Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. jouni82

    jouni82 1st gear


    NÄMÄ LÖYTYY VIELÄ. HINTA Syys hinta 180! ON HALVAT!!
     
  2. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

  3. cowboymiki

    cowboymiki Gearhead

    Mitenkäs näiden Chevyjen lämpöjen pitää käyttäytyä auton ollessa kunnossa? Omassa pysyy lämmöt mittarin mukaan n. 75-80 asteessa ajossa, mutta nousee hivenen yli sataan ruuhkassa seisoessa. Onko normaalia? Entä onko ideoita mihin jäähdytysneste voi hävitä, kun kansiremppa ja vesipumpun vaihto on teetetty kaksi kuukautta sitten ja nyt 4000 kilometrin ajon jälkeen herjaa taas tuota engine coolant low-valoa ja nestepinta on vajonnut paisuntasäiliössä pari senttiä full cold-viivan alapuolelle. Ulkoisia vuotoja ei näy, eikä auto tiputa alleen mitään. Muutenkin tuntuu toimivan ihan normaalisti. Onko jäähdytysnesteen tyypillä merkitystä, eli voiko vääränlainen neste hävitä/haihtua nopeammin? Dexcoolithan tässä ohjekirjan mukaan pitäisi olla, mutta pysyykö siniset tai vihreät jäähdytysnesteet yhtä lailla sisällä?
     
  4. oski

    oski 1st gear

    aikasemmin kirjottelin tuosta pyyhkijöitten ongelmasta (s.75) kuulostaa samalta kuin sulla "lahti32" ite vaihtelin tuon "multi" viiksen sillä helpotti hetken aikaa tosin pitää ruveta varmaan vkl:n aikana vielä kokeilemaan tuota "T&S" :lol: vinkkiä. hitto kun ei alunperin tullu katottua sitä missä asennossa se koneiston päällä olevat levyt oli kun vaihtelin koko mekanismin sinne. jos tarvii viiksi vaihtaa niin selamaan ebayta, ite löysin sieltä uuden alle 80e kotiovelle toimitettuna.
     
  5. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

    Ihmetelly, kun transu kulkenu pikkasen vasemmalle taakse kenollaan kesän. nyt talvirenkaita vaihtaessa vaivauduin tutkiskeleen tarmemmin ja jousethan tuolla on poikki. Vasemmalta ylhäältä 1,5 kierrosta ja alhaalta yks kierros.

    Onkos kukaan vaihdellu tuommoseen nelikkoon ite jousia, että onko semmonen urakka, että kannataako alkaa ite pihalla vaihteleen?
     
  6. oski

    oski 1st gear

    ompa mielenkiintosta,to kävin jyväskyläs ja pyyhkijät toimi niinkuin pitää.Pe lähettiin kuopioon ja vettä sataa kuin saavista kaatamalla...pyyhkijät ei toimi kuin high asennolla ja kuskin puolen sulka menee vaan puoleeen väliin lasia, sitten kun apukuskin puolen toimii niinkuin pitää. sulat kun menee eri järjestyksessä niin tapahtuu sulkien törmäys ja apukuskin pyyhkijä varsi "solmussa" tänään kokeilin eri asennoilla ei mitään tietoa toiminnasta, moottorille tulee jännite,mutta ei mitään tapahdu.kokeiltu 2 eri moottorilla. tietäskö joku mistä löytäs nuo moottorin arvot. nyt kelpaa kaikki vinkit.
     
  7. Rick

    Rick Gearhead

    Cowboymiki! Tarkasta flektin toiminta. Näissä autoissa on kaksi flektiä, niistä toinen lähtee vain ilmastoinnin kanssa pelittämään joten toisen pitäisi lähteä käyntiin n 100 asteen tietämissä. Mittarit näissä ei välttämättä näytä ihan totuutta mutta termostaatti avaa kierron n 80 asteen jälkeen ja flekti lähtee paikallaan seistessä n 100-110 asteessa käyntiin. Normiajossa suomen ilmastossa se ei ajaessa juuri edes pyörähdä. Ainakin omassa ilman että ilmastointi on päällä menee noin. Ilmastoinnin ollessa päällä se lämpötila pysyy siinä 70-80 asteen tuntumassa kokoajan. Toimiiko sinulla ilmastointi?? Jos toimii niin kytke päälle ja seuraa sitten lämpöjä. Mikäli vielä temppuilee niin soita.
     
  8. TransAmSport

    TransAmSport 3rd gear

    Mikäs ensiasennusakku näissä vehkeissä on?Mulla on Hankook ollut vuodesta 2006 kun auton ostin ja luultavasti nyt vetelee viimeisiään.Tuli vaan mieleen et olisko alkuperäinen vai ainakin kerran vaihdettu.
     
  9. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    No nyt palaa ABS valo käyttökikkareessa, sitten se renkuttaa varmaankin tuon valon takia että nelikko ei päällä... Millä saa nuo abs viat tuolta luettua vai suosiolla verstaalle
     
  10. El C

    El C 3rd gear

    Luultavimmin anturin johto mennyt huonoksi, on riskialttiissa paikassa. Johdon korjaus toiminee ainakin ensiapuna.
     
  11. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Kiitos vastauksesta... Pittää tutkata
     
  12. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

    Aldelco oli omassa ja luultavammin oli alkuperäinen. Yellow topin heitin tilalle.

    Joo nelikko tippuu pois aina, kun ABS valo palaa. Viime talvena joka toinen aamu itellä oli sama vika kunnes takalaakeri antautui. Sen ei tarvi paljonkaan olla väljä, kun ABS rupee yskiin. Tälle syksiä 1. kerran sama juttu yhtenä aamuna. Luultavasti saa alkaa ennen joulua laakerin vaihtoon, kun pientä jurnuutusta on välillä havaittavissa. Johdot ja liittimet kyllä kannattaa käydä läpi joka kulmasta. :-?
     
  13. jouni82

    jouni82 1st gear

    Terve. Kannattaa mitata ihan suoraa anturin johdoista eka yleismittarilla että tuleeko minkäänlaista lukemaa, kun pyörittelee pyörästä. Näin itse olen tehnyt. Auto mikä sulla on taitaa olla meidän vanha... :) Molemmat takapyörien navat on hiljan vaihdettu juuri noiden abs vaivojen takia. Pitäis löytyä mainintaa huoltokirjasta. Ite lähtisin veikkaan et nyt olis vuorossa kuskinpuolen etupyörä :) Vieläkö on vilkutellut moottorin vikavaloo? Tuli meillä ihan viimehetkillä tuo vaiva ja vikakoodi tuli lambdalta. Jos jotain kysyttävää niin voin koittaa kertoo jos osaan :) Auto kumminkin oli meillä vuoden verran.
     
  14. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Joo eli vikakoodi oli lambdan heating circuit ja lähti kuittaamalla. Tilasin rokkiautosta uudet lambdat 70 euroa kotipihaan tuotuna kumpainenkin yhteensä.
    Anturit pitää tutkia kun saan auton nosturille ja pääsen mittailemaan.
     
  15. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Ei oo vissiin nuo rockauton lämpötila anturit tarkoitettu eurooppalaisten autoihin, oisko jotain faradi asteikolle. Laitoin sellaisen niin sytty check valo, meni viisari tappiin, alko flektit pyöriä ja nosti kierrokset 2500 rmin tyhjäkäynnillä. Laitoin vanhan anturin takas. Miten tuon check valon nyt sammuttaa sitten. Jäi palamaan.

    muoks, sammui kun käytin akkua irti.
     
  16. wolfman

    wolfman Gearhead

    Vähän samansuuntaista kävi ittelläki rockautosta tilatun lämpöanturin kanssa. Toki nosti vain lämmöt pikkuhiljaa tappiin vaikka kone oli kylmä. Vanhalla anturilla mittarikin näytti oikein.
     
  17. cowboymiki

    cowboymiki Gearhead

    Nyt on vaihdettu jäähdyttimen korkki ja lisätty taas jäähdytysnestettä. Nyt löytyi myös selkeä vuotokohta, kun auto jätti alleen lätäkön jäähdytysnestettä. Alla olevasta kuvasta näkyy nuolella merkitystä kohdasta, mistä jäähdytysnestettä vuotaa. Osaisiko joku sanoa, mikä tuo kohta on ja mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa, että osaan kysellä korjausarvioita? Näyttää, että tiiviste on ainakin korkannut, mutta saako tuohon pelkän tiivisteen?

    [​IMG]
     
  18. wolfman

    wolfman Gearhead

    Tuossa on tiivisteenä o-rengas. Kiinnitys yhdellä pultilla ja voi olla lujassakin jos oikein on päässyt jumimaan. Liitospintojen putsaus ja uus o-rengas paikalleen ja homma on selvä, ainakin näin teoriassa. Murphyn laki jos pääsee iskemään niin asia on ihan eri.
     
  19. cowboymiki

    cowboymiki Gearhead

    Kiitos neuvosta. O-rengashan sieltä oli katkennut ja pullahtanut ulos. Vaihto onnistui ongelmitta ja siihen uskalsi ryhtyä itse, kun sijainti oli niin mukavasti tuossa koneen edessä, ettei tarvinnut mitään purkaa. Täytyy toivoa, että tuo oli ainoa paikka, josta auto jäähdytysnestettä vielä hukkasi. Kansirempan jälkeen on ollut hermo melko kireällä, kun nestettä on hävinnyt yhä.
     
  20. cowboymiki

    cowboymiki Gearhead

    Ai niin, piti vielä kysyä, että onkos näissä raitisilmasuodatin hanskalokeron takana/alla ja jos on, niin tarvitseeko irrottaa hanskalokero, vai pelkät peitelevyt hanskalokeron alta? Entä pääseekö samaa kautta puhaltimen moottoriin käsiksi? Tuntuu, että pitää kovaa ääntä, muttei kuitenkaan puhalla kovin tehokkaasti.
     

Kerro tästä muillekin!