokemuksi, ideoita, mutu tuntumaa?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllähän toi hyvältä näyttää kun on vielä billettinaamalla. Tota stallia pikkasen ihmettelen kun noin isosta limpusta on vaikeaa nostaa se noin ylös ilman että se sitten luistaa koko ajan ilman lukkoa "ylimääräistä" .
     
  3. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Stalli on varmaankin ilmoitettu LS3 ja LS7 koneille joihin on pakattu isolohkon alaväännöt.
    Jos laitan tuollaisen LS1 koneen perään niin stall lienee alle 3000rpm?
    -Ls1 koneessa vähemmän iskutilavuutta ja voimaa
     
  4. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Nyt takan kolme iltaa yllä mainitulla turbiinilla.
    On hyvä, parempi kuin vakio. Nyt auto LÄHTEE paikoiltaankin toisin kuin vakio osilla
    Autona siis 1999 Camaro LS1+4L60E+3,42 kartiolukko 275mm takanakit
    Alustaa ja voimansiirtoa parannettu hyvää vetopitoa silmällä pitäen

    Kaupunki ajossa auto pysyy ylämäkeen paikoillaan koskematta polkimiin
    -Liikkeelle lähtö on jopa helpomaa ja pehmeämpää kuin vakio osilla
    Autoa voi ajaa kaupungissa hienosti pakkokakkosella luistattamalla turbiinia
    tai
    ottamalla reippaampia lähtöjä ja rullaamalla seuraaviin valoihin

    Tiellä turbiinin luiston huomaa kunnes tietokone kytkee lukon.
    Lukko päällä meno tuntuu kiinteältä. Lukon kytkeytymistä voi ohjelmoida

    Lukon avautuminen tuo kivasti lisää suorituskykyä ohituksiin.
    Luokon avautumista/käyttäytymistä voi ohjelmoida

    Yläkierroksilla turbiinin luistoa ei huomaa/ole liikaa
    Auto on huudattaessa yhtä tehoton kuin ennenkin

    =
    +Käytettävyys ja helppous säilyi, liikkeelle lähtö parani
    +GM suunnittelema ja valmistama tuote (pitäis kestää pidempä ajoa?)
    -Kaikki maksaa aina vähintään tonnin
     
    Inlinee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!