Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. rampo63

    rampo63 3rd gear

    Eihän kellään olis sitä varapyörän roikotus hässäkkää myydä ??
     
  2. PAPH

    PAPH Gearhead

    mulla pitäis olla, paljonko siitä saisi?
     
  3. rampo63

    rampo63 3rd gear

    No hulluhan sitä on jos ei puolta tarjoa,,,siitä mitä pyydetään. : D
     
  4. RaiRai

    RaiRai Gearhead

  5. ludwig

    ludwig 3rd gear

    vaikuttaa hyvinkin, väärä anturi voi "tappaa" mm. tyhjäkäynnin.

    mulla hajos se etummainen eli "up stream", taempi olikin toimiva.
    kone kävi mutta mil-valo paloi, anturin "lämmityspiiri" oli "hidas", itse anturi vielä toimi, ja auto kulki hyvin.
    vaan ei kelpaa katsastuksessa, siksi piti vaihtaa.

    tilasin rockautosta molemmat, mutta eivät toimineet, vaikka olivat "oikeaa" tyyppiä.

    south west tradesta sain sitten toimivan.

    muuten oon osat tilannu rockautosta, hyvä kauppa.
     
  6. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Jaahas. Käytin leimalla.

    Ennen leimausta uusittiin:

    - kuskin helmapelti kokonaan
    - vetoakseli
    - molemmat etunavat
    - ABS hydrauliboksi
    - pääsylinteri
    - molemmat etunapojen ABS johdot
    - raidetangonpää
    - säädettiin pyyhkijän koneisto
    - tihkukytkimen boksi
    - akku
    - käsijarruvaijeri
    - pakoputken laippa
    - kaasuläppäkotelon tiiviste

    Koko syksy ja sydäntalvi näitä hierottiin paikalleen. Etenkin hitsaushommia oli runsaasti tarjolla.

    No niin ja leimasetä hylkäsi jälleen.

    Happea liikaa tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäyntiin ilmestyi rynkyttävä vaiva. Kylmänä hurraa hienosti mutta kun vähän lämpenee alkaa rynkyttämään, valot himmenee rynkytyksen tahdissa. Todella paha jos vaihde on päällä. Kaasuläppäkotelon tiiviste oli poikki ja veti ilmaa sieltä. Se korjattiin, rynkytys väheni muttei kokonaan loppunut. Mitä nyt sitten tehdään?

    Ilmamassamittarilta otan johdon pois, rynkytys loppuu mutta kierrokset karkaa. Jarrutehostimen letkun tulppaamalla ei vaikutusta. Onko raadilla hyviä vihjeitä mitä kautta kannattaa ongelmaa lähestyä?

    Niin ja sitä hitsausta saa suorittaa edelleen. Syyskuussa meni leima kylmäksi ja siitä lähtien on elvytetty aabeeässiä ja pohjaa. Joka päivä hajoaa lisää jostain. Eilen tippui perästä Chevrolet kyltti. Sitä on mahdettu hitsikoneen vierestä niin paljon haukkua että se luo nahkansa ja haluaa olla Volvo
     
    ludwig tykkää tästä.
  7. teardown

    teardown 1st gear

    Tiedän ettei ole myyntipalsta, mutta...

    mulla olisi -99 TransSport, josta leima loppuu 8.2, autolla on ajettu 272 tkm, pikku vikoja on leimalle muttei mitään ihmeitä paitsi helmoissa ruostereikiä, joita en aio korjata tai korjauttaa (loppu kiinnostus).

    Tuosta saisi auton kunnostettavaksi tai varaosa-auton, jos tarvetta. Hinta voisi olla jossain 600 eur tienoilla kuten noilla Nettiauton muilla hylyillä.

    Kone ok, kansi tehty 230 tkm kohdalla, laatikon öljyt ja suodatin vaihdettu viime kesänä, ehjät ilmajouset, uusittu muutama vuosi sitten, samoin bensapumppu. Umpiot on pari vuotta sitten vaihdetut Sintran ref 25 lyhdyt. Kahdet ok renkaat.

    Ei ole vielä muualla myynnissä, enkä myy osissa ainakaan vielä.

    Jos on kiinnostusta niin laita viesti palstan sähköpostiin. Auto on Turussa ja ajokuntoinen.
     
  8. El C

    El C 3rd gear

    Lämmöt seilaa. Vvesipumppu, termari vai jotain isompaa?

    Lämmöt seilaa. Vesipumppu, termari vai jotain isompaa?

    Onhan tästä ennenkin ollut juttua mutta silti kysyn.
    Tyhjäkäynnillä viisari nousee ja lämmön tulo hyttiin loppuu. Kierroksia antamalla neula tippuu takaisin normaaliin lukemiin ja lämmön tulo hyttiin alkaa.
    Neste ei vähene, ei pulputa eikä oireile muilla tavoilla.
    Voisko olla niinkin vähäinen juttu kuin ilmaa järjestelmässä?
    Korkkivika?

    Mikä on?
     
  9. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Re: Lämmöt seilaa. Vvesipumppu, termari vai jotain isompaa?

    Mistä ilma olis päässy järjestelmään, kun vupotoja ei ilmeisesti ole? Vai onko jotain ollut auki hiljakkoin?



    Valitettavasti toi oire viittaa 99,99% varmuudella kannentiivisteeseen...
     
  10. El C

    El C 3rd gear

    Vesipumppuhan se oli.
     
  11. TransAmSport

    TransAmSport 3rd gear

    Tuttu vika muistaakseni monille.En alkanut etsimään vanhaa ketjua aiheesta kun uudet sivut jne....Eli jurinaa,hurinaa,surinaa edestä,etenkin 60 km vauhdissa kuuluu melko kovana.Pari viikkoa kuulunut,nyt alkoi sutimisenesto mennä päälle liikkeelle lähtiessä kuivalla tiellä ja ABS-valo syttyy ja TCS-hyppää pois päältä ja TCS-korjauskehotus infotauluun. Onko tämä nyt se surullisen kuuluisa pyörän napa keissi vai pyörän laakeri?Auto on 2001 ja 245 000 ajettu.

    Edit.Jaa näyttäisi olevan molemmat samassa paketissa.Ja suolanen hintatäällä härmässä....
     
    Muokattu: 5.4.2016
  12. YellowGarage

    YellowGarage 1st gear

    Vaihdoin napa-laakeripaketit eteen syksyllä ja lokakuussa RockAutosta maksoi ton verran:

    DORMAN 4110388 Wheel Bearing & Hub Assembly (8708.99.9720) € 55.88 € x 2 € 111.76
    Shipping International Economy € 67.72
    Customs Charges € 50.13
    Order Total € 229.61

    Pendolino on 2003 ja alle 190 000km oli silloin ajettu. Toinen napa oli aika tiukassa ja toinen jouduttiinkin sitten "räjäyttämään" irti. Rautakangella väännettiin ulosvetäjää (rautakanki vääntyi), annettiin kuumaa ja kylmää ja rasvoja jne, mutta oli niin ruostunut kiinni, että rälläkällä ensin niin halki ja palasiksi kuin vain sai ja sitten paineilmavasaralla takomalla loput kappaleina irti. Ei onneksi mennyt spoorit rikki ja uusi saatiin paikalleen ihan hyvin.
     
    ludwig tykkää tästä.
  13. wilburi

    wilburi Gearhead

    Onkos tuo vika mullakin ,abs pelaa mutta luistonesto ei mee päälle vaan suosittelee sen huoltoa .
    Koodit helepottas vaan ku ei oo kylällä konetta mikä lukis
     
  14. El C

    El C 3rd gear

    Eikös transsportinkin koodit saa luettua avaintempulla? En nyt valitettavasti juuri muista miten se menee...
     
  15. Webbi

    Webbi 1st gear

    Lähes vuosi ajoa takana, reilu 20 tkm ja leimattu, kuskin puolen parkkilamppu ei palanut, muuten ei huomauttamista.

    Pulttijako 5x115, ostin käytetyt vanteet myytiin 5x115 ja 5x114,3 ... menee kyllä heittämällä paikalle, mutta pitäisikö harkita epäkeskomuttereita, vai meneekö normaaleilla?
     
  16. TransAmSport

    TransAmSport 3rd gear

    Mulla mystisesti hävisi se vika kun vaihdoin kesärenkaat tuossa viikonloppuna.Laakeri huutaa silti.Apparin puoli oli jäykempi pyörittää mutta klappia ei löytynyt.Aikaisemmin kun vika ilmeni talvirenkailla niin kun koodit luin läppärillä auto ajossa niin mitään vikakoodia ei antanut vaikka infotaulussa loimotti se korjauskehoitus TCS.lle ja abs-paloi.

    Tuota avaintemppua lukemiseen en ole kyllä kuullutkaan? OBD I pystyy lukemaan hyppyjohdolla mutta et nyt tarkoita varmaan sitä...
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Avaintemppu on Moparien juttu!! Ei toimi GM:ssä!!
     
  18. El C

    El C 3rd gear

    No niinpä sitten, muistin väärin.
    Oli mulla kerran yx riesa, PT Cruiser nimeltään, sitä taisin muistella.
     
  19. ludwig

    ludwig 3rd gear

    jotain maakista on liikkeellä...

    mulle tuli sama vaiva nyt kun vaihdoin alle kesärenkaat!
    eikä ole koodeja obd:ssä.
    ilmenee kun on kylmästä ajanut n. 16-18km, eli syttyy työmaan pihassa, tai vähän ennen.
    sama temppu kun tulee takas kotiin. ei joka päivä, eikä joka suuntaan, vaihtelee.
    kuumeneeko kypsynyt laakeri, ja tekee tuon TC-vian? ABS, TC ja korjaamo-TC syttyy, korjaamo-TC sammuu hetken päästä, ja kun koneen sammuttaa niin vielä vilauttaa uusix. just ehdin kattastaan ennenkun alko tätä sirkusta pitään.

    rockautosta laakerit jo tulossa. edelliset on ollut n. 5v ja 50tkm, että aika hepposta on suolausta kestään, SKF:n laakerit (90€ kpl). nyt otin 30€:n (DURA INTERNATIONAL 29513121) , saa kattoo mitä nuo kestää.
     
  20. wilburi

    wilburi Gearhead

    Perk.... nyt ei nollaa öljynvaihtoa poljintempulla .
    Eipä ole ihme että ruostuuvat ku ei oo käytetty mitää kotelonsuoja aineita :( noh nyt on sitte helmat uusittu vahvike peltejä myöten ja pohjan puolelle kans helmojapätkät:D .
    Ja havaintona että onpa mulukkuun paikkaan 1 lambda anturi laitettu :confused:
     

Kerro tästä muillekin!