Chevrolet van -00 6.5td webaston asennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja stuBe, 22.1.2018.

  1. stuBe

    stuBe 1st gear

    Moikka.

    Oli pakko tulla viisaammilta kysymään että kummin päin ja miten päin tossa koneessa kiertää vesi? Olisi tarkoitus asentaa lisälämppäri ja ei viitsi turhaan letkuja katkoa. Ilmeisesti laitetaan termarikopalta sisäkennolle menevän letkun väliin ja kierto silloin niin että lämppärin pumppunpainaa kennon suuntaan?
     
  2. jorkat

    jorkat Gearhead

    motin yläpäästä sisäkennolle ja kennolta motin alapäähän
     
  3. Bukero

    Bukero Gearhead

    juurikin siihen letkuun, mutta mihinkäs meinasit weban sijoittaa
     
  4. stuBe

    stuBe 1st gear

    Laitan runkopalkkiin apparin puolelle, ja ei tuu webastoa vaan teplostarin 14tc mini. Julman kokonen laite, mutta jaksaapahan ainakin lämmittää. Pienempi tommonen velivenäläisen lämmitin ollut ja oon kyllä tyytyväinen.
     
  5. Bukero

    Bukero Gearhead

    jaahas.... eli 14kw laitos...ainakin luulis löylyn riittävän.
    tosin esim. tuollainen 5kw:n normi web/ebe
    onkin vaniin hieman vajaatehoinen, vesitilavuutta kuiteskin yli 20 litraa ja suuri
    sisätila johon tehoa hukkuu. nähtäväksi jää kuinka optimaalisesti tuollainen iso lämmitin toimii vajaateho käytöllä, usein alkavat karstoittumaan ym. ellei pääse täydellä teholla pauhaamaan.
    luulisin että takana lisäkenno ei olis pahasta jotta saisi hyödynnettyä paremmin tuollaisen lämmittimen tehon. originaali etukennon kautta kun ei lämpötehoa saa siirrettyä määräänsä enempää.
    siellä oikean etupyörän takana käy aikamoinen pölläkkä joten paloilmaputki kannattaa vetää mahdollisimman eteen. yleinen lisälämppärin asennuspaikka noissa vaneissa ollut kuskinpuoli rungon sisäpuolella etupalkin ja tankin välimaastossa. joskus nähnyt myös akun paikalla ylhäällä konetilassa mutta se on turhan korkealla ja riski ilmavaivoihin kasvaa. ainakin kiertovesipumppu on syytä olla jossain alempana. mutta työläs on akkuja tuon takia alkaa siirtämään ellei ole erityinen "rakentelijaluonne."
     
  6. stuBe

    stuBe 1st gear

    Joo siis tarkoitus ilma ottaa ylhäältä konehuoneesta, ei tuo oikeen kuskin puolelle mahdu kun on abs boxi siellä alhaalla.

    Joo taakse tarkoitus rakennella puhallus kenno ja laittaa ylläpitolaturi ni ei akut heti kyykkää.

    Laitteen sijoitan jokatapauksessa alas, meinasin siihen pokkailla suojapellin päälle.

    Kyllähän sillä 5kw saa jonkun verran lämmitettyä ja eka semmoisin tilasinki mutta huomasin että oli samaan hintaan tarjouksessa tuo 14kw laite niin päädyin siihen. Pitäisi hyvin toimia vaikka ajaisi pienellä teholla. Tossa on 3 eri tehoasentoa 14, 7,5, 4 kw ja toki jäähdytysasento. Tehonsäädöt on lämpötilaohjatut ja pitäisi toimia ongelmitta. Mökillä tollaisella toteuttanut lämmityksen :D
     
  7. Bukero

    Bukero Gearhead

    ok eli tuttu laite.
     
  8. stuBe

    stuBe 1st gear

    Joo tuttu laite on. Miettynyt vaan että onko liian iso kumminkin tohon, mutta kun ei noi 5kw oikeen riitä. Tai siis toki riittää kun tarpeeksi odottaa. Tolla saisi nopeasti lämmitettyä, kulutus on isompi niin sähkön kuin polttoaineen osalta. Kyllähän tommonen 5kw pikku pakkasilla toimisi mainiosti.
     
  9. Mercury

    Mercury Gearhead

    Velipojalla oli 7.3 Idi F250 ja siihen pani tuon 14 kW teplostarin ja kyllä lämpes!
    Itellä oli aiemmin 7.3 Powerstroke F250 ja 5 kW Webasto,alitehoinen mielestäni.
    Ponssen ajokoneessa oli nelosmersu litroja 4.jotain,9kw webasto ja teho riittävä.
     

Kerro tästä muillekin!