Chevrolet SB 350 Öljynsuodattimen jalka/adapteri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja coupedeville, 3.11.2015.

  1. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Elikkäs Chevy 350 joka on Vani keulalla vuotaa öljynsuodattimen jalan/adapterin juuresta öljyä.

    Siellähän ei ole muuta tiivistettä kuin O-rengas?

    Kerran käytetty jo irti kun vaihdoin moottoriöljynlauduttimen letkut mutta vuoto ei asettunut vaan vuotaa nyt kuumana enemmän.

    Vinkkejä kaivataan mikä neuvoksi?
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    O-rengashan siellä on, ja jos se on kunnossa / oikean kokoinen niin senhän luulis pitävän. On kai se mahdollista että adapterin tiivistepinnassa on syöpymä tai halkeama, mutta jos ei mitään löydy niin uusi O-rengas vaan vanhan tilalle.
     
  3. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Juu ajattelin tuossa että täytyy varmaan irroittaa tai löysätä turbiinin suojapelti kun se on siinä niin iholla että ei ainakaan siitä kanita ja tulee kunnolla ja tasaisesti kiinni kun sen vetää momenttiin 25Nm...
     
  4. LPV

    LPV 3rd gear

    Katso, ettei O-rengas ole liian paksu!!! Vaikka se oudolta tuntuukin, se on usein syynä vuotoihin esim. hydrauliikassa. Liian paksu O-rengas ei anna laippojen tasopintojen asettua kunnolla toisiaan vasten, jolloin väliin jää rako. O-rilla ei yksin jaksa pitää painetta, vaan alkaa vuotamaan ennemmin tai myöhemmin.Jos on syöpymiä, laita jotain tasotiivistettä väliin. Älä kuitenkaan O-rengasuraan, ympärille vain.
     
  5. Oilsain'tOils

    Oilsain'tOils 1st gear

    Joku vinkkasi jo onko oikean kokoinen (halkaisija sekä paksuus) lisäksi onko materiaali öljyn kestävä, kaikki o-renkaat eivät ole. Lisäksi jos avaat sen, niin tarkasta ura sekä vastapinta ja kun asennat uuden vaseliinia hieman kehiin...pahempana skenariona syöpymä/halkeama jommassa kumpaa vaste pinnassa...
     
  6. atobee

    atobee Gearhead

    Tarkasta ettei öljysuodattimen jalkaan ole jäänyt kiinni vanha, pois otetun öljysuodattimen o-rengas.
     

Kerro tästä muillekin!