Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. BUICK 52

    BUICK 52 1st gear

    Kaikista Saksan liikkeestä olevista autoista on ruuvattu mittarit.Jos olette ostamassa esim 120000.180000 ajettua Saksasta tuotuaChevy Trans sportia kilometrit ei pidä paikkaansa.Huoltokirjat -ja kilometri- mittarit on ruuvattu liikkeissä automaattisesti.
    Olen seurannut ja ostanut Saksasta tuotoja jenkkejä 5-vuotta.Hyviä vehkeitä ne on kuitenkin.Joutuisin muuten ajaan jollain Vitolla.Enpä tiedä parempaa käyttistä meidän perheelleläkkään kun Chevy trans sport.Kaikki on kokeiltu euro -farmareista Voyageriin.
     
  2. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    Maakiila

    :lol: Yhel kaverill o sellane Chevrolet maakiila-eikä se oo tervettäpäivää nähny! En ostais semmosta ku o nii kaliitaki-tosin kaikkihan köyhälle o kallista :oops:
     
  3. transport01

    transport01 3rd gear

    Vähän samankaltaisia kokemuksia täällä.
    Vuosi ja yli 30 000 täynnä.
    Kuluvien osien lisäksi ainoat mieleentulevat viat:
    Satunnainen sähköoven temppuilu.
    Merkkiliikkeen epäilys alkavasta imusarjan tiivisteen vuodosta. Tarkempi seuranta näyttäisi siltä, että nestettä kuluu alle 1 dl / 5000 km. Vuotopaikkaa en ole pystynyt paikantamaan.

    Minusta nuo on aika vähän yli 200 000 ajetulle autolle.

    Kuluvina osina on vaihdettu mm
    polttimoita, 3xmoottorin öljynvaihto, akku, vaihteistoöljynvaihto ym. pientä, eli ei mitään normaalista poikeavaa.

    Jos jatko on samantyyppinen, kuin alkukokemukset, niin tulen ajamaan autolla vielä todella pitkään. Jokasuhteessa auto tuntuu vasta sisäänajetulta.

    Tarpeeksi kun haukutte täällä autoa ja hinnat tippuu, niin vaihdan kakkosautonkin samaan merkkiin ja malliin sen verran hyviä kokemuksia minulla on :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  4. Siska

    Siska 1st gear

    Meillä on ollut tämä -99-vuoden "Severi" käyttöautona reilun vuoden ja tyytyväisiä ollaan. Normaalit huollot kuuluu kuvaan, mutta ainoina "vikoina" on kovalla pakkasella kostean ilman jälkeen ollut sähköoven temppuilu ja huonot ajovalot. Valot tuntui varsinkin tämän pimeän ja sateisen syksyn aikana hetkittäin raivostuttavan huonoilta.Mutta muuten ajaminen on mukavaa ja perhe mahtuu kyytiin.
     
  5. transport01

    transport01 3rd gear

    Alkuun minustakin nuo valot tuntui raivostuttavan huonoilta, mutta asiaa auttoi merkittävästi uusiin kirrkkaampiin polttimoihin vaihto. Tällä hetkellä valoissa on Philipsin +50% normaalia kirkkaamat lailliset E-hyväksytyt polttimot. Ero auton mukana tulleisiin on todella selvä. Minulla tietysti asiaa auttaa myös lisäpitkät, jotka edellinen omistaja oli asentanut sumuvalojen tilalle, joissa myös +30% osramin polttimot.
     
  6. realissimus

    realissimus 1st gear

    Häh? Onko euroopantuonti-Chevyissä H4:set polttimot? Vai löytyykö niitä sylvanian polttimoita, joissa on se liitinmöltti myös +50% mallina? Varaosaliikkeessä sanoivat, että ei ole, kun kävin Ventureen kysymässä.
     
  7. DVDemo

    DVDemo 1st gear

    Olen omistanut Trans Sport vm-99:n alusta alkaen. Kilometrejä nyt kertynyt ja olen ollut tosi tyytyväinen autooni: reilusti tilaa koko perheelle ja tavaroille, kulutus maantiellä 8-9 l/100km (pelkkä kaupunkiajo 14l/100), eikä vielä kertaakaan jättänyt tienposkeen.

    Muutama vikakin siitä on tähän mennessä löytynyt. Alussa ongelma oli sadeveden vuotaminen takapyörän takana olevaan koteloon (takuu hoiti asian kuntoon). Sadantonnin kohdalla jäähdytysneste alkoi hieman vuotamaan => tiiviste vaihtoon hintaan 1000 e (kun joutuivat koneen irroittamaan). Nyt pienenä vikana esiintyy vaihteiston satunnaista nykäisyä vaihdon yhteydessä => vika solenoidissa. Tässäpä nämä eli ei mielestäni kovin kummoisia.

    Harmikseni huomasin, että mallin valmistus on lopetettu.
     
  8. rampo63

    rampo63 3rd gear

    lodju

    Onko muilla ollu tuon lootan kanssa samanmoista ongelmaa,että vaihtaa välillä sillai potkasemalla(aikas rajustikin).Mitä ootte tehny asialle ja missä...vikakoodi tais olla P811 tai P118
     
  9. transport01

    transport01 3rd gear

    On minulla ainakin ihan tavalliset H4 polttimot.
     
  10. mhahto

    mhahto 1st gear

    Reilu puolivuotta ja 12 tkm takana vm. 2000 ja autosta on löytynyt kaksi vikaa:
    1. Sateella parkissa takaluukku auki seistessä, rekisterikilven koloon kertyy tuntumalta 100 litraa vettä, joka tulee syliin luukkua suljettaessa.
    2. Pakkasella (-20 astetta) taka- ja hanttarin sivuikkunat jäätyy.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    :rotfl: :rotfl: Ja autopesulan harjattomassa pesussa sivuovet auki kastuu sisusta läpimäräksi.
     
  12. mhahto

    mhahto 1st gear

    Älä :rotfl: , yhden auton olen ajanut pesukoneeseen kuskin ikkuna auki :oops:
     
  13. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

    Sivuikkunoiden jäätymiseen auttaa jos ilkeää pitää takaikkunoita pikkasen raollaan niin lisää ilman sisävirtausta. Meillä auttanut varsinkin maantieajossa. Tosin kun kyytiin tulee neljä kuustoista vuotiasta lätkäjunnua treenien jälkeen niin silloin ei auta mikään.. :odroll:
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Sitten pitää pitää jo sivuovia auki :rotfl:
     
  15. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

    Juuh... Pelkästään jo sen miehisen hajunkin takia... :rotfl: Tossa takaikkunoiden aukipitämisessä täytyy vaan olla tarkkana että muistaa myös sulkea ne. Itellä tuppaa unohtumaan ne auki. Kerran vaan onneksi onnistunut kastelemaan pestessä :oops:
     
  16. weripuo

    weripuo Gearhead

    auto yhä laatikkorempassa jossain päin pirkkalaa, ja loota kuulemma paloina nyt pöydällä.

    suosittelivat nyt samalla kertaa tulppien vaihtoa joka on kuulemma erittäin vaikea homma mutta he tekisivät sen 100-200e euroon tässä samalla :eek:

    voiko olla todellista? onko se oikeastikkin vaikeaa
     
  17. rampo63

    rampo63 3rd gear

     
  18. mhahto

    mhahto 1st gear

    Kolme tulppaa on helppo vaihtaa itsekkin, mutta ne loput...
    Anna vaihtaa vaan, mutta tarkista, että laittavat oikeat (lue kalliit) tulpat
     
  19. weripuo

    weripuo Gearhead

    niin jotta ei sekoaisi enempää auton omistus suhteet niin ko. ajoneuvo ei ole minun. vaan minä olen vain se joka joutuu tekemisiin auton kanssa aina kun tulee jotain vikaa :(

    mutta laatikossa luisto lisääntyi koko ajan ja lopulta meno loppui kokonaan.

    ne loput kolme tulppaa onko se tyyliin kädet verillä vai "purin puoli autoa jotta sain ne vaihdettua"

    itse en ole katsonut pellin alle tulpanvaihtoa ajatellen enkä pääse nytkään katsomaan
     
  20. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

    Joo, konetta pitää, jos nyt ei irrotta paikaltaan niin ainakin kallistaa rajusti jos meinaa takimaiset kolme saada vaihdettua?

    Kannattaa tosiaan laittaa ne oikeat tulpat(platina), niitten vaihtoväli taitaa olla 160tkm niin ei tartte ihan joka vuosi vaihtaa.
     

Kerro tästä muillekin!